jaký díly na 210

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

jaký díly na 210

Příspěvekod droly » čtv zář 10, 2015 17:35:35

Dobrý den,
Jsem tu nový tak bych potřeboval poradit.
Vlastním babettu 210, kterou bych chtěl dát do richtiku a zároveň aby jezdila rychleji, ale ne na úkor
spolehlivosti, životnosti, spotřeby.Tak se zeptám na pár otázek.
1. Spojka 2 je lepší těžká a když tak proč?
2. Karburátor mám původní, ten má difůsor 12.
Jaký mám vybrat? Karburátor 17.5mm PHBG
http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... HBG-TUNING
nebo
Dell orto difuser 17
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/karbu ... ni222.html

, který má redukci na 14.
Jesli to mu dobře rozumím tak tou redukcí můžu měnit průměr difusoru dle potřeby. Tak že si v tom nátrubku můžu zvětši otvor.
3. Píst jak velký je rozdíl v kvalitě od bežného nabízeného maďarského versus Almet s kroužky Buzuluk?
4. Ojnice kvalita http://www.fichtlkramek.cz/nahled/ojnic ... 10_sr.html
versus po měděná
http://www.motodily-zlin.cz/188,cz_ojni ... -b210.html
droly
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 10, 2015 17:18:16

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod alexandr-t » čtv zář 10, 2015 21:26:46

Ohledně karbecu ti to řeknu uplně jednoduše...PHBG je sice supr, ale počítej s tím, že budeš muset udělat jiný sání abys ho tam dostal. Bude to nakrmený, pojede to líp, ale se sériovým sacím kanálem ho stejně nevyužiješ. Spotřeba nahoru půjde.
Ten druhé co linkovals je typ SHA1412, dával se na poslední babetty a průměr difuzoru má 12mm. Bez problému pasuje na origo sání, seřídí ho i cvičená opice (nemá jehlu ani regulaci volnoběžné směsi) a jelikož nóbrž a protože je to oproti starýmu jikovu modernější karb, tak dokáže i líp "udržet nastavenou směs" a jede to s ním o něco líp. Spotřeba bude víceméně stejná.

Ojnicu kup CKR, to je osvědčená kvalita. Já mám nějakou "rocket" a drží (dal sem si tu prácu a vyleštil ju).

Ohledně pístů ti asi nejvíc řekne Pavel, spíš ti ale doporučí kombinaci Almet/Buzuluk. Já mám ve svojí bestii maďarské jednokroužek z fichtlkrámku a nebýt mojí blbosti se špatným seřízením, tak drží pořád. Fajn-Tom dokonce někde psal že Almet je z měkčího materiálu a občas se trošku maže a maďar je tvrdší a vůči tomuhle odolnější....

ufff, taková slohovka, snad se v tom vyznáš :mrgreen:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod Pavel » pát zář 11, 2015 6:26:46

droly píše:Dobrý den,
Jsem tu nový tak bych potřeboval poradit.
Vlastním babettu 210, kterou bych chtěl dát do richtiku a zároveň aby jezdila rychleji, ale ne na úkor
spolehlivosti, životnosti, spotřeby.l


Tak na to zapomeň, že bys jezdil rychleji a zároveň ne na úkor životnosti. To se neslučuje. Když Babču otuníš, tak pak počítej max životnost tak 4-7tisíc km a pak zas go. Pokud chceš dosáhnout katalogové životnosti (20-30tis km s origo díly), tak bys musel jezdit trvale max do 5000otáček, tzn. 35km/h. Babetta je nízkoobrátkový stroj stavěný na tuto rychlost. Předpokládám,že chceš ale valit 50km/h+

Co se týče klikovky, tak bohužel jsou ojniční ložiska značně poddimenzované (srovnatelné s INA ložiskama v rozběhovém bubnu) a při těch prdech, které klikovka dostává, je to jen otázka času, kdy se vysypou z klece. To je největší Achylova pata celé Babetty, prostě výrobce nepočítal, že by Babetta byla nějaký cestovní prostředek, který se bude vytáčet a jezdit na něm dlouhé trasy. Prostě klasika do obchodu na rohlíky, to je původní konstruktérský záměr a na to je dimenzovaná klikovka . Obecně je lepší udělat repas originální klikovky, než tam dávat tu z druhovýroby. Originál je lehčí, klikovka se ochotněji roztáčí.

Co se týče pístů, tam se to má tak. Alexandr-t zmínil, že v maďarském pístu je víc křemíku, takže když oželíte větší cinkání ve válci, tak je šance, že by mohl vydržet vyšší teplotu. I přesto jsem Maďara roztavil :) Můj tuner odebírá značku Berta, což je asi top mezi Maďary. U těch Maďarů je problém v tom, že jsou humpolácky vyrobené. Už 2x se mi uvolnil kolík zámku pístu, vypadl, udělal naštěstí díru jen v pístu. Almet je preciznější, bohužel už se nevyrábí. Seženete už jen 0V a 4V, takže ho asi nemá smysl doporučovat. Ještě bych ale mohl doporučit, pokud máte přístup ke starším jetým válcům s origo pístem, tak si nechte udělat výbrus na ten starý ojetý píst, poud není už moc poškrábaný a pojede vám to skvěle. Takový píst byl už je tepelně namáhán a tak už nebude pracovat ve válci při zajíždění.

S karburátorem nepomůžu. Naučil jsem se seřídit k dokonalosti Jikov DC2912 a nechce se mi učit něco jiného :) Takže kdybyste mě náhodou někdy potkali, tak moje babetta zvenčí nemá žádný viditelný tuning, všechny díly jsou originální, ale valí 60km/h a žere přitom 2L/100
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod alexandr-t » pát zář 11, 2015 15:25:10

No ono u toho karbecu jde asi nejvíc o to, že skoro všechny origo Jikovy jsou v dnešní době tak vylítaný, že veškerá seřizování je "nemožný". Samozřejmě pokud máš dobré kus a vyhraješ si s ním, tak bude asi fungovat solidně. Já doporučuju karbece Dellorto, nebo jejich kopie, protože je na ně k sehnání plno origo dílů a jsou docela jednoduše seřiditelný. Když ten motor nakrmíš, tak i pojede, ale spotřeba samozřejmě pujde nahoru.

Přijde mě, že většina lidí ale kupuje "nesmyslně velký" karbecy a pak ani zdaleka nevyužívají jejich potenciál. Viz. příspěvky stylu "mezi půl plynem a plným neni žádně rozdíl, jen v hlučnosti" apod. Takže pokud budeš hrabat do kanálů, tak si spočítej plochu sacího a podle toho vybírej velikost karbu.

Otázka je jak moc do toho chceš hrábnout...

edit: Na svojí naladěnce jezdím asi za 4l. Mám tam phbg 19ku difuzor.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod droly » pát zář 11, 2015 18:20:54

Děkuji vše za odpovědi.Mám dvě babety ,11 000 km, 8000km.Vše originál.Zkrátil jsem koleno o 8cm a udělal ve výfuku 7 diru.
Vlastně jsem uděall před 20 lety malé kolečko na řetěz 15 zubů material 14220.Babety jezdí 60km.Olej Mogul TS- žlutý je to tižší než TSF-modrý.
Už jsem předělal kolena na větší pruměry a výfuk Hikone.Ještě jsem nenamontoval.
Nikdy jsem neměl problémy s původním karburátorem.Ale difusor 12 mě nějak nejde pod vousy, je jasné že si vyrobím větší koleno na sání.
Dellorto mi připadá jako hračka, k tomu ta f'órová příruba :D no malinko jsem nakloněn 17.5mm PHBG.Není problém udělaat vhodnou přírubu a napasovat

Píst opět Almet mě připadá jako první jakost proti polákum i madarum.
Dokázal bych změřit složení dle spektrometrie i ultrazvukově změřit tvrdost.

Ještě mě poraďte čelisti tvrde nebo mekke:
Na měkkych jsem navařil mosaz a na úhloval jsem aby dobře sedli na buben.Jinak jsem nařizl nabodovane vystuže a svařil.

proč to vše píši.
Před pár lety jsem měl sen udělat hezké babety prostě jiné , ne jak pro babky z Babovřesek :P ,ale dřív nebyl internet.
ted je to něco jiného.
Před měsícem jsem prodal skutr 125 yamaha Teos.Malá kola, těžký a nějak mi pořád připadalo že jsem mechanik od yamahy co neustále něco řeši.
U těch Jawy si vystačím 80% se šroubovákem :D
Babeta je velmi obratná ve měste.A to se mi dost libí, levně díly jen ta kvalita a vyznat se v tom co je dobré.
posledni otázka je lepeni obložení.
Když si člověk koupi cele čeliste je to skoro děs, je to jak z číny)))
když si to necham nalepit vyměni mi to za jine kde jsou dosedaci plochhy poškozene vše vyvakle po někom
Uvažuji si to sam lepit.
má te někdo zkusenosti??
http://www.dawex.cz/lepidla-a-lepici-sy ... noslozkova
http://www.movychem.cz/lepidla/lepidlo- ... retol-93-6
droly
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 10, 2015 17:18:16

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod alexandr-t » pát zář 11, 2015 22:04:38

A jaký jsi dělal koleno k hikone výfuku? Vnitřní průměr a délka? Pokud do toho chceš "trochu šáhnout", a připadá mě že asi i jo, tak počítej že to nebude žrát tak jako sériovka. Zrovna bych být tebou i trochu zvětšil a přečasoval kanály. Jestli tam dáš tu 17,5ku, tak to pojede hezky a pokud koupíš přímo to, na co dávals odkaz, tak veřím, že pujde i hezky seřídit :wink: .

Čelisti máš asi na mysli dvojkový řadící, těžký, nebo lehký. Těžký jsou lepší a věřím, že někde kde dělají renovace spojek atd, tak ti nalepí tvoje čelisti a ne výměnným způsobem.

Těch maďarských pístů bych se nebál, ale záleží co to bude za výrobce, toším, že to byl Ridchey, kdo tu psal že jsou snad 4 výrobci (mám na mysli jen maďara) a umí udělat i dobrý písty. Třeba jednokroužek z fichtlkrámku, prý neni vubec špatné, sám ho jezdím na svojí 210/225 :)
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: jaký díly na 210

Příspěvekod droly » sob zář 12, 2015 15:07:34

Obrázek

koleno ma vnitrni 19,5mm
udělal jsem to na hermeto, abych mohl natáčet vše později dotáhnout nebo povolit.
Ono až se to vypálí tak si to sedne.
Zatím jsem nic nenamontoval, ani jsem jeste nekoupil karburátor.
Stále váhám co. :)

Obrázek


Obrázek


Obrázek



Obrázek
droly
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 10, 2015 17:18:16


Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků