Stránka 1 z 3

opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte úno 09, 2016 1:14:38
od Pavel
Co byste řekli na to, kdyby se opět začala vyrábět Babetta 207 za cenu kolem 23 tisíc Kč? Není to utopie, je to zcela možný podnikatelský záměr, který by od myšlenky k realizaci a prodeji zabral asi 5-6 let času. Jisté je, že by se použilo co nejvíce stávajících dílů, něco by se muselo možná předělat kvůli aktuální legislativě a chybějícím formám, něco vylepšit, ale dejme tomu, že by to na 90% byla stará dobrá legendární, elegantní, spolehlivá, poctivě vyrobená Babetta 207. Koupili byste si ji?

Kromě vzkříšení výroby by to přineslo výhodu dostupnosti dnes již neexistujících náhradních dílů na tento model i pro stávající Babetty 207. A s B210 jsou některé díly také kompatibilní (např. bubny, štíty, vidlice, řídítka, šlapátkové kliky, v případě mezitypu i světlomet a tachometr s převodkou a sedlo).

Neuvažuje se o výrobě jiného modelu, takže nekomentujte, že byste raději B210, apod.

V současné době je na trhu prodáván pouze moped Peugeot Vogue za cenu kolem 27 tisíc Kč, což ale není pro Babettu konkurence. Viz video. . Jinou volbu nemáte.

Uvítám konstruktivní komentáře.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: úte úno 09, 2016 22:50:13
od Koby
Doplním nějaké info v češtině:http://www.motorkari.cz/clanky/zkusenosti-s-moto/peugeot-vogue-chcete-opravdovy-moped-26377.html
Kvalitativně se nedá srovnat s babettou.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2016 13:42:09
od RottenFox
Zajímavý nápad.
Do toho bych i šel.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2016 16:12:28
od Azor
Já přidám svůj obvyklý pesimismus, šlo by o malovýrobu, kde i při nejlepší snaze ty náklady nakonec vyskočí nad ty plánované a pro obecenstvo to přestane být zajímavé. Přesvědčujte někoho, že je to kvalitnější než čína, že to vydrží atd., když vedle vidí za stejný nebo menší peníz něco blýskavého se spoustou vymyšleností ... Jedná se o ideu zcela jistě obdivuhodnou, ale bál bych se, že výrobce na tom prodělá gatě. :(

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2016 18:25:26
od ridchey
na druhe strane,by to nemuselo nakonec postradat urcitou exkluzivitu, a posuzovano podle meritek dnesni konzumni spolecnosti mas jiste pravdu, ale pokud by se opravdu podarilo zajistit kvalitu provedeni a trvanlivost,pak by mohla postupne ziskat sve priznivce a trh by se postupne mohl zvetsovat,tak jako to proste ma byt,aby se vyrobek prodaval svou kvalitou a ne cingrlatky za par šušňů.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2016 19:25:21
od Artifex
Berme to jinak... Babetta svého času stála 4000kč, když taková běžná výplata byla 2500kč...
Když je dnes taková běžná výplata 16 000kč, stejný poměr ceny babetty je 25600, takže s 26 000 to není žádný posun ani k horšímu ani k lepšímu.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: stř úno 10, 2016 19:36:56
od alexandr-t
Pokud bych měl srovnat babušu s tím pugem, tak není o čem se bavit. Na druhou stranu je pravda, že dnešní konzumní společnost bude na "starou babettu" hledět asi s určitou averzí. Pokud by se ale udělala dost velká reklamní kampaň, třeba by se i začalo prodávat :)

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: čtv úno 11, 2016 0:56:53
od Pavel
Já to vidím tak, že moped si své místo vždycky najde. Už třeba jen z hlediska legislativy a z ní plynoucích výhod pro provozovatele mopedu. U nás v ČR konkrétně nemusíte s mopedem na technickou kontrolu (ani u těch vyrobených po roce 2001) , to je pro spoustu lidí velká výhoda, protože si může stroj poladit dle svého gusta, tzn. okitovat, připevnit nějaké nehomologované věci, atd... Jinde ve světě zase můžete jezdit bez přilby, což také ocení hodně lidí.

