Stránka 1 z 1
		
			
				Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 13:54:46 
				od Dave842
				Ahoj, mám dotaz ohledně podivného neutrálu. Rozjížděl jsem se do kopce, zadní kolo prohráblo, a pak se tam hodil jakoby neutrál. Fakt to šlo úplně naprázdno. Napřed jsem byl šoován, tak jsem 2x přidal plyn, že to třeba pojede. 

 Pak to ve spojkách tak trošku cvaklo, jako když rychle řadí dvojky, a už to bylo zase všecko v cajku. Všecko funguje jak má.
Doma jsem na tím dumal, co to mohlo být za error. Napadly mě jenom takový méně reálný hypotézy. Tak se vás ptám, jestli nemáte nějaký nápad, co to bylo. Díky 

 
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 16:49:51 
				od martin110r
				Riešilo sa to tu viackrát.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 16:57:36 
				od Dave842
				A jaký byl prosím výsledek? Četl jsem cosi o starým oleji a vadné volnoběžce..
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 18:54:30 
				od martin110r
				No vidíš, tak preda si sa k tomu dopátral. Obidve možnosti môžu byť reálne. Ale začneme asi tou lacnejšou alternatívou. Takže? Výmena oleja.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 19:29:33 
				od Dave842
				No právě že olej mám v cajku, není sice převodovej, ale je novej 

 . No a volnoběžka, to by bylo horší. To jsou jako první příznaky stárnutí volnoběžky?? 

 
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
pon říj 03, 2011 20:39:35 
				od martin110r
				To, že tam je nový olej ešte neni zárukou, že Babetta nebude blbnúť. Musí tam byť správna viskozita. Ja som raz dal do prevodovky prevodový olej s viskozitou asi 75W-90. Výsledok - prvý kilometer jazdy so studeným motorom bol ako za trest. Nebol som schopný rozbehnúť sa. Od tej doby ako používam olej pre automatické prevodovky Renault - ELF Renaultmatic D2 mám pokoj. Vonku môže byť aj -10°C a Babetta zaradí dvojku krásne. Je strašne riedky - povedal by som že až moc riedky. Už studený (pri izbovej teplote) je asi tak riedky ako predpísaný PP80 pri teplote okolo 70°C.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
úte říj 04, 2011 17:09:30 
				od Dave842
				Tak to teďka už nevím tu viskozitu. Olej tam ale už mám nějakej měsíc a vždycky to bylo v pohodě. U mě byl problém v oleji neviděl. Spíš jestli už to není signál volnoběžky, co?
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
úte říj 04, 2011 17:12:52 
				od martin110r
				Skús pre istotu ešte urobiť preplach a tak naliať nový olej. Ak sa to nezlepší, tak potom voľnobežka.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
stř říj 12, 2011 16:07:40 
				od Pavel
				Je to volnoběžka, bohužel tě čeká půlení motoru. Nedoporučuju tady proplachovat olej, jak radí ostatní. To je pseudořešení, které oddálí výměnu o párset/pár tisíc km. Nekoleduj si zbytečně o rozpadnutí volnoběžky. Pokud se tak stane, tak si tam vylámeš ozubené kola a bůhví co ještě a oprava tě bude stát mnohem víc. Navíc si můžeš rozbít kokos, protože se ti sekne při tom motor.
Já ji zrovna dnes měnil. Také mi to začalo občas "vyhazovat" rychlost.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
stř říj 12, 2011 16:30:47 
				od Dave842
				Dobře, no nedá se nic dělat. Ještě zimu na tým odjezdím (občasný malý popojíždky 

 ) a jak se oteplý tak to zhodím. No jenom abych to zvládl s mojí výbavou a místem.. Kdyžtak se na vás obrátím 
 Takže budu muset vyměnit tohle? 
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/hride ... pl222.html 
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
úte říj 18, 2011 15:54:22 
				od Pavel
				Jo, to je ono.
Při každém půlení motoru by se měla vycentrovat klika, na to má ale málokdo vybavení, tak na to prdí a zase to smontuje. Pak se tady lidi diví, že jim odchází ložiska, píst, apod. po pár tis. km... Doporučuji demontovat motor z rámu a půlení a složení (minimálně složení) nechat na odborníkovi s patřičným vybavením a zkušenostmi. Třeba ti tam objeví, že by bylo dobré vyměnit i jiné díly, než jen volnoběžku. Mě se třeba na první pohled zdála vloni ok, přitom už byla na konci životnosti.
			 
			
		
			
				Re: Chvilkový neutrál
				
Napsal: 
úte říj 18, 2011 17:04:24 
				od Dave842
				No jo, ale  to bude celkem drahý, ne? Sem si říkal, že bych zrovna vyměnil i ložiska, min. ty u klikovky. Tys to někam dával centrovat? Kolik to tak stojí to vycentrování + sestavení půlek motoru? Nebo to umíš?