opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod butan » ned úno 14, 2016 11:23:28

Pavle, jseš si jistý že ti projde homologace i s ohledem na hlučnost a emise, současné euronormy?
Z povzdálí sleduji, že ještě před 10-ti lety existovala v čechách garážová výroba přídavných motorů na kola, Bodeček a Pema. Obojí zmizelo, myslím právě kvůli těm homologacím?
Lubor
Naposledy upravil butan dne ned úno 14, 2016 15:22:14, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod ridchey » ned úno 14, 2016 12:17:12

To je prave to.....
vselijake normy a homologizace, ale zamyslel se nekdo nad tim,kolik z nich je opravdu potreba?
beru ty,co nejak zvysuji treba bezpecnost,ale spousta z nich jsou jen blaboly uredniku od stolu.
Primárním se stalo...vsechno zakázat!!!!.....a az na milostive svoleni nejakeho pajtáše se nekomu neco povolí.
A zářným prikladem jsou potichu uzakonene zrovna ty emise,kdy opet doslo k jejich zprisneni a najednou uz to stejne auto,ktere jeste vcera vyjelo ze salonu,uz na silnici nesmi???? Nejaky otrok se nadrel na auto,ktere se mu libi (posledni svoboda,ze se mi smí cokoliv libit?) a ta tyden aby ho nechal sesrotovat??? Ptám se... kde to jsme,co si to k nam dovolují???
To se nejaký urednik rano spatne probudil,stara mu nedala a tak si rekl, tak otravim zivot vsem a flák razítko na další vymyšlené číslo? ???
Spousta lidi uz bere narizeni vrchnosti jako svátost,bezmyslenkovite se pred nimi panackuje a uz dopredu se hodi vsechno do kose,jen proto,ze tam nekde nahore sedi blb,ktery zakazuje - ve jménu dobra.
Nedejme se, dokazme,ze umime sporadane zit s vlasnim rozumem a ne s rozumem jinych!
Udelejme to tak,aby to šlo...a mohli jsme delat věci tak,jak se nam libi a jak je mame radi! ....treba i tu B207 nové generace..
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Koby » ned úno 14, 2016 20:30:24

ámen bratře :evil:
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Grunt » ned úno 14, 2016 21:02:24

To je zajímavé. Tenhle ten nápad vidím už asi podruhé ale nějak si nejsem vědom toho, že by JAWAUNION s.r.o někomu prodala práva k ochranné značce Babetta. Nebo už konečně někomu udělili licenci? A nebo plánujete investovat pár stovek tisíc do základního kapitálu pouze na koupi licence této značky?

Jinak jak už bylo řečeno, pokud chcete prodávat jakýkoliv motorový stroj na území EU musí projít emisní kontrolou Euro pro mopedy (neřeknu jestli verze 5 či 6). S tím mají docela problémy i zaběhnuté značky proto u menších motorů (konkrétně vím o Hondě) přesedlávají na elektriku aby se emisníma kontrolama nemuseli zabývat. Jste si jistí že něčím takový projde dvoutaktní moped s přímím přidáváním oleje do benzínu a bez nějakého katalytického konvertoru ve výfuku?

No a ještě přidám něco k výjimce technické a emisní kontroly: Ve všech státech Evropské Unie nic takového nemají. Všude se musí jezdit se značkou (někde dokonce osvětlenou) a strojem s platným technickým průkazem. Výjimka platí pouze pro státy bývalého východního bloku (řekl bych že v tom budou mít prsty právě tyhle slavné mopedy). Před pár roky otravovali na Slovensku že bude výjimka zrušena, no byla na deset let prodloužena, ale něco mi říká že se výjimka nebude prodlužovat donekonečna a jednoho krásného jarního dne to přijde a bez značky na Babettě nevyjedete ani na silnice ani v zemích bývalého východního bloku. Dostaneme se tak do stavu který platí všude jinde v EU. V současné době (konkrétně rok 2013) navíc nastává posun v tom na čem se může legálně jezdit. To co platilo pro padesátky, tedy automatická převodovka a platný řidičský průkaz skupiny B začalo platit i pro 125ccm, tedy skupinu A1. Blbá otázka: Co může padesátka bez převodovky nabídnout za protihodnotu abych si ji za stejné peníze koupil a nekoupil si místo toho nějakého 125ccm Číňana s kterým můžu vyjet stejně tak?

Pokud se v něčem mýlím prosím o opravu.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Koby » ned úno 14, 2016 21:38:30

Nejsem nijak zběhlý v ochr.značkách atd.Ale jak jsem byl osobně konfrontován v této problematice tak stát,eu a pod.funguje na stejném principu jako já.Mám známý-vzájemně si občas pomůžeme,ke spokojenosti obou stran,dohodíme si kšefty=všichni jsou spokojeni.Si fakt naivně myslíte že všechno musí být podle zákona?Si děláte pr....ne?Slovy klasika: To že jsem paranoidní ještě neznamená že mě nesledují.Pan Hlavatý všechny možné kličky zná a dokáže je využít,Díky němu je polovina republiky zásobena kvalitními díly,a zbytek díly od vychcánků co si nechávají dělat kopie v jeho formách.Jako první od státu uznaný dovozce Babett(z Povážských s.né od Jawy)má garanci na výrobu atd.(i s tech.dokumentací)veškerých dílů atd.Sám ještě poskládal cca 150ks raritních babet Sting s motory Rizatto,po té co výroba skončila.Proč si myslíte že je jediný v Čr co může dělat origo papíry k Babettám?Věřte mi,ten člověk ví kde a co jde protlačit.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod alexandr-t » ned úno 14, 2016 21:40:23

A zase je to tady...proč bych si kupoval něco co funguje, když si radši pořídím mrdku z čajny a budu si myslet jak je to supr kup, protože to bylo levný. No a nekupte to když je to tak levný že?
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Grunt » ned úno 14, 2016 21:56:00

alexandr-t píše:A když už se tady nakousl ten válec, nebylo by od věci dělat jako aftermarket třeba 70ku s upraveným sting válcem a klapkou :twisted: . Věřím tomu, že by se našlo hoooodně kupců :)

A ještě budu reagovat na tohle. V Rakousech chytají mlaďase na skútrech kteří se jim nezdají, rachotina jde přímo na válce a testuje se zda má předepsané parametry pro danou kategorii (výkon a rychlost)




Když vozidlo nesplňuje parametry své kategorie dostaneš dárkový poukaz v hodnotě €125 a nevím jestli k tomu nejsou i nějaké bonusy (třeba v podobě zabavení vozidla pokud je příliš nezpůsobilé jízdě po pozemních komunikacích). U nás jsem nikdy nic takového na vlastní oči neviděl, na druhou stranu si nemyslím že se ti podaří u nás prodávat produkt který přesně nesplňuje parametry kategorie AM pokud se k ní homologace stroje hlásí. Proto se ty tunící kity prodávají zvlášť. Jinak přeju pěkný večer. :)

alexandr-t píše:A zase je to tady...proč bych si kupoval něco co funguje, když si radši pořídím mrdku z čajny a budu si myslet jak je to supr kup, protože to bylo levný. No a nekupte to když je to tak levný že?

Takhle fungujou zákony trhu. Centrálně plánovaná ekonomika už dávno skončila. U nás je u libovolné výroby problém v tom že práce u nás (penízky na zaplacení jedné člověkohodiny i u nejspodnějších kategorií) je příliš drahá. Žiješ v době spotřebního zboží, které se koupí, spotřebuje a putuje přímo do šrotu a kupuje se nový model. Právě díky importu z levnějších krajin. Už i chlapy v práci se mě a jednomu nadšenému kolegovy smějou že se ještě opravujeme s Babettama když za ty prachy co se do toho nastrkají si můžeš po udělání řidičáku koupit ojetou cestovní motorku nebo když ne tu tak aspoň nějaký 125ccm skútr. Já nad tím mávnu rukou, ale nemyslím si že podobně smýšlí většina subjektů (potencionálních kupců) na trhu. Samozřejmě krom nadšenců do mopedů.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » pon úno 15, 2016 11:11:48

Ty brďo, tady se ta diskuze rozjela:)

Co se týče té homologace, tak se naštěstí emise nevztahují na mopedy, viz http://www.dekra-automobil.cz/index.php?file=moto.php
Podívejte se na web stránky předních výrobců a 2T modely najdete skoro všude. Proč by nemohla přijít na trh 2T Babetta? Na technické kontrole se nikdy na motorce neměřily emise. Máme tady Peugeot moped, který je 2-takt a přesto byl homologovaný a může se tu prodávat legálně. Vespa Primavera 50 2T viz http://www.vespacentrum.cz/modely/model ... -2t-2.html , Piaggio Zip 50 2T, atd...

Jisté je, že tady v ČR je homologace obtížnější. Je to tu pěkně zkorumpované, co jsem se tak doslechl od lidí pohybujících se v oboru a i kdyby se to protlačilo přes byrokracii, tak by ta homologace stála neúměrně moc. Třeba milion Kč, když v Číně se to samé dá udělat třeba za 100 tis Kč. Dnes se už totiž uznávají homologace provedené v Číně.

Motorka se šlapátky, tzn. moped by musel mít sice malou značku jako Babetta, když ji zlegalizujete a nemusí v ČR jezdit na technické prohlídky. Mrkněte se na legislativu. Vyjímka platí pro mopedy do 50ccm.

Další věc, co jste tu zmiňovali, abych napsal jediný důvod, proč by si lidé měli kupovat moped 50ccm, když si můžou na Bčko koupit 125ccm skútr. Nevím, jak vy, ale nejlevnější skútr stojí tak 50-60tisíc Kč, Vespa Primavera 50 2T 70tisíc Kč, náhradní díly a servis skútru je neúměrně vyšší ve srovnání s Babettou. Na tom si už nic sami nespravíte, pokud nejste hodně technicky zdatní. Tak už třeba jen kvůli tomu. Dále pak váha. Babetta 207 váží 44kg skútr 2x víc. Navíc se skútrem 125ccm nemůžete za hranice ČR, pokud nemáte A1 řidičák, tak můžete na Bčko jezdit jen na území ČR. Se skútrem už musíte jezdit na technickou. Já osobně třeba nemám rád zvuk skútru, tak půjdu vždy do mopedu nebo motorky. Babču si hodím do kufru auta, skútr ne. Těch výhod, proč Babetta, je hodně. Své kupce si vždycky najde.

Jestli by se nový moped jmenoval Babetta, to nevím, ale to máte přece úplně jedno. Důležité je to, aby se to prezentovalo jako český výrobek, ne jako čínská kopie něčeho slavného. S kolegou Artifexem jsme vymysleli, že by se ujal i název Maxetta třeba. Už z toho, že byla Jaweta, Babetta, tak teď může být Maxetta.

Více informací o tomto podnikateslkém záměru budu vědět v průběhu března.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod ridchey » pon úno 15, 2016 11:59:31

co tak sleduju, tak mame nekolik dalsich duvodu nesetrvavat v EU...
uz tak u nas napachala vic skody,nez uzitku.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Azor » pon úno 15, 2016 12:58:54

Každý má přirozeně právo na svůj názor, ale na ventilaci animozity vůči EU by bylo asi vhodnější využívat jiná fóra. Tady by to myslím mělo být spíš o té naší drobné úchylce - že máme rádi ty své Betky, či jak jim říkáme. Jinak já tomu projektu vnitřně hodně fandím, ale bohužel osobně vím o několika záměrech (ne z oblasti motorismu), které vypadaly fakt dobře, byly perfektně spočítané, a nakonec to nějak nevyšlo, musely se do toho vrážet další a další nepředpokládané výdaje (když už to je v běhu, tak se jen tak přestat nedá) ... Tím nechci nikomu brát chuť, ale určitě to chce mít za zády někoho kapitálově hodně silného, protože i v případě, že se vše povede, tak cesta nejen k zisku, ale i k prostému splacení financí do vývoje a výroby vložených, bude zatraceně dlouhá. Ale to jistě Pavle víš i bez těch mých keců. :mrgreen:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » pon úno 15, 2016 14:44:51

Jak zde již zmínil Koby, pan Hlavatý je nejpovolanější ze všech povolaných lidí přes Babetty. Kromě toho, že je to srdcař přes Babetty, tak podniká v tomto byznysu už aspoň 30 let a kromě toho, že byl hlavním importérem a prodejcem a dodnes vlastní právo na to vydávat duplíkát TP, má všechny díly na Babettu v malíčku, absoloval snad všechny školení na Babetty v Povážské Bystřici a Kolárově. Já se od něj už hodně naučil a neznám nikoho, kdo by o Babettách věděl víc než on. Proto si musíme tohoto člověk hýčkat, protože na něm velmi závisí budoucnost Babett. Jen díky němu dnes ještě jezdíme na Babettách. Vyrábí většinu dílů na Babetty, co jsou dostupné na trhu. Samozřejmě je na trhu i hodně alternativních výrobců, ale mnozí z nich ukradli formy Hlavatému a bez jakékoliv praxe v oboru Babett vyrábí zmetky levněji. Bohužel Babetta je velmi náchylná na preciznost výroby dílu dle technické specifikace, zvlášť díly do vnější převodovky...