Co se týče té Babetty samotné, tak máme obrovskou výhodu oproti konkurenci v tom, že není co vymýšlet, už to je vymyšlené a vývoj zaplacen. Takže by to mohla být i garážová akce v rámci Babetta klubu Brno. V podstatě pro vývoj mopedu stačí sehnat nějakou pěknou zachovalou B207 a začít s ní experimentovat. Dát jiný válec s větším žebrováním (např. ze Stingu kvůli většímu chlazení a lepší kompresi), použít osvědčený Dellorto karbec, případně navázat spolupráci se známými ladiči a poladit motor na co největší krouťák odspodu. Převinout cívky na 12V a osadit světlomet a zadní světlo dostupnější žárovkou, vyzkoušet nainstalovat lepší sedlo, resp, vyrobit sedlo z kůže, co už něco snese, olejové tlumiče dozadu, tvrdší pružiny do přední vidlice, zpevnit zadní kyvku, vyplést buben s 3.5mm dráty, upravit klikovku na použití větších ojničních ložisek. Prostě poléčit všechny klasické mouchy, které má originál a vypiplat to k největší spolehlivosti a síle do kopců. Jezdit, jezdit, jezdit, testovat, udělat více prototypů a pak se rozhodnout pro finální verzi. V postatě teď popisuju téměř všechno, co jsem dělal u Babetty 210 v průběhu posledních 5 let, aby se z ní stala lepší originální Babetta vhodná na delší trasy. S takto upravenou Babettou pak dojet na homologaci a umět si zdůvodnit každou součástku, proč tam musí zůstat.

Homologace by v ČR určitě neprošla, protože je předražená a na těch hlavních postech sedí lidé, kteří jsou prostě podplaceni konkurencí tak, aby jen tak něco neschválili. Dá se ale provést v Číně nebo kupodivu třeba to jde velmi lehce a za rozumný peníz i v Rakousku. Pokud vyloženě nebudeme mít problém s úředníky, tak by prošel jak 2T motor, tak i minimum změn podle aktuálních norem.

Se schváleným mopedem pak nastane další etapa a to hledání kvalitních subdodavatelů pro výrobu dílů. Některé díly se vyrábí, takže tam nebude problém, ale většinu dílů bude třeba začít vyrábět dle origo forem nebo vymyslet od piky.

Kolegové psali, že se toho moc neprodá, ale já jsem jiného názoru. 23tisíc Kč není nějak moc velká částka na dnešní ceny. Osobně si můžeme vzít příklad např. z firmy Motoscoot. Majitel uvedl, že v únoru 2005 udělali akci a prodalo se jich 648 za měsíc, viz http://www.motoscoot.cz/historie1.htm , pak za 5 let se prodalo celkem 8500ks jen v ČR, viz http://www.motoscoot.cz/ofirme.htm . Takže lze usuzovat, že by se podobné množství mohlo prodat i teď u Babett. Ano, nebudou to miliony, ale určitě by to bylo něco mezi 10-20tisíc kousků a to už bohatě zaplatí veškeré náklady. Kromě toho narozdíl od ostatních výrobců se dá očekávat, že si lidé budou kupovat náhradní kompatibilní díly i na stávající Babetty.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: čtv úno 11, 2016 17:44:48
od Koby
Tak po tomhle už není místo pro pesimismus :D

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: čtv úno 11, 2016 20:13:56
od alexandr-t
Pavle dobře! :) Podle mě tohle docela dobře nastínilo to, co by se na "budoucím modelu" mělo změnit. Já bych jen ohledně přední vidlice dodal to, že by nepotřebovala přitvrdit (rozuměj chrakteristiku chodu, ne celkovou tuhost), ale zvýšit zdvih.
Karbec DellOrto SHA bych určitě použil, je technicky uplně někde jinde na origo Jikov a podává moc hezký výkony. A Tebou uváděné válec sting bych taky použil, ať už z důvodu lepšího chlazení, nebo i proto, že se do něho dá dostat vložka s větším vrtáním.

A když už se tady nakousl ten válec, nebylo by od věci dělat jako aftermarket třeba 70ku s upraveným sting válcem a klapkou :twisted: . Věřím tomu, že by se našlo hoooodně kupců :)

Takže abych to shrnul, moc tomu záměru fandím, líbí se mě to a pokud to půjde, tak se moc rád budu jakýmkoliv způsobem na testování ;)

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2016 11:02:13
od Pavel
S tím Stingem to píšu z toho důvodu, protože na použití válce a hlavy nebude třeba žádná licence a formy na to jsou. Když se podívám na zahranční konkurenci, tak jen Babetta má takové mini žebrování, všeci ostatní mají žebrování velké na způsob Stingu. A jelikož vlastním válec Sting, tak můžu potvrdit, že to tu Babettu krásně uchladí i v nejextrémnějších podmínkách.

Dnes ráno dal Ridchey zajímavý odkaz na tunění Puch mopedu. Něco podobného v tomto duchu bych si představoval i pro Babettu.
http://www.treatland.tv/SearchResults.a ... 6&show=500

Povšimněte si třeba v tom katalogu klikovky, jak velké má ojniční ložiska. Tak nějak bych si představoval upravit klikovku Babetty (konkrétně ojniční ložisko v setrvačníku), protože z mé zkušenosti to je nejvíce poddimenzovaná součástka na celé Babettě. http://www.treatland.tv/puch-rito-race- ... 0-maxi.htm

Zbývá tedy už jen drobný detail. Přesvědčit investora, aby do toho s námi šel :)

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2016 16:39:18
od Fajn-Tom
Velikost ojničního ložiska je u babetty v pořádku. Větší to akorát zhorší. Asi jste to ještě nepočítali co? S větším ložiskem roste i oběhová rychlost jehel a tím je i větší opotřebení a náchylnost k přetržení olejového filmu.
Problém je v kvalitě dílů. Ojnice s ložiskem za 450kč nemuže vydržet ani s ložiskem velkým jako barák :lol: . Pokud chcete aby ojnice s ložiskem víc vydržela tak použijte nějakou kvalitnější. Běžně se dají sehnat kolem 1500kč, takže vy by jste se při vělkým odběru dostali třeba i na 800kč za kus. Samozřějmě na 12mm horní čep.

Formy na válec a hlavu už máš?

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2016 17:11:47
od Pavel
Rád bych uvedl na pravou míru, že se zatím ještě nic neplánuje, takže je to momentálně diskuze na teoretické úrovni.

Ale i tak je dobré si předem shromáždit seznam názorů na podnikatelský záměr a sepsat si věci, které by se určitě měly poladit v nové generaci Babetty, aby byla prodejná.

Ojniční ložisko jsem nepočítal, to v tento okamžik nemá smysl. A stejně bych to momentálně ani nezvládl.

Vím jen z praxe, že aktuální pouzdro nebo ojniční ložisko klikovky je prostě nepoužitelné do budoucna, tak se s tím bude muset něco udělat. Nicméně když se na topodívám, tak mi přijdou třeba ty jehly v kleci jako moc tenký na ty rázy, které musí klikovka ustát. Takže bych dal širší jehly, které by se tolik neopotřebovávaly při valení, jak tenčí jehly a pouzdro by muselo být s nějakého extra tvrdého matroše.

Základ každého motoru je pořádná klikovka a píst, to jsou nejvíce namáhané díly v celém motoru.

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2016 21:20:52
od alexandr-t
Ja chcu taky sting valec sakra :D

Re: opětovné najetí na výrobu Babetty 207

PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2016 22:25:55
od Artifex
Já chci zase Betkový motor Honda... :twisted: Kdyby se dělaly 2t a 4t varianta, pak mám jasno, pokud se rozjede ale jen 2t varianta, alespoň budou díly na 2t babetty.