opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » úte úno 09, 2016 1:14:38

Co byste řekli na to, kdyby se opět začala vyrábět Babetta 207 za cenu kolem 23 tisíc Kč? Není to utopie, je to zcela možný podnikatelský záměr, který by od myšlenky k realizaci a prodeji zabral asi 5-6 let času. Jisté je, že by se použilo co nejvíce stávajících dílů, něco by se muselo možná předělat kvůli aktuální legislativě a chybějícím formám, něco vylepšit, ale dejme tomu, že by to na 90% byla stará dobrá legendární, elegantní, spolehlivá, poctivě vyrobená Babetta 207. Koupili byste si ji?

Kromě vzkříšení výroby by to přineslo výhodu dostupnosti dnes již neexistujících náhradních dílů na tento model i pro stávající Babetty 207. A s B210 jsou některé díly také kompatibilní (např. bubny, štíty, vidlice, řídítka, šlapátkové kliky, v případě mezitypu i světlomet a tachometr s převodkou a sedlo).

Neuvažuje se o výrobě jiného modelu, takže nekomentujte, že byste raději B210, apod.

V současné době je na trhu prodáván pouze moped Peugeot Vogue za cenu kolem 27 tisíc Kč, což ale není pro Babettu konkurence. Viz video. . Jinou volbu nemáte.

Uvítám konstruktivní komentáře.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Koby » úte úno 09, 2016 22:50:13

Doplním nějaké info v češtině:http://www.motorkari.cz/clanky/zkusenosti-s-moto/peugeot-vogue-chcete-opravdovy-moped-26377.html
Kvalitativně se nedá srovnat s babettou.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod RottenFox » stř úno 10, 2016 13:42:09

Zajímavý nápad.
Do toho bych i šel.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Azor » stř úno 10, 2016 16:12:28

Já přidám svůj obvyklý pesimismus, šlo by o malovýrobu, kde i při nejlepší snaze ty náklady nakonec vyskočí nad ty plánované a pro obecenstvo to přestane být zajímavé. Přesvědčujte někoho, že je to kvalitnější než čína, že to vydrží atd., když vedle vidí za stejný nebo menší peníz něco blýskavého se spoustou vymyšleností ... Jedná se o ideu zcela jistě obdivuhodnou, ale bál bych se, že výrobce na tom prodělá gatě. :(
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod ridchey » stř úno 10, 2016 18:25:26

na druhe strane,by to nemuselo nakonec postradat urcitou exkluzivitu, a posuzovano podle meritek dnesni konzumni spolecnosti mas jiste pravdu, ale pokud by se opravdu podarilo zajistit kvalitu provedeni a trvanlivost,pak by mohla postupne ziskat sve priznivce a trh by se postupne mohl zvetsovat,tak jako to proste ma byt,aby se vyrobek prodaval svou kvalitou a ne cingrlatky za par šušňů.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Artifex » stř úno 10, 2016 19:25:21

Berme to jinak... Babetta svého času stála 4000kč, když taková běžná výplata byla 2500kč...
Když je dnes taková běžná výplata 16 000kč, stejný poměr ceny babetty je 25600, takže s 26 000 to není žádný posun ani k horšímu ani k lepšímu.
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod alexandr-t » stř úno 10, 2016 19:36:56

Pokud bych měl srovnat babušu s tím pugem, tak není o čem se bavit. Na druhou stranu je pravda, že dnešní konzumní společnost bude na "starou babettu" hledět asi s určitou averzí. Pokud by se ale udělala dost velká reklamní kampaň, třeba by se i začalo prodávat :)
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » čtv úno 11, 2016 0:56:53

Já to vidím tak, že moped si své místo vždycky najde. Už třeba jen z hlediska legislativy a z ní plynoucích výhod pro provozovatele mopedu. U nás v ČR konkrétně nemusíte s mopedem na technickou kontrolu (ani u těch vyrobených po roce 2001) , to je pro spoustu lidí velká výhoda, protože si může stroj poladit dle svého gusta, tzn. okitovat, připevnit nějaké nehomologované věci, atd... Jinde ve světě zase můžete jezdit bez přilby, což také ocení hodně lidí.