S financováním projektu Babetty není problém. Pan Hlavatý se mi párkrát zmínil, že je jeho snem uvést znovu na trh B207, jenže už se na to necítí to dělat všechno sám, protože už není nejmladší . Tipl bych mu, že má +- 58 roků, tak si představte, že byste ve věku, kdy už jste pomalu v důchodovém věku, měli rozjet tak ambiciózní projekt jako one man show. Proto jsem se nabídl, že bych šel do toho s ním bez nějakého nároku na honorář. Stejně si ve volném čase kutím v garáži a je fuk, jestli bych tunil B210 nebo pracoval na nové B207čce, či sestavoval katalog ND a dílenskou příručku. S panem Hlavatým máme v rámci BkB velmi dobré vztahy. On velmi oceňuje, že mu jako jedni z mála dáváme zpětnou vazbu na jeho náhradní díly, dokonce nám občas dává něco k otestování (karburátor, pneu, apod..) a sbírá od nás podměty na výrobu nových dílů. Třeba letos jsem s ním domluvil, že se začne vyrábět buben na B215 (povezu mu tam origo buben s techn. specifikací) a sestavím originál sadu šedých lanek na B228, podle kterých se vyrobí replika a budou se prodávat jako sada. Možná se začne vyrábět i volnoběžka, kterou mám na B227. Je tam ale problém, že by se musela mírně ještě upravit, aby se dala aretovat bez šroubku, aby byla prodejná. O tom budeme jednat. Košík mezi nádrž a sedlo by se také prodával. Teď ho plánuju ještě překvapit s těma tvrdšíma pružinkama do rozběhové spojky a navrhnu mu nějakou formu spolupráce, protože jsem jich nechal vyrobit 340ks cca a už teď mám na ně kupce, takže se na všechny nedostane. Takže by bylo fajn, aby si to vzal on pod palec a vyrobil jich třeba pár tisíc a pak to prodával jako tuning sadu jako např. Stage pružinky.

Kromě toho jsme ho už několikrát upozorňovali, aby na eshopu jednoznačně odlišoval kvalitní díly od obyčejných dílů. Letos předělá eshop, kde budou B-díly (rozuměj béčkové díly negarantované kvality) a M-díly (špičková kvalita garantovaná Motomaxem dle výkresové dokumentace). V současné době se ty M-díly prodávají, ale běžný člověk neví, které to jsou. Namátkou např. 2-kový buben, plechy unašečů čelistí, 2-kové čelisti.

V březnu budu mít do Motomaxu cestu, takže si o tom projektu nového mopedu vážně promluvíme. Nebo to minimálně aspoň nakousneme a na Vápenkách už budeme vědět všichni, jestli se něco bude dělat, nebo se od toho upustí.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod mhi » pon kvě 16, 2016 1:25:14

Emise mopedy na 99.9% musi splnovat, pokud se nepletu, resi to http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 24&from=EN resp. nejaka novejsi vec.

Nevim jake Euro je dneska povinne pro mopedy, ale 2T jak je v Babette dle meho nazoru NEMA SANCI projit homologaci kdekoliv v EU, minimum bych odhadoval na Euro2. Mozna jedine uprava na prime vstrikovani (=nutnost vysokotlakeho cerpadla, nutnost sofistikovaneho rizeni, lambda sonda/y, cat). Alternativne nejaky redesign motoru. Stejne tak si myslim, ze neprojde z duvodu ochrany jezdce ("crashtestem"). Par veci se od 70. let zmenilo ... at' si rika kdo chce co chce, uz to jednoduse moralne zastaralo.

A tedy za mne, na kazdodenni dopravu bych Babettu rozhodne nechtel ... resit ucpany karburator, netesnosti, atd. Staci srovnat spolehlivost nejake 120ky/Trabanta a Fabie. Ano stodvacu asi jde opravit vedle u silnice, ale pro koho to je dneska dulezite??? Ja ani nepamatuju, ze bych videl nekde u silnice cloveka vrtajiciho se nekde v aute. Spolecnost se zmenila, dneska "spotrebitel" chce jezdit a ne byt odbornikem na opravu sveho priblizovadla. Spotrebitel si chce maximalne neco vylepsit, nakonfigurovat, vycist pamet' zavad jestli je vsechno OK, nekteri jeste tak vymeni kola, filtry a provozni kapaliny. Mizivy zlomek motoristu dela neco vic.

Nechci brat optimismus, ale takhle to vidim. Delame ve firme diagnostiku na auta - http://obdtester.com/cz/produkty - a sice 'enthusiast' uzivatelu je docela dost, ale temer vsichni chteji diagnostiku na jednoduche ukony, malokdo si resi doma slozitejsi opravy. Konfigurace ECU a cteni pameti zavad + nejaka zakladni kodovani (registrace baterky po vymene, regenerace DPF, apod.) Takove ty veci, na ktere neni potreba zadne hlubsi vedomosti ani naradi.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod RottenFox » pon kvě 16, 2016 11:51:10

mhi píše:...Ja ani nepamatuju, ze bych videl nekde u silnice cloveka vrtajiciho se nekde v aute...

Asi tam u vás moc nejezdí Peugeoti. :D
Mě moje dieselová 307 momentálně jezdí na olej, co mám do babetty. :D :lol:
Jak ho tam nedám, tak mi cuká motor. :lol:
Kua, člověk si koupí auto skorem za dvě stě táců a míchá si do paliva olej jak do mopedu. :roll: :D :lol:
Ale to je jen poslední třešnička na dortu, stojím s tím u krajnice běžně.
Nejvíc pecka sundavat po tmě napůl upadlej vejfuk.
Zlatá Babetta.

No nic, už jsem vám to tu zofftopičil a zase jdu. :wink: :)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod Pavel » pon kvě 16, 2016 13:50:35

Toto téma už také můžeme považovat za uzavřené.

Novinky jsou asi takové, že žádná výroba B207 nebude. Většina výrobců v ČR není schopna plnit své závazky a vyrobit díl včas a v pořadovaně kvalitě a není v lidských silách několika jedinců na případném projektu si toto ošéfovat. Dříve to nebyl problém, dnes vám každý jen naslibuje, ale skutek utek. Mám s tím osobní zkušenosti.

Moped by šlo zhomologovat v Číně pro EU trh, v tom bych neviděl až takový problém, jako ve výrobě součástek.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

Příspěvekod mhi » pon kvě 16, 2016 18:47:04

RottenFox píše:
mhi píše:...Ja ani nepamatuju, ze bych videl nekde u silnice cloveka vrtajiciho se nekde v aute...

Ale to je jen poslední třešnička na dortu, stojím s tím u krajnice běžně.


Mohu se zeptat z jakych duvodu u te krajnice stavate ? Nemyslim to, ze upadne vyfuk, ten se hlasi dlouho, ale takove ty necekane veci. Profesne by me to docela zajimalo, o francouzskych autech moc mineni nemam, vlastni zkusenost nastesti take ne :).

Ad vyroba v CR: Prijde mi, ze spousta firem nechce nic vyrabet, jen sliznout to na cem je nejvetsi vyvar, kdyz uz se jim nekdo ozve. Treba vyroba kabelu: jeste kdyz jsem byl naivni, chtel jsem nabidku od "nasich". Castka blizici se ke sto tisicum za pripravu, potom nejaka raketa za kazdy kus. Frajeri mi nacenili i konektory, meli tam 100% prirazku proti cenam, za ktere jsem je mel od vyrobcu. Takze se to nakonec delalo v CN, dodaci lhuta EXW v tydnech misto mesicich, cena za cely kabel nizsi nez muj nakup samotnych konektoru.

Nebo jsem poptaval v nastrojarne takovy jednoduchy pripravek na vysekavani obdelnikoveho tvaru do plastu. Prisla nabidka na stroj s linearnim vedenim, krasny model, ale za cenu NC frezky. Ze to tomu projektantovi nedoslo, ze nabizi neco na co mu kyvne jenom blazen (nechat vyrobit takovy pripravek bych dneska umel radove v nizsich tisicikorunach ... kdybychom jej potrebovali - sic by to bylo jen palene laserem, ale cena setinova).

Lide z textilu, tisku, chemie a vlastne snad vsech moznych dalsich oboru mi sdeluji podobne zazitky.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků