Stránka 1 z 1

Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: pát srp 25, 2017 16:53:41
od Hannibal1913
Zdarec babettisti a babettistky.
Zakládám toto vlákno, protože by mě zajímalo, které díly na babettě nejčastěji vyměňujete, protože jsou předčasně poškozené, opotřebené a podobně. Zkrátka které považujete za nejvíce odfláklé z výroby?

Mně hrozně irituje, kolik předlohových hřídelí jsme už s babetta maniaky vyměnili... Za 50 000km (dohromady všechny babetty) se nám vyjebalo už 5ks (3 z toho byly původní, 2 nové odešli vždy po nějakých 2 tisících). Máte taky tento problém? Ono na expedici není nic horšího, než někde půlit motor.
Pak mně celkem trápí, z jakého bláta se vyrábí unašeče (vyhazovačka motoru). To vyměňujeme častěji, než třeba řemeny (letos 1řemen/12 000km, ale víceméně všichni mají po dojetí těch 2 tisíc unašeč totálně zhoblovanej).
Vždycky jsem měl za nejproblémovější část babetty elektro - když jsme jeli k Černému moři, tak odešli 2 tyrystory, při cestě na ukrajinu jeden, tak jsme vezli celkem 5ks náhradních, ale letos žádnej neodešel.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: stř srp 30, 2017 14:02:58
od Pavel
Nejhorší na Babettě je klikovka. To je největší neštěstí Babetty. Moc rád bych si připlatil a dal klidně i 5000Kč za nějakou pořádnou klikovku, která by vydržela.

Pak poslední dobou často odchází ozubené řemeny, ale to je spíš kvůli tomu, že dnes někdo nedodržuje předepsaný materiál pro výrobu řemenu.

Potom se omačkávají regulační plechy a to i ty z Motomaxu.

Pak mě štve, že šlapátková klika není v ložiskách, takže neznám Babettu, která by neměla sedřené pouzdro nebo odřenou hřídel.

Volnoběžka v motoru také dlouho nevydrží, max 10 tis km a šmytec. V podstatě půlíte kvůli klikovce nebo kvůli volnoběžce. Můžete však přejít na B215 nebo B207 a problém volnoběžky je vyřešen.

Ložiska v motoru mi připadnou také jako poddimenzované, sám bych navrhnul upravit karter pro instalaci větších ložisek. Při GO bývají většinou slušně vylágrované, ale může to být i nedostatečným vyvážením primární rotující části na motoru (klikovka, bubny, magneto)

Pak bych ještě zmínil mizernou kvalitu pístů. V podstatě musíte dělat výbrus již po 5 tis km, víc to nedá na maďarský píst.

Jinak zbytek Babetty je velmi odolný. Sám můžu potvrdit, že jsem nedávno jel asi 10km ve 2 lidech na Babettě (200kg + 52 kg váha mopedu) a i 8% kopec to dalo a jedničku jako nic a po jízdě nebyl žádný problém. To jen potvrzuje, že Babetta je co se týče konstrukce, notně naddimenzovaná a vydrží v klidu i dvojnásobek maximální nosnosti.

Spotřebák typu rozběhové čelisti nepočítám, to se přelepuje...

Pokud se někomu pokazí něco jiného, než co jsem výše zmiňoval, je to spíš zanedbanou údržbou než tím, že by ten díl odcházel jako takový.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 15:53:49
od ridchey
Hannibal1913 píše:Zdarec babettisti a babettistky.

