No ja som si to len zbežne pozrel a som trochu iného názoru. Prečo ju majiteľ predáva ak je tak vynikajúca?
Ono pýtať za 17 ročnú babettu 15.000,- je odvaha sama osebe, zvlášť na konci sezóny. Táto cena podľa mňa patrí skôr do ríše snov predávajúceho. Je pravda, že je tá babetta vyumývaná, vyleštená a je na nej niekoľko skrášľovacích doplnkov pre efekt. Lenže roztrhané sedlo, nasvedčuje čo má táto mašinka asi za sebou. O skutočnej starostlivosti a odbornosti majiteľa hovorí napr. aj nenašponovaná reťaz, či plastové pedály, ktoré tiež svedčia o tom, že majiteľ pred predajom šetril na nákladoch kde sa dá. Na prvý pohľad lacná mechanická kotúčová brzda z bicykla by mi možno až tak nevadila, hoci pre použitie na babettu určite schválená nie je. Vadí mi však primitívne a hlúpe prichytenie brzdového strmeňa o plechový pásik výztuhy blatníka. Je to riešenie nielen exemplárne hlúpe, ale aj životu nebezpečné, podobne ako vyvŕtaná diera v oblúku riadítok
Za zbytočnú okrasu považujem tiež pravé spätné zrkadlo, keďže babetta nie je strojovňa ktorej vodič by musel každú chvíľu sledovať či sa môže bezpečne zaradiť pred predbiehané autá. Najmä ak používa širšie pneumatiky, ktoré nielenže nie sú pre babettu schválené, ale hlavne zvyšujú valivý odpor, znižujú dosiahnutú rýchlosť a znamenajú v konečnom dôsledku tiež zvýšenú spotrebu.
Nechápem celkom čo sledoval majiteľ pozinkom dielcov. Rám, kyvka, tlmiče a vidlica to nepotrebujú. Dokonca v prípade objavenia sa nejakej praskliny sa mi to do budúcna javí ako zbytočný zdroj problémov. Blatníky sa dajú výborne chrániť nástrekom vnútornej strany prípravkami na báze plastov, gumoasfaltu a pod. Pozinkovať nádrž? Zvonku to nie je potrebné. Pri primeranej starostlivosti o moto ani zvnútra. A len dúfam, že ho nenapadlo zinkovať ostatné dielce.
Kufor na zadnom nosiči je výborná vec. Lenže tento je pomerne objemný, a pri naložení ťažšími vecami spolu s objemnejším jazdcom to môže znamenať presun ťažiska dozadu, odľahčenie predného kolesa a tým možnú nestabilitu motky. V prípade pádu, hoci aj zo stojana, je u motky bez padákov, či ochranného rámu, vysoké riziko týchto kufrov, že už viac kuframi nebudú. U tak vysoko u miestneného a tak rozmerného kufra zrejme nebude zanedbateľný ani vplyv bočného vetra, najmä pri výjazde spoza kamiónov, či budov.
Podľa mňa omnoho vhodnejšie miesto pre batožinu je na babete medzi nádržou a sedadlom. V strede motorky. Ťažisko sa tak presúva medzi kolesá do ideálneho bodu, čo zlepšuje jazdné vlastnosti.
Mňa osobne na motorke omnoho viac zaujíma v akom je stave, než to ako je očačkaná. Ale o stave tejto babetty sa z textu tohoto inzerátu nedá zistiť absolútne nič okrem ceny, ktorá sa majiteľovi prisnila.