Stránka 1 z 1

Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: ned zář 24, 2017 3:57:50
od PajaTajna
Počasí pomalu a jistě kazí dojem z léta a tak nastává otázka pro nás co chceme pro naše brambory to nejlepší:

Jak nejlépe zazimovat brambůrek aby při prvním našlápnutí chytla jako před zimou?

Vypustit benzín? Napustit benzín bez oleje?

Konec sezóny se pomalu blíží a ja si kladu čím dál častěji tuto otázku.
Děkuji za rady :)

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: ned zář 24, 2017 14:35:33
od tuningrob
Furt jezdit.

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: úte říj 03, 2017 18:43:21
od PajaTajna
není tu někdo kdo by měl seriózní radu? :D

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: úte říj 03, 2017 20:04:41
od Wisly
No, ja mam garaz. Sice sa tam nekuri, ale je sucha, tak to nijako neriesim. Odstavim, v priebehu zimy raz za mesiac nakopnem... a v poho.

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: stř říj 04, 2017 2:44:15
od Jenda
Na zimu jsem dříve vypouštěl benzín z karbecu. To se mi vždy vymstilo, na jaře jsem musel karburátor vždy čistit, protože nedovíral plovák a teklo to. Tedy zimuji takto:

1. Natankuji doplna, až po špunt. Do nádrže přidám asi velkýho panáka Velfobinu. Mají to na pumpě (lahev 80,- peněz, vydrží kolik let) a je to přípravek proti srážení a vymrzání vody v benzinu a tím i reznutí nádrže.
2. Nechám plnej karbec a zavřu benzin.
3. Nafouknu gumy na nominální tlak.
4. Nastříkám olej do válce (stačí půl injekční stříkačky). To platí hlavně pro čtyřtakty.
5. Vyndám baterku a vezmu ji domu nabíjet (stačí jednou za měsíc, po dobu zimování).
6. Přikreju motorku plachtou a to i v garáži.

Na jaře vše v obráceném pořadí, pouze bod 2. se liší: Odkalím karbec (některý karburátory mají odkalovací výpusť) pokud není, tak otevřít plovákovou komoru a vypláchnout. Odkalování lze také vynechat, ale hůř to po zimě startuje.
Bod 3. je stejně a bod 4. je důležitý tím, že je třeba vyndat svíčku a vychloustat několikerým prošlápnutím olej z válce ven.
Dobrý je i na zimu ošetřit řetěz.

Pokud nemáš karbec, ale palivový čerpadlo, je to pochopitelně vše jinak (bod 2.), ale mělo by to bejt v manuálu k motorce.

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: stř říj 04, 2017 6:59:41
od PajaTajna
Jenda: já mluvila o babetě :D
velkou moto neřeším tam je to už tak chytrá elektrika že nemá problém po zimně nastartovat..
Brambora je ale starý stroj a do jisté míry to vyžaduje větší péči než moderní stroje (i když se třeba babeta vyráběla pro lenochy který chtěli sednout, jet a neřešit údržbu)

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: stř říj 04, 2017 8:58:41
od ridchey
naprosto ověřený zpusob- mít v nádrži plnou Verva 100 s olejem. V karbecu pochopitelne to stejne. Zavrit kohoutek.
A to je všechno.

A kdyby jsi pres zimu nemela co na praci, tak zkontrolovat loziska v kolech,jestli nejsou vymleta-vymenit, namazat vazelinou nahon tachometru v brzdovem stitu, promazat bowdeny, vymenit olej v prevodovce. (70ml PP80)

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 18:23:00
od shadow2410
Pavlínko dojeď na místo určení z babčou natankuj do plna jak píše ridchey 100 verva. A vypni palivový kohout a je to. Je to jak u velké moderní motorky. Princip je stejný.

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2021 15:36:35
od RomanR
PajaTajna píše:Jenda: já mluvila o babetě :D
velkou moto neřeším tam je to už tak chytrá elektrika že nemá problém po zimně nastartovat..
Brambora je ale starý stroj a do jisté míry to vyžaduje větší péči než moderní stroje (i když se třeba babeta vyráběla pro lenochy který chtěli sednout, jet a neřešit údržbu)

Co je to ta BRAMBORA?

Re: Zazimování brambory

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2021 15:51:57
od RomanR
Já to nijak neřeším. Babettu na zimu zaparkuji do kůlny, v nádrži to co tam zrovna zůstalo (jak který rok) a zjara dvakrát, třikrát šlápnu a jede. Ono totiž záleží na oleji, jaký používáte k mazání v benzínu a co vám udělá v karburátoru při delším stání. Jsou oleje, které vám v karburátoru zatuhnou a zanesou ho. Už řadu let používám Castrol 2T (červený) a nemám žádné problémy s jarním startem. Babettu mám už asi 15 let a Castrol používám asi 10 let. Rozhodně nedoporučuji M2T přidávat do benzínu. Ten co mi zbyl, používám do olejničky. Naposledy jsem čistil karburátor asi před 10 lety v souvislosti s generálkou motoru a výfukovou soustavu jsem naposledy dekarbonizoval asi před 3 nebo 4 lety. Poslední dobou jezdím jen krátké jízdy. Pokud budu plánovat delší jízdu, i když to zatím není nutné, budu preventivně dekarbonizovat. Jinak motor pořád dobře šlape.
Poslední dobou uvažuji o vylití vnitřku nádrže epoxidovou barvou z důvodu její ochrany před korozí a výměnu pneu za ojeté.