Co se týče té Babetty samotné, tak máme obrovskou výhodu oproti konkurenci v tom, že není co vymýšlet, už to je vymyšlené a vývoj zaplacen. Takže by to mohla být i garážová akce v rámci Babetta klubu Brno. V podstatě pro vývoj mopedu stačí sehnat nějakou pěknou zachovalou B207 a začít s ní experimentovat. Dát jiný válec s větším žebrováním (např. ze Stingu kvůli většímu chlazení a lepší kompresi), použít osvědčený Dellorto karbec, případně navázat spolupráci se známými ladiči a poladit motor na co největší krouťák odspodu. Převinout cívky na 12V a osadit světlomet a zadní světlo dostupnější žárovkou, vyzkoušet nainstalovat lepší sedlo, resp, vyrobit sedlo z kůže, co už něco snese, olejové tlumiče dozadu, tvrdší pružiny do přední vidlice, zpevnit zadní kyvku, vyplést buben s 3.5mm dráty, upravit klikovku na použití větších ojničních ložisek. Prostě poléčit všechny klasické mouchy, které má originál a vypiplat to k největší spolehlivosti a síle do kopců. Jezdit, jezdit, jezdit, testovat, udělat více prototypů a pak se rozhodnout pro finální verzi. V postatě teď popisuju téměř všechno, co jsem dělal u Babetty 210 v průběhu posledních 5 let, aby se z ní stala lepší originální Babetta vhodná na delší trasy. S takto upravenou Babettou pak dojet na homologaci a umět si zdůvodnit každou součástku, proč tam musí zůstat.

Homologace by v ČR určitě neprošla, protože je předražená a na těch hlavních postech sedí lidé, kteří jsou prostě podplaceni konkurencí tak, aby jen tak něco neschválili. Dá se ale provést v Číně nebo kupodivu třeba to jde velmi lehce a za rozumný peníz i v Rakousku. Pokud vyloženě nebudeme mít problém s úředníky, tak by prošel jak 2T motor, tak i minimum změn podle aktuálních norem.

Se schváleným mopedem pak nastane další etapa a to hledání kvalitních subdodavatelů pro výrobu dílů. Některé díly se vyrábí, takže tam nebude problém, ale většinu dílů bude třeba začít vyrábět dle origo forem nebo vymyslet od piky.

Kolegové psali, že se toho moc neprodá, ale já jsem jiného názoru. 23tisíc Kč není nějak moc velká částka na dnešní ceny. Osobně si můžeme vzít příklad např. z firmy Motoscoot. Majitel uvedl, že v únoru 2005 udělali akci a prodalo se jich 648 za měsíc, viz http://www.motoscoot.cz/historie1.htm , pak za 5 let se prodalo celkem 8500ks jen v ČR, viz http://www.motoscoot.cz/ofirme.htm . Takže lze usuzovat, že by se podobné množství mohlo prodat i teď u Babett. Ano, nebudou to miliony, ale určitě by to bylo něco mezi 10-20tisíc kousků a to už bohatě zaplatí veškeré náklady. Kromě toho narozdíl od ostatních výrobců se dá očekávat, že si lidé budou kupovat náhradní kompatibilní díly i na stávající Babetty.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Koby » čtv úno 11, 2016 17:44:48

Tak po tomhle už není místo pro pesimismus :D
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod alexandr-t » čtv úno 11, 2016 20:13:56

Pavle dobře! :) Podle mě tohle docela dobře nastínilo to, co by se na "budoucím modelu" mělo změnit. Já bych jen ohledně přední vidlice dodal to, že by nepotřebovala přitvrdit (rozuměj chrakteristiku chodu, ne celkovou tuhost), ale zvýšit zdvih.
Karbec DellOrto SHA bych určitě použil, je technicky uplně někde jinde na origo Jikov a podává moc hezký výkony. A Tebou uváděné válec sting bych taky použil, ať už z důvodu lepšího chlazení, nebo i proto, že se do něho dá dostat vložka s větším vrtáním.

A když už se tady nakousl ten válec, nebylo by od věci dělat jako aftermarket třeba 70ku s upraveným sting válcem a klapkou :twisted: . Věřím tomu, že by se našlo hoooodně kupců :)

Takže abych to shrnul, moc tomu záměru fandím, líbí se mě to a pokud to půjde, tak se moc rád budu jakýmkoliv způsobem na testování ;)
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » pát úno 12, 2016 11:02:13

S tím Stingem to píšu z toho důvodu, protože na použití válce a hlavy nebude třeba žádná licence a formy na to jsou. Když se podívám na zahranční konkurenci, tak jen Babetta má takové mini žebrování, všeci ostatní mají žebrování velké na způsob Stingu. A jelikož vlastním válec Sting, tak můžu potvrdit, že to tu Babettu krásně uchladí i v nejextrémnějších podmínkách.

Dnes ráno dal Ridchey zajímavý odkaz na tunění Puch mopedu. Něco podobného v tomto duchu bych si představoval i pro Babettu.
http://www.treatland.tv/SearchResults.a ... 6&show=500

Povšimněte si třeba v tom katalogu klikovky, jak velké má ojniční ložiska. Tak nějak bych si představoval upravit klikovku Babetty (konkrétně ojniční ložisko v setrvačníku), protože z mé zkušenosti to je nejvíce poddimenzovaná součástka na celé Babettě. http://www.treatland.tv/puch-rito-race- ... 0-maxi.htm

Zbývá tedy už jen drobný detail. Přesvědčit investora, aby do toho s námi šel :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Fajn-Tom » pát úno 12, 2016 16:39:18

Velikost ojničního ložiska je u babetty v pořádku. Větší to akorát zhorší. Asi jste to ještě nepočítali co? S větším ložiskem roste i oběhová rychlost jehel a tím je i větší opotřebení a náchylnost k přetržení olejového filmu.
Problém je v kvalitě dílů. Ojnice s ložiskem za 450kč nemuže vydržet ani s ložiskem velkým jako barák :lol: . Pokud chcete aby ojnice s ložiskem víc vydržela tak použijte nějakou kvalitnější. Běžně se dají sehnat kolem 1500kč, takže vy by jste se při vělkým odběru dostali třeba i na 800kč za kus. Samozřějmě na 12mm horní čep.

Formy na válec a hlavu už máš?
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » pát úno 12, 2016 17:11:47

Rád bych uvedl na pravou míru, že se zatím ještě nic neplánuje, takže je to momentálně diskuze na teoretické úrovni.

Ale i tak je dobré si předem shromáždit seznam názorů na podnikatelský záměr a sepsat si věci, které by se určitě měly poladit v nové generaci Babetty, aby byla prodejná.

Ojniční ložisko jsem nepočítal, to v tento okamžik nemá smysl. A stejně bych to momentálně ani nezvládl.

Vím jen z praxe, že aktuální pouzdro nebo ojniční ložisko klikovky je prostě nepoužitelné do budoucna, tak se s tím bude muset něco udělat. Nicméně když se na topodívám, tak mi přijdou třeba ty jehly v kleci jako moc tenký na ty rázy, které musí klikovka ustát. Takže bych dal širší jehly, které by se tolik neopotřebovávaly při valení, jak tenčí jehly a pouzdro by muselo být s nějakého extra tvrdého matroše.

Základ každého motoru je pořádná klikovka a píst, to jsou nejvíce namáhané díly v celém motoru.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod alexandr-t » pát úno 12, 2016 21:20:52

Ja chcu taky sting valec sakra :D
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Artifex » pát úno 12, 2016 22:25:55

Já chci zase Betkový motor Honda... :twisted: Kdyby se dělaly 2t a 4t varianta, pak mám jasno, pokud se rozjede ale jen 2t varianta, alespoň budou díly na 2t babetty.
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků