od Jenda » stř říj 04, 2017 2:44:15
Na zimu jsem dříve vypouštěl benzín z karbecu. To se mi vždy vymstilo, na jaře jsem musel karburátor vždy čistit, protože nedovíral plovák a teklo to. Tedy zimuji takto:
1. Natankuji doplna, až po špunt. Do nádrže přidám asi velkýho panáka Velfobinu. Mají to na pumpě (lahev 80,- peněz, vydrží kolik let) a je to přípravek proti srážení a vymrzání vody v benzinu a tím i reznutí nádrže.
2. Nechám plnej karbec a zavřu benzin.
3. Nafouknu gumy na nominální tlak.
4. Nastříkám olej do válce (stačí půl injekční stříkačky). To platí hlavně pro čtyřtakty.
5. Vyndám baterku a vezmu ji domu nabíjet (stačí jednou za měsíc, po dobu zimování).
6. Přikreju motorku plachtou a to i v garáži.
Na jaře vše v obráceném pořadí, pouze bod 2. se liší: Odkalím karbec (některý karburátory mají odkalovací výpusť) pokud není, tak otevřít plovákovou komoru a vypláchnout. Odkalování lze také vynechat, ale hůř to po zimě startuje.
Bod 3. je stejně a bod 4. je důležitý tím, že je třeba vyndat svíčku a vychloustat několikerým prošlápnutím olej z válce ven.
Dobrý je i na zimu ošetřit řetěz.
Pokud nemáš karbec, ale palivový čerpadlo, je to pochopitelně vše jinak (bod 2.), ale mělo by to bejt v manuálu k motorce.