Stránka 1 z 1

Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 7:21:36
od butan
Dlouho jsem si myslel že motory se vstřikováním, a s počítačem obsahujícím vstřikovací mapy jsou jen doménou aut. Velice mně proto překvapilo, že existuje 50ccm stroj, dvoutakt který všechny tyto výhody má, navíc má vstřikování přímo do válce podporované tlakovým vzduchem. (aSDI) A že má i oilmástr, vodní chlazení a další...
Jedinou zásadní nevýhodou je podle mně variátor, skůtr s variátorem bych si nekoupil.
Je to námět i výzva pro ladče babett, tady je docela podrobná dokumentace:
http://www.kouril.cz/aprilia_dil_prirucka.htm

Jestli ho někdo máte podělte se o zkušenosti.
Lubor

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: stř lis 21, 2012 22:26:00
od motodedek
Tudle aprilku má můj kamarád je to vynikající skůtr abych nekecal ale myslím,že v sérii jezdí 90Km.Já mám jiné 3 skůtry a to cadzivu 50,dealim 125 a honda 250.Jak píšeš o variátoru,že bys ho nechtěl tak já jsem opačného názoru mimo toho mám dalších 10 normálních motorek a desítky dalších mi prošlo rukama.Až se svezeš s variátorem tak nic jinýho nebudeš ani chtít.Je to prima pocit kyž dáš na křižovatce plnej knedík a podržíš to třeba do 180Km je li ta možnost.Dnes se například začínají používat u dragsterů s nižším obsahem motru nejsou tam totiž žádné prodlevy řazení je tam neustále stoupající křivka výkonu variátor si to přebere sám.Kdo to vymyslel by zasloužil nobelovu cenu.

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 14:43:57
od budulajs
Já bych třeba k variátoru připomínku měl. Ano, na křižovatce rozjezd a pak plynulé zrychlování je prima, ale horší je to při ,,podřazování,, (nechytejte mne za slovo, víte co myslím) při jízdě do kopce. Variátor reaguje vlastně až ve chvíli kdy motor ztrácí otáčky což je podle mne pozdě (obzvlášť u čtyřtaktních skůtrů). Na jízdu do kopce je nejlepší normální převodovka, kdy si řidič podřadí, zvýší otáčky a jede. Taky na spotřebu není variátor zrovna úsporné řešení, padesátka skůtr má běžně dvojnásobnou spotřebu oproti Babettě (ano, jezdí obvykle rychleji, ale i tak...) Neříkám že je špatný, ale z hlediska využití maximálního výkonu malého motoru při měních se jízdních podmínkách je nejlepší klasická převodovka.

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 15:02:58
od -MP-
motodedek píše:Až se svezeš s variátorem tak nic jinýho nebudeš ani chtít.

Přesně jak píšeš. S variátorama jsem už najezdil dost přes 100 000 km a nemá to chybu . A spotřeba ? Se čtyřtaktní čtyřstovkou za 3,3 - 3,5 :lol:
Jen ty dvoutaktní půldecky si vezmou i pět litrů ..
O té Aprilce máš diskuzi zde:
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=2&t=3348

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 15:18:24
od budulajs
právě obsah 400ccm je to proč má i s variátorem nízkou spotřebu, nemusí totiž v kopci ,,podřazovat,, protože motor to v klidu utáhne. Problém je u 50ccm :-)

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 18:38:53
od motodedek
Tak jak už jsem psal tak moje 50tka cuciolo 2T bere 2L a jezdí 60tkou.Byl jsem s ní velmi spokojený.Je nyní na prodej ale i další moto které mám.To víš do hrobu si je nevezmu.Mezi každým kvaltem je určitej skok větší či menší ale u variátoru tomu to tak není.Já vím,že dříve měli auto převodovky a variátory trochu větší spotřebu ale dnes jsou už tak dokonalý,že tomu už tak není.

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 19:06:14
od motodedek
Třeba právě u Babet je problém se řazením v kopci určitého stoupání ,proto,že neví jestli má dát dvojku nebo tam nechat jedničku u variátoru toto neexistuje.Babetta s variátorem to by byla věc daleko lépe by byl využit výkon motoru.

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 20:02:27
od PetrT30
Variator mám na 750tce a za mě je to neskutečně dokonalej vynález.
Dle potřeby se můžou měnit válečky za lehčí čí těžší dle terénu kterej se jezdí.

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 20:15:22
od -MP-
Na 750ce už snad nemusíš laborovat s válečkama . S takovým obsahem není nějakej terén problém . Laborování s válečkama , pružinama je pro půldeconě a čínský atrapy .
Mimochodem ... co to máš zač ? Sedmsetpade s variátorem ... Burgman je 650 , Silver wing je 600 , Aprilia je 850 , Kymco 700 ... nějak se nemůžu 750 dopátrat

Re: Skůtr Aprilia sr50e

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2012 20:25:50
od PetrT30
njn zapomněl jsem napsat, že to mám na 4kolech :o
http://www.nrmotors.ca/suzuki/suzuki_atv.htm