Stránka 3 z 3

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pon kvě 16, 2016 23:36:32
od alexandr-t
A zase sme u spolehlivosti...u auto je to vždycky jenom zanedbanou údržbou. Teda pokud to neni Ford nebo Opel že :lol: .

Proč by se ti u babetty měl ucpávat karbec, když nemáš bordel v nádrži? Máš zasviněnou nádrž -> ucpává se ti karbec? Zanedbaná údržba. Chčije ti někde olej/přisává to faleš přes gufera? Zase sme u té zanedbané údržby...

A zrovna to napasuju i na ty škodovky co tady zmínils...měl sem jich docela dost, ale nikdy se mě nestalo, že bych někde stál. Vyjímka byla jen jedna, kdy se mě na 110L z roku 72 povolil ventilek v ac pumpě. Opraveno jedním klíčem a šroubovákem...

Takže toliko ke spolehlivosti, btw, dělám v autoservisu/pneuservisu a o té spolehlivosti "nových a zánovních" aut bych mohl hooooodně dlouho mluvit :roll:

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte kvě 17, 2016 0:21:01
od mhi
Srovnavat "moderni" auto s Babettou nebo S120 chce opravdu hodne odvahy. Po roce 2008 sla kvalita aut neskutecne dolu (resp. cost cutting se maximalizoval), nicmene moderni auto je jednoduse spolehlivejsi, statistika je neuprosna. Nesrovnatelne presnejsi rizeni motoru, lepsi materialy, mensi vule, ... Ano, nesmite mit vylagrovane HDI/TDCi, kde uz pred dvema majiteli melo byt vymeneno turbo/vstriky/cerpadlo :).

Opravit dobre Babettu vidim dnes jako velmi komplikovane, zejmena diky kvalite dilu druhovyroby. A dale tolerancim co tam jsou, presnost a technologie s jakou to bylo vyrabeno a navrhovano. Staci si procist toto forum kolik lidi treba resi nastaveni karburatoru. Mam 2 stejne Jikovy, kazdy se chova uplne jinak, i kdyz v nich prohazu vse az na telo karburatoru. U aut - kdyz koupim dneska (i druhovyrobu) vstrik/civku/senzory, mohu se na 99% spolehnout, ze moderni auto pojede jako hodinky. Elektronika je tam obcas k zlosti (treba u novych VW component security protection, ruzne emisni veci), ale bez ni by to zarucene bylo horsi.

Zejmena kdyz dneska drtiva vetsina automechaniku jsou "ctenari pameti zavad" a "hledaci v priruckach".

Nechci, aby to vypadalo, ze Babetty nemam rad, nebo zatracuji. Ma to svoje kouzlo, uz mam dve, opravil jsem si je sam (tedy ta prvni ma porad problem s prevodovkou-vule na vyst. hrideli). Dost jsem se u toho naucil, ma to obrovsky fun factor. Ale za spolehlivy dopravni prostredek pro nekoho kdo nechce rozumet motorum ji rozhodne povazovat nemuzu.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte kvě 17, 2016 7:56:47
od RottenFox
U toho našeho Frantíka je to daný lemplovostí při výrobě a šetřením ve výrobě, jak už tu bylo zmíněno. (vypisuju to teď, že ses ptal a téma je stejně uzavřeno)
Zezačátku u toho prvního, co jsme měli, jsem si myslel, že jsem koupil nějaký šizunk, ale jak zadáš svůj problém + Peugeot 307 do Googlu, tak ti vyskočí tři pjerdele odkazů na fóra, kde lidi řeší to samé.
Některé komponenty jsou tam tak blbě udělané, že i v případě kvalitního (konečně jsem našel) a pravidelného servisu to prostě odchází.
No a blbý je, že když nemáš zvedák, tak většinu prostě sám neopravíš, i když jsou to banality. Je to tam tak blbě zadělaný, že se k tomu nedostaneš.
Jinak problémy nebývají jen mechanické, ale i elektronické - a elektro je právě to, co pořád někde opravuju. Vytavený pouzdra jsou běžná věc.

Jinak ten momentální problém mám způsoben nekvalitní naftou, i když jsem měl za to, že tankuji na spolehlivých čerpadlech.
Ad vejfuk - tady se musím sebe zastat - to bylo ještě u toho minulého benzínu, co jsme měli. Výfuk byl v pořádku, nehlučel, nebyl prorezlý, nic se dlouho nehlásilo, vůbec nic, a pak si člověk jede a najednou mu ve sváru upadne zadní tlumič. :lol:
Asi to Frantíci blbě přivařili.

Jinak tu taky nějak nenadávám, Babetty i našeho Pažouta mám rád, jen se mi nelíbí ten poměr oprav, že je skoro stejný u obou. :-)

Jinak jak jsem říkal, stačí zabrousit na Pežoťácký fóra ohledně 307, těch neduh je plno, a většinou fakt tím, že to odflákly u výroby.
Pokud teda zrovna nejde o majitele hňupa, co zanedbává údržbu, jak už tu bylo zmíněno.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte kvě 17, 2016 8:57:46
od Azor
Pánové nedá mi to a taky si přisadím. Berte na vědomí, že dnešní auto je spotřební zboží, výrobce počítá s tím, že za 5 let to vyhodíte a koupíte nové - a podle toho je to taky dělané. To, že u nás je kupní síla na takové úrovni, že dovezené 8 let staré auto s najetými 150 tis km, chápeme jako téměř nové, je jiná věc. A ta z...vená nafta s řepkou, kterou klasická čerpadla brala bez problémů, je např. u common railu dost prů.er, naštěstí jsou ještě pumpy, kde mají naftu bez biosložky, ale i na ně se už různí babišové chystají. Taky nemám na nové auto a snažím se to lepit jak to jde, ono se řekne zanedbaná údržba, ale když např. volnoběžka alternátoru je skoro za 3 tisíce a přitom zjistíte, že budou třeba vyměnit i další kladky atd. atd., tak to prostě nejde, to by do toho člověk vrazil postupně víc než stojí auto nové a měl by stejně stále starý krám. A vezměte si třeba ty plasty, za 5 let je to všechno zkřenčelé a sype se to, např. přepady u BOSCH vstřiků - onehdy jsem na ty plastové koncovky upřel trochu ostřejší pohled a už to povolilo a nafta tekla proudem, to samé stahovačky oken - motorek vydrží, ale ty plasty se sypou, atp. Ono se vlastně s opravami nepočítá, kdo se v autech trochu hrabe, jistě mi potvrdí, že pracky se tam člověku ani nevejdou, a proč taky, ve fabrice se agregáty narvou komplet zespodu a nazdar, opravovat je v podstatě nežádoucí. Souhlasím s tím, že kvalita v posledních pár letech prudce klesla, ale opakuji se - je to tím, že není důvod proč by to mělo vydržet 20 let jak jsme bývali zvyklí, a těch 5 to většinou vydrží bez problému. Nezbývá než se s tím smířit.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte kvě 17, 2016 9:54:21
od RottenFox
Dobře a pravdivě napsáno.