Pak mně celkem trápí, z jakého bláta se vyrábí unašeče (vyhazovačka motoru). To vyměňujeme častěji, než třeba řemeny


dobré je vzdy u vseho takového uvést puvod , odkud to kdo koupil
taky jsem uz uvazoval o tom,ze bych takove dily s patricnymi info o pouziti a najezdu km schranoval a pak jednou za cas odvezl ke konzultaci za p. Hlavatym.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 14:10:37
od Hannibal1913
Letos jsme všechno kupovali u Jelínka, do loňska u Seši na fichtlkrámku. Ta volnoběžka, to je ale všechno jeden výrobce, ne? To stejný ty unašeče, to je ďes - podložka pružiny se dneska koupit nedá vlastně nikde, samotnej unašeč a podložka unašeče, to je zase bláto a osobně jsem měnil už asi 4x nebo 5x. A nepřijde mi, že by motomax měl v sortimentu něco jiného, než ostatní. Ovšem jestli má, tak si klidně za kvalitu připlatím.
Kliky jsme při GO motoru nechávali repasovat u Padalíka. No ale popravdě - s klikou jsme zatím neměli problém, každá babetta má 10tisíc od doby, co jsme je koupili a zatím (klep klep klep) kliky drží jak ženská, když ho tam zrovna má...

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 18:12:29
od Pavel
Zapomněl jsem uvést startovací pružinky :) Ty měním nejčastěji, ale jestli to náhodou není tím, že mi to točí vysoké otáčky :)

Jinak volnoběžky jsou pořád ještě originální z fabriky, tzn. vyrábí se na původních strojích a nikdo je nekopíruje.

Pokud se s babettou šouráš kolem 35kmh, tak klikovka vydrží hodně, ale jakmile začneš jezdit tak, aby to jelo, tzn. 55-65, tak ty klikovky prostě nevydrží, přitom třeba na Korádu nebo na skútru na podobné klikovce natočíš desítky tisíc km, takže je problém v materiálu pouzdra ojnice.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: ned zář 03, 2017 21:08:45
od Hannibal1913
Teda... To by mě zajímalo, jak z babetty vytáhnout přes 60km/h? Jakože na úkor síly do kopců to zpřevodovat třeba 15z kolečkem, OK, ale to mi nepřipadá rozumný - přecejen na vysočině jezdím těch kopců dost. Takže jedině přehodit karbec a výfuk? To už pak ale není babetta...

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: pon zář 04, 2017 9:17:28
od Azor
Ano, dá se dělat ledacos. Špičkově udržovaný stroj, nízká váha jezdce, rovinatý kraj, větší řetězové kolečko ... A pak existují úpravci, kteří zvětšují kanály, snižují hlavy, mění časování a výfuky - ovšem to je pro nadšence, kteří se účastní závodů nebo mají prostě koníček hledat hranice možností. Samozřejmě životnost takto upravených strojů je pak někde úplně jinde. A souhlasím s tím, že tohle už není tak docela Babetta, tedy pohodový stroj který mě za minimální peníz a pokud možno spolehlivě dopraví na rozumnou vzdálenost. Chápu mladé kluky, že by z toho rádi vytáhli víc, nebyl jsem jiný a se svým pionýrem jsem taky dělal psí kusy, ono buď kvůli věku nebo nedostatku peněz jim zatím moc dalších možností nezbývá. Ale pro dospělého člověka se mi zdá honba za co nejrychlejší babettou přinejmenším hloupá. A téměř vždy tito honci zapomínají na brzdy, ty babeťácké jsou konstruované na rychlost do 35 km/h a kdo jezdí na babetě déle, určitě už zažil fakt dost nepříjemné okamžiky, kdy to ku.va NEBRZDÍ !!! Já měním alespoň přední kola za ty z pionýra, také to není velký zázrak, ale bezpečnost prudce stoupne. A fakt si při jízdě na babče raději užívám tu pohodu, mám řetězové kolečko 11z a v našem kopcovitém kraji a při mé váze okolo metráku je to skoro nezbytnost. Dříve jsem se na skoro každý kopeček škrábal na jedničku a teď mi rychlost pod 30 neklesne, co na tom, že po rovině těch 50 nedám. :D

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 23:53:32
od RomanR
Azor píše:Ano, dá se dělat ledacos. Špičkově udržovaný stroj, nízká váha jezdce, rovinatý kraj, větší řetězové kolečko ... A pak existují úpravci, kteří zvětšují kanály, snižují hlavy, mění časování a výfuky - ovšem to je pro nadšence, kteří se účastní závodů nebo mají prostě koníček hledat hranice možností. Samozřejmě životnost takto upravených strojů je pak někde úplně jinde. A souhlasím s tím, že tohle už není tak docela Babetta, tedy pohodový stroj který mě za minimální peníz a pokud možno spolehlivě dopraví na rozumnou vzdálenost. Chápu mladé kluky, že by z toho rádi vytáhli víc, nebyl jsem jiný a se svým pionýrem jsem taky dělal psí kusy, ono buď kvůli věku nebo nedostatku peněz jim zatím moc dalších možností nezbývá. Ale pro dospělého člověka se mi zdá honba za co nejrychlejší babettou přinejmenším hloupá. A téměř vždy tito honci zapomínají na brzdy, ty babeťácké jsou konstruované na rychlost do 35 km/h a kdo jezdí na babetě déle, určitě už zažil fakt dost nepříjemné okamžiky, kdy to ku.va NEBRZDÍ !!! Já měním alespoň přední kola za ty z pionýra, také to není velký zázrak, ale bezpečnost prudce stoupne. A fakt si při jízdě na babče raději užívám tu pohodu, mám řetězové kolečko 11z a v našem kopcovitém kraji a při mé váze okolo metráku je to skoro nezbytnost. Dříve jsem se na skoro každý kopeček škrábal na jedničku a teď mi rychlost pod 30 neklesne, co na tom, že po rovině těch 50 nedám. :D

Hold ve stáří se skrývá moudrost ... Mám stejný názor. A díky za tip s tím předním kolem z Pionýra. Určitě to zkusím.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: ned led 17, 2021 12:42:41
od Wisly
Mne tento rok neodislo nic. Nabehal som sice len 3500km, ale boli tam aj vikendovky. Ale co nam v partii za pozledne roky odchadzalo najviac, bol stator- prerusovac. Nastastie nosim furt jeden so sebou a uz sa to naucili aj ostatni. Cestou do SRB sme cistili akurat dva vyfuky. V HR sme cisrili 1x trisku, a menili dvojkove spojky. Oblozenie bolo zle nalepene a po prehriati sa odlepili. Na jednom bubne sa spojky tak prehriali hore pevninskym zrazom, ze sa roztopila ta poplastovana ozubena cast. Vyriesilo to dvojzlozkove lepidlo. Po navrate som menil loziska v zadnom kolese, lebo sa mi zdalo trochu vyvaklane. Ale najviac nadavam na retaze. je to smejd. A to som kupoval Ceske, akoze kvalitne. Po kazdych 500 km som ju musel dosponovat po 2500 km som ju vyhodil a dal nazad staru x rocnu, ktora mala nabehane uz tisice km. Na tuto sezonu som kupil DID-ku. Nad takymi drobnostami ako tesnenie do pal. ventilu sa nevzrusujem. Pneu kupujem najlacnejsie Taivan za 8€. Na prednom ho mam uz 13500 km a na zadnom asi 7000 a este nieco pojazdia. Duse jedine Mitas. Tie Tajvan sa prederavia, len ich clovek rozbali. Ziarovky mam v predu 6V halogenku a v azadu klasika. Mam obmedzovac a za 4 roky som este nemenil ziarovku.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: ned led 17, 2021 14:00:21
od Azor
Ano řetěz je dost problematická součást. Ale mnozí si jeho životnost nevědomky o hodně snižují (nemyslím Wislyho, ten to určitě zná). Jedná se totiž o to, že středy otáčení kyvné vidlice a řetězu, tedy pastorku na motoru, jsou rozdílné. Při propérování se pak logicky napnutí řetězu mění, no a pokud jsme neseřídili vůli řetězu v polze, kdy je z důvodu těchto změn nejnapnutější, tak při jízdě se vlivem propérování řetěz natáhne a už nezapadá přesně do ozubení. I kvalitní řetěz se takto dá poměrně rychle zničit. Nejlépe se řetěz seřizuje tak, že povolíme spodní matky teleskopů, zadní teleskopy vyhákneme a najdeme si polohu kdy je řetěz nejnapnutější. V této poloze to seřídíme tak, aby měl řetěz mírnou vůli. Pak máme jistotu, že řetěz nebudeme zbytečně natahovat a vydrží mnohem déle. O správném mazání a čistotě nemá cenu se bavit, to je samozřejmost.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: stř říj 26, 2022 21:31:54
od RomanR
RomanR píše:
Azor píše:Ano, dá se dělat ledacos. Špičkově udržovaný stroj, nízká váha jezdce, rovinatý kraj, větší řetězové kolečko ... A pak existují úpravci, kteří zvětšují kanály, snižují hlavy, mění časování a výfuky - ovšem to je pro nadšence, kteří se účastní závodů nebo mají prostě koníček hledat hranice možností. Samozřejmě životnost takto upravených strojů je pak někde úplně jinde. A souhlasím s tím, že tohle už není tak docela Babetta, tedy pohodový stroj který mě za minimální peníz a pokud možno spolehlivě dopraví na rozumnou vzdálenost. Chápu mladé kluky, že by z toho rádi vytáhli víc, nebyl jsem jiný a se svým pionýrem jsem taky dělal psí kusy, ono buď kvůli věku nebo nedostatku peněz jim zatím moc dalších možností nezbývá. Ale pro dospělého člověka se mi zdá honba za co nejrychlejší babettou přinejmenším hloupá. A téměř vždy tito honci zapomínají na brzdy, ty babeťácké jsou konstruované na rychlost do 35 km/h a kdo jezdí na babetě déle, určitě už zažil fakt dost nepříjemné okamžiky, kdy to ku.va NEBRZDÍ !!! Já měním alespoň přední kola za ty z pionýra, také to není velký zázrak, ale bezpečnost prudce stoupne. A fakt si při jízdě na babče raději užívám tu pohodu, mám řetězové kolečko 11z a v našem kopcovitém kraji a při mé váze okolo metráku je to skoro nezbytnost. Dříve jsem se na skoro každý kopeček škrábal na jedničku a teď mi rychlost pod 30 neklesne, co na tom, že po rovině těch 50 nedám. :D

Hold ve stáří se skrývá moudrost ... Mám stejný názor. A díky za tip s tím předním kolem z Pionýra. Určitě to zkusím.


Jsem já to ale v.l. Na 110 jezdím už asi 15 let, najel jsem na ni 45 tis. km, když jsem ji koupil starší, celou jsem jí vygenerálkoval, ale na jednu věc jsem přišel až letos v létě, když jsem měnil všechna brzdová a spojková obložení. Objednal jsem si nový brzdový klíč, přeřízl ho, navařil kousek plocháče, abych ho o 1cm prodloužil a teprve pak jsem si toho všiml. Po celých 15 let jsem si stěžoval na špatné brzdy Babetty. A vůbec jsem si nevšiml, že potřebuje přesadit brzdové klíče zpět proti kroku pohybu při brzdění. Stačilo o zoubek a Babča brzdí jako divá. Považte - po 15 letech! Zkrátka žádný chytrý nespadl z nebe. Takže vám všem, kterým babči nebrzdí ani po výměně brzd, zkontrolujte si polohu brzdových klíčů při úplném stisku brzdových páček. Klíče by neměly překročit 90 stupňů v úhlu k brzdovému lanku. Pak totiž už lanko není účinné.

Re: Díly, které nejméně vydrží

PříspěvekNapsal: čtv říj 27, 2022 10:28:34
od Azor
Jj, pro nás dědky samozřejmost nad kterou už ani nepřemýšlíme, ale mladí to nemají od koho pochytit. Škoda, že na tohle fórum už skoro nikdo nechodí - vše se přesunulo na ten obludný FB, ale ani tam už mladá generace nechodí, FB je pro ně už taky out. Přitom tohle je dost důležitá informace a je škoda ji zaparkovat do "všeobecného pokecu, smetiště". Nebudu to nikomu vnucovat, takže sám se toho neujmu, ale bylo by dobré přesunout tuhle informaci na nějaké "důležitější" místo.