Stránka 1 z 2
Končím

Napsal:
pon črc 16, 2007 19:25:53
od Ondrassek
Dnešním dnem definitivně končím s babettama a staryma Jawama vubec. Chtěl jsem jet na sraz. Ráno jsem babettu prostě nenastartoval. Zjistil jsem, že se prostě odlouplo oblozeni na dvojkach celistech. Podotykam, že jsou stare zhruba 2 tydny. Rikam vyborne. Odpoledne jsem zjistoval co s tim je a opravil. No dobry. Ujedu asi 2 km a babetta zase nejede.. Tetokrát vylomenej zub na unašeči regulace. Podotýkám, že jsem jel asi 35 km/h. Výborně. I to jsem měl trpělivost a ještě odpoledne jsem měl nový. SUper, babetta jede. Samozdřějmě to by nebyla babetta,stará Jawa, kdyby se nepo.něco dalšího.Dneska si jedu po rovince na pulku plynu a najednou babetta jak jinak nejede. Tak pro mě přijel známí s vozíkem. Doma jsem to rozdělal a zjsitil jsem, že jsou zadřený resp. popraskaný pístní kroužky. Super.. Fakt výborně. Vyměnil jsem kroužky. Jel jsem to projet, babetta vůbec nejede s těmi kroužky.. No nic třeba se to zpraví. No a zachvilku už nejela vůbec. Kroužky, vše ok. Motor má kompresi správnou. Nevím, co s tím. 5 hodin sjem se s tím rozciloval a příčinu jsem nezjsitil. Prostě to asi nemá cenu. TeĎ plánuju koupit tento týden Hondu XL125 VARADERO, tak snad bude sloužit lépe než babča

. Každopádně začnu pátrat, jestli někdo neprodává starou babettu na náhradní díly. Blbý no, docela mě to mrzí. Na fórum ale chodit stále budu


Napsal:
pon črc 16, 2007 22:05:37
od Proton
Já bych taky rád končil .. ale není za co přesednout
Jinak lituju, ale i tohle se stává. Prostě to není žádnej moderní 4takt ...


Napsal:
pon črc 16, 2007 22:08:18
od Ondrassek
Proton píše:Já bych taky rád končil .. ale není za co přesednout
Jinak lituju, ale i tohle se stává. Prostě to není žádnej moderní 4takt ...

jj to je právě blbý.. Nechci po tom zázraky, ale tolik toh během pár dnů?:-( kdyby ty díly aspon nestály majlant... uz za posledni tyden jsem do toho minimalne 2 litry vrazil

Napsal:
stř črc 18, 2007 9:08:20
od igoreva
To, že sa ti takto náhle zosypali poruchy je náhoda. Ja som mal tiež dobu keď ich bolo neurekom ale postupne som to zvládol a dneska je Babča vysoko spoľahlivá a navyše jej rozumiem do poslednej skrutky.
Skús si niečo opraviť na štvortaktnom skutri. Potom budeš Babetuu chváliť aká bola jednoduchá a relatívne lacná jej údržba.
Nezdá sa mi, že by náhradne diely boli až tak drahé. Hlava valca na Babettu ťa vynde na cca 300.- Sk ale taká istá na tajvanského skutra stojí až 2 500.- Sk !!! Len papierové tesnenia na skuter, (ak ich vôbec niekde zoženieš) stoja niekoľko stovák!!!!!

Napsal:
stř črc 18, 2007 10:15:19
od avar
No neviem ako vy chlapci, ale ja som pred babettou naposledy jazdil 50 koňové enduro. Ten prechod bol jednoducho šok. Ale už by som naspäť nemenil. Hoci nevravím, že ak sa mi trafí príležitosť tak odmietam sa prehnať terénom na nejakom odrapákovanom zázraku. To sa nedá.
Samozrejme že babča vyžaduje aby sa v nej človek každú chvíľu vŕtal a hrabal... Ale dokáže sa za to aj odvďačiť zážitkami, ku ktorým by sa človek na veľkej mašine jednoducho nedostal. Niečo podobné som zažíval len pri potulkách na bicykli. A babča je jednoducho taký bicykel na ktorom netreba toľko krútiť pedálami a človek nemá tak často zadok zodretý do krvi. Hoci keď tak nad tým rozmýšľam, na horskom bike som robil dlhšie a náročnejšie túry ako na babette. Asi to budem musieť napraviť.
V žiadnom prípade tieto moje riadky nemajú byť nejakou propagáciou babetty (hoci uznávam, že možno to tak vyzerá) a už vôbec nehodlám nikoho presviedčať, aby babette zostal verný, či dokonca aby na babettu presedlal. Toto si musí vyriešiť každý sám so sebou.
Ondrassku prajem ti aby si si to poriešil tak, že budeš so svojim rozhodnutím spokojný, nech už bude akékoľvek.
Ozaj, už ani neviem kde som čítal takú múdrosť:
"Akonáhle to má kolesá, alebo kozy, je isté, že skôr či neskôr s tým budú problémy."

Napsal:
stř črc 18, 2007 18:51:25
od Ondrassek
No tak konečně. Už se mi ji povedlo rozchodit a vše vypdá, že je oka. Dneska jsem na ní nalítal 25 km a zatím všechno fakčí bez problémů.
Babettu bych kvůli žádný motorce neopustil...

Napsal:
stř črc 18, 2007 19:56:48
od Jenda
Pravda občas nás motorka nasere, Babettu nevyjímaje. Ale to v čem se Babetta liší je levný provoz a možnost opravit na cestě i ty velmi dramaticky vypadající závady. Vyjma vysypání kliky a 23 km tlačení domů mne nikdy nikde nenechala. Pravda moderní motorky jsou komfortnější a lepší. I já sedlám na dlouhý štreky čtyřtaktního choppera. Je rychlej, pohodlnej a dá se s ním zvládnout i téměř 140 km v na jeden zátah po dálnici. To s Babettou nejde, i legislativně jaksi. Na druhou stranu, podělá se li mi choppřík, v 80% případů mohu jen vzít mobil a zavolat odtahovku, nebo servismana s vozíkem, pokud budu blízko domova. To u Babetty nehrozí. Jak popisuji, jel jsem před několika dny na Vápenky. Motorku mi všude obdivovali, to by se u Babetty nestalo. Ale když jsem jel zpátky a zdolal jsem "Babí lom" což je strašnej kopec nad Kyjovem /asi 1,5 km v 10-12% stoupání/ začaly mi tikat ventily. To je u ctyřtaktů známka toho, že se sype rozvod, /ten horší případ a nekompromisně servis/, nebo ten o něco lepší, že olej už na tom není dvakrát dobře /součadná náplň ná za sebou 1800 km/ a vzduchem a olejem chlazenej motor je vyhřátej / i když vnoci, bylo teplo asi tak 25 - 27 stupňů/. Měl jsem dvě možnosti: Pokud si to "nesedne" na rovině nepřestane, pokračovat v minimálních otáčkách na půl plynu na první pumpě koupit a vyměnit volej, to znamená 1 litr, bratru za 250,- peněz. A musí jej také mít /vizkozita přesně 15W40 podle SAE, což zase většinou mají/. Pokud i to selže, vzít mobil a protože mi domů zbývalo ještě víc jak 200 km, tak odtahovka. To je sranda za několik tisíc, pokud to ignoruju, tak vymlátím sedla a zničím vačky a bude to ještě dražší, včetně ztráty záruky. Na rovinách před Slavkovem se to začalo lepšit, také se začalo ochlazovat, olej jsem tedy neměnil, přesto jsem byl vyklepanej až do doby, kdy po 40km na D1, za jízdy v konstantních otáčkách a rychlosti si ventily daly říci a tikání ustalo úplně. Naštěstí. Otatně se také citelně ještě více ochladilo /18-20 st./ a jel jsem proti větru. I když choppřík jede zase jako z praku, musím co nejdříve navštívit servis, nechat si udělat ventilový vůle a vyměnit olej. Tedy 500,- peněz. A to jen pro jistotu. Doma si to udělat nemůžu /záruka/, je na to třeba autorizovaný servis, zápis do knihy oprav /součást dvouleté záruky/ a také speciální přípravek cenově pro mne absolutně nedostupný. Takže sice jezdím jako pán, ale něco to stojí. U Babetty je to sice bez komfortu, ale pokud se mi vysere například spojka, či to "jen lehce" přidřu, udělám si to na cestě sám. Těsnění pod válec stojí pár korun, náhradní koužky a čelisti do spojek není problém sebou vozit.
Tedy shrnutí:
Uvažuješ o koupi Yamahy. Dobře. Každej jednou dospějeme k velký motorce. To je zákonitá geneze motorkáře. I já uvažuju o chopperu Suzuki 650LS. Budeš jezdit jako pán, ale připrav se na to, že pokud svoji novou motku začneš zanedbávat /a to stačí se jen chovat k ní v době záběhu nešetrně/, zapomenout na interval výměny provozních kapalin, vrátí ti to pěkně i s úrokama, v tom špatným smyslu. V tom jo blbým případě /například nekontrolování stavu hydrauliky a náplně v brzdách /kapalina se povinně mění bez ohledu na kilometry po dvou létech provozu/ se rozstřelíš, či zabiješ. Ale také naopak. Pokud se o ní budeš na 100% starat bude ti věrně sloužit. Babetta si toho nechá líbit hodně. Někdy až neskutečně moc. Nový motorky sice jezdí krásně a čtyřtakt je šlechta mezi motory. Ale vyžaduje také adekvátní péči. A složitost postupu údržby. Že by si jako jen tak sundal hlavu /třeba pro kontrolu válce a kroužků/ tak na to v pohodě zapomeň. To je na servis. Nebo ztráta tlaku v mazací soustavě. Pokud to není "jen" malým množtvím oleje /prasárna/ tak to je konec jízdy na 100%, pokud nechceš odepsat motor. Improvizace zde neexistují, na to vždy mysli.
Nebudu tady moc jednotlivě srovnávat náklady na ježdení na Babettě a velký motorce. Počítej ale asi s 10x vyššími náklady. Asi měsíc před Vápenkama jsem si nechal udělat celkovou prolídku, volej a tak, za 600,- peněz. Počítat nutno se vším. Koupil jsem si taky náhradní sadu lanek: Plyn, o plynu /jen origoš/ nemluvě, spojka /ta se dá nahradit taky jen originálem, má speciální napínák v půli délky bowdenu/ a pokud nebudu moci spojku správě nastavit na manuálem předpsaný vůle záběru, po 10 km jízdy vysypu převodovku. Tady nejde šetřit. Pak taky bowden zadní brzdy. Ten už tak jen pro klid. Zadní bowden totiž můžu měnit jen doma, nedá se vozit sebou, má s sobě 70 cm dlouhou tyčku, nedá se to nikam složit. V nouzi se toto sice nechá nahradit obyčejným lankem se elektrikářkou spojkou, ale vyřadím tím zřejmě zadní brzový světlo. To spíše dojet na předek, kotouč vepředu to zvládne. Tak jen ty lanka 1700,- peněz /srovnej s Babettou/. Nemluvím o hlídání a dolejvání baterky, kontrolování elektriky. Pokud ti to například přestane dobíjet, vyjížďka se rázem mění v ruskou ruletu /jak daleko dojedu na chcípající totálně vybitou baterku/ a pokud dojedeš s práznou a vyřízenou baterií, je to na novou, starou již neoživíš, ani umělým dýcháním /300-4500,- peněz podle typu a kapacity/ a dalších kratochvílích /žárovky například/ pokud budeš mít v nový motce halogen, jakože asi ano, počítej s 250-400,- penězi za kus. Já mám naštěstí asymetrický S2 "jen" za 90 - 120,- peněz, s paticí Ba20d. Ty ale zase nemůžu sehnat. Pokud se mi to nepovede /Woozie slíbil, že pošle/, tak komplet nový světlo /2700,-/ se žárovkou H4 /350,-/ která je k mání na každý pumpě. Jinak povinná náhradní sada, kterou musím vozit /benga to pod Vápenkama kontrolovali/ je sedm kusů /předek, brzda a zadní světlo, blinkry, osvětlení SPZ/ tak za 550,- peněz...
Abych to uzavřel: Babetta mi stále stojí ve sklepě. Ložisko na klice. Již snad po desáté. Ale byla to moje první motorka. Jak budu mít čas, nechám jej vyměnit a zase bude jezdit. A pokud se vysype, tak se zase vymění. Ale jak říkám, je to tvoje záležitost, nikdo se na tebe nebude hněvat. Neexistuje nějakej předpis že příští rok musíš přijet na Vápenky /bacha na rychlost a policajty nad Suchovem/ zrovna na Babettě. Důležitý je přijet. Klidně třeba na koni, pokud jej budeš mít kde ustájit. Možná pouze tý motorce to přijde líto. Neměli bychom opouštět staré věci pro nové...
Re: Babettu bych kvůli žádný motorce neopustil...

Napsal:
stř črc 18, 2007 21:02:38
od Mr.babetta
Jendo, Máš naprostou pravdu ty kluku ušatej.....

(sranda

) prostě Babettu je třeba opečovávat s láskou a pochopením s tim že je to už přece jen starší kladkostroj (jak to dneska nazval kámoš

) A že si toho nechá líbit,kámoš s ní dělá strašný prasárny,jezdí přes díry v plný rychlosti,skáče s ní ( no skáče.....

) ani OIL v převodovce nemá

a jednou s ní boural asi z 1,5 metru vejšky,babettě dopadla na přední vidlici a jezdí pořád. Prostě je to stroj kterej vydrží neskutečně moc i bez kdovíjak péče,samozřejmně je to kus od kusu,někomu může jezdit pořád a ani peníz do ní nedá a jinýmu se to vysype několikrát za sezonu.To je jako s autama,jeden má dejme tomu Passat,lije jenom palivo,mění olej a jezdí.další může mít ten samej vehykl

a může se mu srát pořád něco.a i když už mě babetta několikrát potrápila,NIKDY jí neprodám a budu vděčnej dědovi že jí po něm mám

(škoda že tady už se mnou nemůže bejt) a až dodělám tu druhou,tak tu taky neprodám ač sem jí původně chtěl na kšeft.Protože když se toho někdo zbavuje,druhej to musí zachraňovat. Mějte se lidi,jedu na 11 dní pryč,pak se ozvu. Babetta 4EVER


Napsal:
stř črc 18, 2007 23:30:28
od milda
Už jsem tu dlouho nic nepsal, jen to tady občas pročítám. Ono není o čem psát, babettka slouží každodenně a spolehlivě a mám spoustu jiné práce než se v ní vrtat, to až zase v zimě. Ale chci se podělit o své postřehy novopečeného babetáře (mám ji rok a něco). Léta jsem jezdil jen autem nebo na kole. Auto bylo pohodlí a rychlost, kolo naprostá svoboda. Ale doba se změnila, s autem se stojí v kolonách a parkuje se i stovky metrů od cíle, protože blíž není místo. Takže pohodlí a rychlost je v p... Vznik městské policie ukončil svobodu jízdy na kole. Ono pokud to na bicyklu nemohu střihnout parkem a dát si jedno na povzbuzení nebo projet zastrčenou jednosměrkou v protisměru, nemá cenu na kolo ani sedat. Motat se po silnici na kole podle předpisů mezi auty je na h... Zato babetta, to je super. Všude dojede až před dveře, s autem ve městě lehce drží krok a žádná dopravní kalamita není problém, prostě se vždy nějak objede, když to nejde jinak tak po chodníku. Tohle s velkou mašinou nejde. O provozních nákladech psali jiní, a měli pravdu. Co vrazím do auta za rok, do babetty za deset let. A velká motorka je s náklady na úrovni auta, nebo dražší.
Ale to hlavní, znovu objevený pocit volnosti při jízdě je k nezaplacení. A za ten vděčím babettě a za žádnou jinou, i když technicky mnohem dokonalejší mašinu bych ji nevyměnil.

Napsal:
stř črc 18, 2007 23:36:05
od ben
ani ja moju babettu nikdy nepredam, aj ked obcas ma dost potrapi

(nekonecny pribeh zo spojkami)
ale idem si teraz kupit moj prvy stvortakt- stvorkolku ale babetu budem stale pouzivat na hlavne cesty a za idealneho pocasia

stvorkloka je len tak na vyblaznenie
ale babca je proste uzasna a je to moja 1. motorka, a ked sa o nu starate tak sa vam odvdaci

Napsal:
čtv črc 19, 2007 0:17:28
od Mr.babetta

Napsal:
čtv črc 19, 2007 23:03:10
od ben
Jenda píše:...Počítej ale asi s 10x vyššími náklady. Asi měsíc před Vápenkama jsem si nechal udělat celkovou prolídku, volej a tak, za 600,- peněz.....
jenda ale musis ratat s tym ze ten kdo si moze dovolit motorku za napr. 300 000sk, tomu nerobi absolutne ziadny problem dat za novy olej napr. 2000sk
ale ten kdo si moze dovolit "len" babettu tomu sa zda vela aj ziarovka za 50sk


Napsal:
pát črc 20, 2007 1:37:58
od klusik
ben píše:Jenda píše:...Počítej ale asi s 10x vyššími náklady. Asi měsíc před Vápenkama jsem si nechal udělat celkovou prolídku, volej a tak, za 600,- peněz.....
jenda ale musis ratat s tym ze ten kdo si moze dovolit motorku za napr. 300 000sk, tomu nerobi absolutne ziadny problem dat za novy olej napr. 2000sk
ale ten kdo si moze dovolit "len" babettu tomu sa zda vela aj ziarovka za 50sk

To je sice pravda, ale spíš bych tento problém neviděl mezi "babetta" vs. "honda", tenhle rozdíl je patrný spíš na příkladu "ford za 300k" vs "Maybach za 20M". Tam už jim je to fakt jedno, ale když má někdo babetu, může mít i normálního forda

Jde mi o to, že na forda se dá našetřit, kdežto na Maybacha ne... A když na něj někdo umí našetřit, pak ho olej i za 20k nezabije

Nevím, jestli jsem takhle po ránu dostatečně vystihl to, co jsem chtěl.... uvidím zítra .)

Napsal:
pát črc 20, 2007 14:16:42
od Ondrassek
I když budu mít novou "mašinu", tak jsem se rozhodl, že od babče nikdy neodejdu a rozhodl jsem se jí nechat udělat od jednoho servisu v Brně (Polomotori
http://www.paolomotori.com/) komplet celé GO motoru. Mají i dodávku, kterou si pro babču zajedou (7 kč/km-podle mě super cena a účtují jen cenu cesty, při které babettu povezou). Investice to bude, ale když už přežila tolik a i přes problémy, které se mi jakštakš povedly vyřešit, ale je to "rodinná památka"

. Motor blbne. Resp. si mylsím převodovka. Strávil jsem nad tím hodně času a zas tolik ho nemám a popravdě ani nervů, takže to nechám na odborném servisu

. Jsem zvědav. Příští týden, hned jak od nich vytáhnu všechny ceníky, ji tam pošlu

. Lakují i rámy, takže přemýšlím i o této možnosti

. Babeťákům zdar a ať jezdí bez komplikací


Napsal:
pon črc 23, 2007 1:04:10
od Jenda
Ben:
Problém není v ceně motorky, ale v kategorii motoru. Babetta má tu obrovskou výhodu, že jede stejně dobře na M2T /více to hulí, zasírá vejfuk, ale jede/, jako na Valvoline, nebo Castrol a další značkový voleje /zde bez hulení a zasírání/. Do převodovky je předepsán PP80, ale nestane se nic pokud tám dáš jakýkoliv motorový, či převodový olej. Pouze pokud bude hodne vizkózní, asi bude stávkovat volnoběžka. Ale nic se nepokazí. U čytřtaktu je to jiná a u motockylovýho obzvláště. Nemluvím teď o motocyklech Harley&Davidson, které mají /alespoň choppery a cruisery/ vždy oddělenou převodovku a spojku od motoru /tedy jako samostatný agregát, spojený s motorem pouze řemenem/, tak "obyčejný" 4T motor pro motockyly má spešl olejovou náplň, která maže skříň, spojku /mokrou/ a válec, tedy píst a rozvody vč. vaček a ventilů. Navíc motor, přesněji blok válce a hlavy chladí. Ten se na tyto místa musí nějak dostat, obstarává to olejové čerpadlo a to ještě za širokýho rozsahu teplot /od teploty okolí až po 120 st./ Zde je úzce předepsaný druh olejů, který musí být přibližně stejně vizkózní v daném teplotním rozsahu, to kvůli tomu čerpání. Pokud je olej hustej a čerpadlo to nestíhá, malér. Pokud řídkej a trhá se mazací film, tak taky. Pokud jej předepsaný druh nepoužijeme a zničíme tím motor, v servisu na to na 100% přijdou a záruka je v řiti. Ty velmi drahý a výkonný motorky nemají na klice a ve skříni kuličkový ložiska, ale zpravidla mosazný "šály" a tam při jakýmkoliv problému s olejem "umře" motor doslova po desítkách vteřin.
S těma Vápenkama je to tak: Měsíc před srazem jsem si nechal udělat ventily a vyměnit volej. Tedy i s prací je to 600,- peněz. Zajedno pro klid a za druhý stejně byl na to interval /olej 1000, max. 2000 km/ a ty ventily mne jaksi nedaly. Od tý doby jsem na chalupu a tak různě nalítal asi 1400 km. Pak byly Vápenky, což obnášelo u mne cca 600-680 km tam i zpět včetně objížděk a kufrování. Olej už toho měl evidentně dost /letní tepla, prach/ a začaly protestovat ventily, přesněji rozvod. Někdy se také při špatným oleji ozve spojka, která v té olejové lázni běží /Babetta má spojku suchou, je pomaloběžná a není tolik namáhaná/. Mokrý spojky pracujou většinou přímo v otáčkách kliky a za velmi vysokýho třecího tlaku. V pondělí po Vápenkách šel olej ven a doopravdy močůvka. Takže to bylo na poslední chvíli...
Tedy je to daný druhem motoru. Viděl bych to tak, že to není případ jakéhosi snobství /mám na drahou motku, mám i na drahej volej/. Když si koupím Forda nebo Maybach, budu tam lejt manuálem předepsanej olej, to není otázka prestiže, ale přístupu. Pokud to opomenu, zničím v prvním případě motor u auta za 300K, ve druhým za 20M. Což je vždy nemilý. Ostatně, pokud nebudu u Babetty mazat vůbec, zničím ji také. Ve všech třech případech je to stejná prasárna. O peníze tu neběží...