Rozdíl mezi Babettami 210 - dotaz pro znalce

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Rozdíl mezi Babettami 210 - dotaz pro znalce

Příspěvekod vlapan » pon dub 08, 2013 19:32:49

Ahojky všichni. V moudré knize k Babettám je uvedeno, že : VŠECHNO jsou to 210 a maximální rychlost - typ:
041 - 30 km
008,021,071, 000, mini, lux - 40 km
025, 012 - 50 km (211 - 30 mil/hod. = 50 km)

A teď ten dotaz, nevíte někdo jaký je rozdíl mezi těmito babettami, jestli jsou ty rozdíly v převodovce, nebo v převodu na řetězu, nebo je to někde jinde (karbec, válec, výfuk)?
Uživatelský avatar
vlapan
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned bře 31, 2013 5:58:27

Re: Rozdíl mezi Babettami 210 - dotaz pro znalce

Příspěvekod Pavel » úte dub 09, 2013 9:54:40

Rozdil je jen v delce kolena vyfuku ale v USA mely Babetty i trochu upravene casovani valce.Malokdo vi ze Babetty sly hlavne na export a musely splnovat normy v danem state.Kvuli nesmyslnym narizenim se dokonce menila i velikost rafku jednu dobu.Viz 228.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Rozdíl mezi Babettami 210 - dotaz pro znalce

Příspěvekod vlapan » stř dub 10, 2013 22:21:33

No já nevím teda, podle mně ale kdyby to řešila výroba délkou kolene tak by se dalo koupit jako náhradní díl minimálně dvě různé délky kolene a to jsem zatím nikde neviděl, ale možná špatně hledám. Ani v katalozích a manuálech se neuvádí rozdíly pro jednotlivé typy - hledal jsem rozdíly v tryskách, kolenech, převodových kolech, ale jediné co jsem našel v původním katalogu ND je možnost řetězového kola 11,12,13,14 zubů, tak jestli se to neřešilo jenom takhle :-D

A k těm ráfkům - velikost ráfku se měnila jednou (informace na netu babettron -> historie babett) Babetta 228 (nejdříve se označovala 208) se začala dělat na velkých kolech 23" ale neměla prodejní úspěch proto přešli na 16" a od té doby se nic neměnilo (nepočítám 134 to je jiná éra) ......
(zde citace - Pre testovanie a marketing bola v r.1970 vyrobena varka 100 kusov a na jar 1971 zacala seriova vyroba...........Avsak predaje sa ukazali sklamanim, tak PS zmenili kurz a rozhodli sa namiesto toho pre vyrobu verzie s mensimi kolesami. A tak v r.1973 model typu 208 so 16" kolesami zacal opustat fabriku so smerovanim hlavne do Nemecka, Holandska a USA .........) Nevím jaké máš na mysli nesmyslné nařízení?
Uživatelský avatar
vlapan
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned bře 31, 2013 5:58:27

Re: Rozdíl mezi Babettami 210 - dotaz pro znalce

Příspěvekod Pavel » stř dub 10, 2013 23:34:38

já si nečtu jen články na Babettronu, znám věci z praxe a z vyprávění lidí, co v P.B. pracovali nebo se servisem Babett živí celý život. 228 s velkými ráfky se vyrobilo hodně, ne jen 100kusů, bylo jich popravdě několik desítek tisíc kusů. Když se vyvíjel nový moped, tak se využily stávající dostupné komponenty. Ráfky se tedy využily ze Stadiona. Většina 228 šla tenkrát na export do Holandska, pár kousků zůstalo zde v ČR. Dodnes vidím tu a tam na bazoši prodávat někoho vrak 228 s velkýma ráfkama. Aby na tom mohly jezdit děti do školy, muselo se to co nejvíce podobat kolu a proto ty velké ráfky, dále šlapátka, které se hodí max při přišlapávání do kopce, jinak když vám to chcípne, ujedete párset metrů a jste hotoví. To jsou třeba ty nesmyslné nařízení a pak se výrobce přizpůsobuje, aby mohl vůbec něco prodat. Dnes třeba máme další nesmyslné nařízení na emise CO2, kde každé malé dítě ví, že aby výrobce dosáhl malých emisí CO2, tak má pak auto kvůli tomu o litr či víc větší spotřebu. Viz SDI 90.léta a dnešní TDI u Škody např. Škoda Greenline edition se chlubí spotřebou, kterou dříve měla obyčejná Oktávka. No nic, odbočil jsem.

Každý stát měl nařízení, jakou maximální rychlost může moped mít, aby se mohlo jezdit bez přilby, dále jaký výkon má moped mít, aby nemusel podléhat registraci. Když se podíváte, tak vyřešit tento zdánlivě jednoduchý problém výkonu a rychlosti je v podstatě velký technický oříšek. Nejjednodušší nakonec bylo vyrábět stejný motor se stejnými komponentami a otáčky regulovat délkou kolena výfuku a počtem děr ve výfuku. Setkal jsem se s různými délkami kolena výfuku, dokonce i se svařeným kolenem ve výfuku, některé výfuky mají v přepážce 3 díry, většina ale jen 2. Ano, převody řeší různé možnosti rychlostí, ale v životě jsem neviděl originální Babettu, která by měla jiný převod než 13/51. Víte sami dobře, že pak nejde jen o rozetu a hnací kolo, ale i o délku řetězu. A prodávejte pak různé sady originál řetězů pro různé převody.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků