207 vs 210

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » pon čer 08, 2015 21:26:23

Tak první závada je na světě. Nyní, pár dní po první projížďce, která dopadla skvěle, se mi dnes babetta nějak pokazila. Respektive nastartuje na první šlápnutí, ale nejde od spodu do otáček, prostě se nemůžu rozjed. Pokud to pustím trošku po kopečku, tak střílí do výfuku. Takže, něco se pokazilo. Na karbec jsem nesahal, předstih se snad nerošteloval, svíčku jsem zkusil vyměnit - stejný stav.
Mohly by to dělat gufera? Anebo to má jinou příčinu? Mám vyčištěnou nádrž, karbec. Minulý týden jela jak širón, teď se nerozjedu. Volnoběh drží, šroub bohatosti na karbecu jsem měl při první vyjížďce na půl otáčky zpět od zašroubovaného dorazu - což asi není optimální, ale jelo to.
Zkrátka nesahal jsem na nic a po pár dní stání to prostě nejede. Proto mne napadly ty gufera.
Anebo je chyba někde jinde.
P.S. nemáte odkaz na dílenskou příručku?
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod alexandr-t » pon čer 08, 2015 22:04:40

'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » stř črc 01, 2015 9:10:50

Tak mám motor venku a budu přetěsňovat. Koupil jsem ty nejlepší červený gufera na klikovou hřídel a zbytek obyčejná černá. Předpokládám, že na výměnu všech gufer nemusím půlit motor.
Ještě jedna věc. Jelikož ten dekompresor vidím poprvé a myslel jsem, že se pouze otevře díra do hlavy, tak jsem trošku zmaten. Mezi hlavou a válcem je jakýsi rozmáčklý kroužek v kanálku, který vede - nevím kam. Takže, k čemu je ten kanálek a kam vede? Je to součást dekompresoru anebo je to samostatná část válce. Z jakého materiálu je ten kroužek?
Píše se tady o výměně hlavy z 210. To pak ten kanálek je zaslepen hlavou 210?
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » sob črc 11, 2015 14:40:28

No koukám, že jsou prázdniny a lidé řeší jiné věci.
Motor jsem přetěsnil (výměna všech gufer), očistil od nánosu prachu, oleje a jiného fujtablu. Zkontroloval vůli na ložiskách a nyní je v kupě. I ten dekompresor jsem tak nějak pochopil, že otevírá kanálek z válce do výfuku. Já měl za to, že pouze otevře otvor do hlavy. Akorát nevím, jak vyzkoušet těsnost, než motor usadím do rámu a zkusím nastartovat. Navíc jsem koupil "o" kroužek 8x2 červené barvy (ten nejlepší materiál co v Mateze měli na cca 200 st. Celsia), tak snad to bude fungovat. Případně je tady někde postup jak to zaslepit?
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » pát srp 07, 2015 10:49:34

V tomhle vedru všici asi leží buď u vody anebo řeší jiné věci než rozpálené dvoutakty :D .
V každém případku je motor hotov a pár km už má za sebou (po přetěsnění). Bohužel začal zlobit karburátor. Respektive motor po nastartování a zahřátí nešel do výkonu a dusil se, barva svíčky byla cihlová. Měl jsem podezření na karburátor (ikdyž jsem jej komplet vyčistil).
Proto jsem tam zkusmo namontoval můj jikov z 210, který mám v šuplíku, jelikož mám na 210 dellorto. Ten jikov je novějšího typu (má hlavní trysku 63), ale nikdy se mi nepodařilo jej pořádně seštelovat tak, aby s ním 210 jela podle mých představ.
Nicméně na 207 pasuje a motor s ním fungoval. Šel do výkonu, ovšem projevila se stejná věc jako na 210 - ve vyšších otáčkách čtyřtaktoval a maximálka byla nižší cca o 5 km/hod.
Tudíž mi bylo jasné, že závada je v karburátoru. Jak je tady již uvedeno starší typ karburátoru jikov 2909 DC mám hranatý plastový kryt sání a 2912 DC má kulatý plast (bez otvoru na kabel svíčky). Bohužel, pokud ty plasty odděláte, tak na karburátorech nikde není uveden typ 2909 nebo 2912. Jsou sice na první pohled trošičku rozdílné v těle (nálitky, pozice regulačních šroubků), ale pokud je nemáte vedle sebe anebo je detailně neznáte, nemáte se podle čeho orientovat. Respektive na 2909 je vyraženo na hrdle (které se šroubuje ke kolínku válce) LM a na 2912 RU. Ale to může být pouze nějaká výstupní kontrola, prostě nevím co ty písmena znamenají.
No proč o tom píšu.
V tom 2909 totiž byla hlavní tryska 63, tu jsem nahradil novou 58. Volnoběžnou 35 jsem vyměnil jinou 35 (již použitou). No a emulzní trubici i jehlu jsem také vyměnil za jinou (opět použitou). Poté jsem karburátor namontoval a 207 jede.
A teď pár otázek:
1. Jak poznat (změřit) ochozené díly karburátoru, které je třeba vyměnit? Jde mi hlavně o emulsní trubici a jehlu - jsou nějaké rozměry.
2. Jsou kromě hlavní trysky všechny ostatní díly karburátorů 2909 a 2912 stejné?
3. Otvory v hrdle ke kolínku jsou u obou karburátorů (2909 a 2012) 12 mm. Kolínko 207 má 10 mm. Pokud bych namontoval 12 mm kolínko dosáhnu vyššího výkonu?
4. Pokud by se mi přeci jen podařilo seštelovat 2912 a dal jej na 207, bude to výkonnější (anebo nějaké jiné pozitivum)?
5. Má někdo na 207 dellorto a jak to funguje?

V současné době se dcera na 207 učí jezdit. Se svými cca 40 kg s ní babča jezdí dobře a navíc ten výkon má pod kontrolou (aspoň doufám :lol: ). Přeci jen moje 210 je trochu ostřejší. A jelikož mých 95 kg je trošku někde jinde, tak v případě vyjížďky na 207 bych nějaký ten watt výkonu uvítal. Proto se ptám na ty karburátory. Prostě ty uškrcený watíky pustit ven :wink:
Díky za odpovědi.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod Pavel » pát srp 07, 2015 12:25:01

Karburátory DC2909 a DC2912 poznáš od sebe už jen od pohledu, ani nemusíš nic číst. Jeden má difuzor 9mm a druhý 12mm (to je průměr té díry, kterou se nasává vzduch). Plastové kryty mají oba úplně stejný vnitřní tvar, takže jejich přehozením si nepomůžeš.

Už jsem to psal v jiném příspěvku, kde na můj názor jaksi nebrali zřetel. Babetta jezdí max 38km/h +- 5% a kdo se pokouší jet víc, tak to jaksi odporuje tomu, na co ten motor byl stavěný. Je možné, že pokud mají nějak upravené kanálky, tak jim to jede líp, ale origo Babetta nejede víc než 40, za to dám ruku do ohně.

Nenapsal jsi, při jaké rychlosti ti to tarokuje, od toho bychom se mohli odpíchnout.

B207 je velmi citlivá na seřízení. Sám jsem ji také ladil asi týden, než začala jezdit těch 38km/h. Doporučuji experimentovat se sítkem sání (přidat, ubrat, úplně vytáhnout) a se šroubem nastavení bohatosti volnoběhu. Je třeba najít takový stav sítka, kdy se to celkem slušně rozjíždí a dosáhne akceptovatelné maximálky. Případně pak ještě zkoušet zvýšit hladinu paliva. Mám zkušenosti, že při vyšší hladině to jede líp. Nastavit to tak, aby benzín nechcal při postavení na stojan.

Pokud stroj při jízdě z kopce vynechává, mrknul bych se ještě na elektriku. Většinou výměna tyristoru pomůže, nebo sklepnout svíčku na 0.4mm.

ad 1) Karburátor se téměř neopotřebovává. Co jsem viděl za ty roky praxe, tak maximálně ohlodanou jehlu, to bys už viděl na první pohled, že by bylo dobré ji vyměnit
ad 2) díly obou karburátorů jsou kompatibilní kromě odkapové misky, která je u B207 jiná než u B210
ad 3) jen ve spojení s DC2912 karburátorem, ale úplně nepatrné zvýšení výkonu (zase je třeba ale ladit celou soustavu). Nejlepší je nechat to, co tam bylo původně a naladit sítko a šroubek do ideální provozuschopné polohy
ad 4) viz ad 3
ad 5) s Dellortem nemám zkušenosti, nemontuju něco, co tam nebylo originálně a co nejde seřídit
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » pát srp 07, 2015 13:13:15

Díky za odpověď. Možná kdybych se víc zamyslel :D , tak bych pochopil, že 2909 je 9mm otvor v difizoru a 2912 je 12mm otvor. Pak je to jasné, při sundání krytu sání. Od toho se samozřejmě odráží i použití větší trysky (více vzduchu - více směsi).
Asi si nerozumíme, anebo jsem se špatně vyjádřil. Mě nejde o maximálku, respektive ano, ale ne na prvním místě.
Pro mne je důležitá síla v originálním převodu (ne změnou poměru pastorek - rozeta).
Zkrátka babetta je od výrobce přidušená, aby splňovala limity pro moped. Vím, že když uříznu koleno výfuku, pomůžu motoru na výfukové straně.
Proto řeším ten karburátor. Když jsem vyměnil na 210 jikov 2912 za dellorto (ikdyž ho spousta lidí zatracuje), tak to prostě nemá neduhy jikovu. Buď to prostě neumím seřídit - nemám na to talent, anebo to v případě tohodle kusu nejde. To jsem ale odbočil.
Takže pokud napasuju karburátor, který může dodat více směsi motoru, tak jsem limitován pouze výkonem a konstrukcí motoru a ne karburátorem. To je to o co mi jde.
Tím, že 207 má pouze "dvojku", tak při jízdě do kopce, kdy klesají otáčky, prostě nemá takový výkon a musí se přišlapávat.
Takže bych rád tu hranici, kdy ještě motor "může" a kdy už mu musím pomoci já, rád kousíček posunul. No a to samozřejmě není o maximálce, ale o tom, že motor získá nějaký watt navíc (ten jak jsem psal je někde schován a nemůže ven, protože to výrobce tak musel udělat).
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod Pavel » pát srp 07, 2015 13:36:18

No, jediné rozumné zvýšení tahu do kopce je instalace řetězového kolečka 11z nebo 12z dle potřeby (případně zhubnout, to udělá divy :)). Když pěkně seřídíš 2912tku, tak ti to taky potáhne líp. Motor B207 je dělaný na tah ve středních otáčkách, proto do kopců je to držák ve srovnání s B210, která má posunutý tah do vyšších otáček. Také má oproti B210 více nadimenzované rozběhové spojky, které už něco vydrží.Uřezáním kolínka výfuku paradoxně spíš ztratíš výkon při tahu odspodu, ale zvýšíš o něco maximálku. Vždy je něco za něco.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 207 vs 210

Příspěvekod ridchey » pát srp 07, 2015 18:28:56

no, v kazdem pripade je ctyrtaktovani dusledkem moc bohate smesi.
da se treba posunout jehla soupatka o jeden zarez dolu-aby to tolik nedavalo smesi do difuzoru
nebo sehnat trysku mezi 58 a 63, a zaroven,jak pise Pavel, polaborovat s utlumenim nasavaneho vzduchu ve filtru sani-tim bych mozna zacal.
pripadne kombinace vseho.
a svicku mas jakou? (znacka,typ,hodnota)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » pon srp 17, 2015 22:25:25

Tak ten karburátor mám už docela seřízený. Několikrát jsem udělal rozborku a sborku a už docela šlape. Mám tam trysku 63 a od vyšších otáček (cca 40km/hod.) tarokuje (teď je teplo, uvidíme v nižších teplotách - když tak dám 58). Startuje na první šlápnutí. No šlápnutí. Mě ano, jenže dcera nedá tu správnou razanci do pedálů na stojánku - přeci jen je to pohodlnější, než to studené rozšlapávat.
Prostě ty startovací čelisti kloužou. Měl jsem je už třikrát venku, odmašťoval a přibrušoval, ale výsledek je stejný. U mé 210 stačí trošku prudčeji postrčit babettu a už se čelisti "hryznou" do bubnu.
Dle rady Fajn-Toma prý pomůže úprava startovacích čelistí po vzoru 210. Tedy obložení jen cca 20mm. Zbytek pryč. Máte s tím někdo zkušenost, že to opravdu funguje?
Nerad bych zničil čelisti za cca dvě stovky. Navíc Fajn-Tom řeší speciál na blbnutí po závodech. Já mám sériovku. :D Takhle je to startování pro slabší jedince (i za použití dekompresoru) dost náročné. Prostě potřebuji šlápnout a čelisti se "kousnou".
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod ridchey » úte srp 18, 2015 0:14:29

tak tim,ze zmensis plochu oblozeni,zvysis plosne zatizeni na to oblozeni pri stejne obvodove rychlosti,takze male zmenseni muze pomoct, a pak i .... nechat to chvili zajet..
a s tou tryskou, jestli je to 207 seriovka,tak rovnou vraz tu 58 trysku.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » úte srp 18, 2015 8:24:24

Ta tryska bude asi v pořádku. Celá věc se má tak, že já měl za to, že ten karburátor je starší verze (2909). Ono to tak na první pohled vypadalo. Odlitek je trochu jiný než 2912. Jenže difuzor má průměr 12mm. A jelikož tryska s difuzorem souvisí, měla by tam být asi ta 63. Proto to chci zkusit teď v létě a potom k podzimu. Asi se holt v průběhu výroby babett objevovaly drobné niance i v karburátorech. Prostě na první pohled jsou to drobné odlišnosti na povrchu (nálitky), ale co se týká vnitřku, asi budou stejné (snad). Nevím, zda se regulérně osazovaly babetty B207 karburátory 2912. Respaktive, které modely (verze).
No a ta rozběhová spojka se už z principu blbě zajíždí :D . Jelikož je v činnosti několik málo pikosekund než mi chytne motor, tak to budu muset startovat k úmoru :shock:
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod ridchey » stř srp 19, 2015 7:15:35

rozbehova spojka, jsou ty tri pakny, startovaci 2 pakny....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 207 vs 210

Příspěvekod jarmil » stř srp 19, 2015 8:07:34

ridchey píše:rozbehova spojka, jsou ty tri pakny, startovaci 2 pakny....

No jasně, myslím a stále píšu o startovacích a napíšu rozběhové. Že si toho hned někdo všimne :oops:
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: 207 vs 210

Příspěvekod ridchey » stř srp 19, 2015 16:37:34

nj, ale uz se v tom nejak ztracime, takze co vlastne tedy ted je za konfiguraci?
stroj typ,
karbec typ,
kolinko sani typ....
nejlepe fotky
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků