Proton píše:Myslím, že by ti asi s tou babettou nevyhověli. Ale co sem se třeba dočetl, tak za CHODCE se odkonce považuje i osoba vedoucí motocykl do 50ccm

Ahoj Proton!
Hlboko sa Ti ospravedlňujem. Mýlil som sa. Doteraz mi totiž nikto kategoricky nepoprel možnosť prepravy babetty železnicou. Zrejme som sa však pýtal na nesprávnom mieste, nesprávnych ľudí - železničiarov.
Tentoraz som sa však spýtal priamo u zdroja - úradníkov. Došla mi síce veľmi neúplná, zato však jednoznačná odpoveď v štýle jednej modlitby byrokratov, ktorú som čítal kedysi dávno:
"V hlavě slámu,
v srdci kámen,
dejž nám Bože,
staň se ...
Ámen."
A teraz pripájam tú proklamovanú odpoveď na môj dopyt ohľadom podmienok prepravy mopedov, alebo bicyklov s pomocným motorom po železnici:
Dobrý deň pán ......,
sme radi, že využívate služby našej spoločnosti.
Vo vybraných vlakoch osobnej dopravy je v súčasnosti umožnená iba preprava batožín, t.j.: preprava bicyklov, detských kočíkov a cestovnej batožiny väčších rozmerov.
Preprava bicykla s motorom, alebo mopeda nie je možné prepraviť vlakom v PÚB.
V prípade ďalších otázok nás môžete opäť kontaktovať na adrese info@slovakrail.sk alebo na našej zákazníckej linke 18 188 (zo zahraničia +421 18 188), ktorá má nepretržitú prevádzku.
S pozdravom a želaním príjemného dňa,
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Luščák Mikuláš
Kontaktné centrum
Tel. č.: 18 188
info@slovakrail.sk
www.slovakrail.sk <http://www.slovakrail.sk/>
Nedostal som síce odpoveď na moju otázku, za akých podmienok je možná preprava mopeda po železnici, ani ako je to s prepravou v rámci ZPB (zjednodušená preprava batožín). Dozvedel som sa ale, že to nie je možné v rámci PÚB (pojazdnej úschovne batožín).
Takže som sa síce nedozvedel čo som chcel, zato som sa dozvedel ako ich teší, že využívam služby ich spoločnosti. Neviem kde vyhrabali takýto nezmysel, pretože ja služby tejto spoločnosti nevyužívam už roky. Pravda, pred niekoľkými rokmi, som sa pokúsil použiť jedno staničné WC, no odradený jeho výzorom a šíriacim sa zápachom som radšej očúral burinu za stanicou. A ako to vyzerá, ani tak skoro služby železnice využívať nebudem.
Nech nad tým akokoľvek rozmýšľam, nevychádza mi to inak, len že buď sa na železnici od blahých čias divokého socializmu v prístupe k cestujúcej verejnosti zmenili akurát ceny, alebo sa už aj tam riadia mojim heslom uvedeným dole.
No nech je to ako chce, idem dať trochu do pucu moju starú Vilmu. Dofúkam jej gumy, vyčistím výfuk, nastavím rozštelovaný voľnobeh, dolejem benzín a s heslom: "Železnici zmar!" vyrazím.