Já se zatím držím pravidla nevrtat se v něčem, čemu tak docela nerozumím. Mám k tomu kromě nezkušenoti ještě ten důvod, že nejsem strojírenský onanista, tedy, přestože mě vrtání se ve věcech těší, nepořizoval jsem si Babettu proto, abych se v tom vrtal, nýbrž proto, abych na ní jezdil.
Na druhou stranu, přestože jezdí, už jsem se v ní musil trochu vrtat - zrovna třebas ty čelisti, které zmiňuješ. Poněvadž jsem měl čas a záviděl jsem profíkům, že jim Babetta chytá na našlápnutí, zatímco já ji musím pracně rozšlapávat (čehož příčinou dle zdejšího fóra jsou nečistoty na čelistech a bubnu, eventuálně způsobené průsakem převodového oleje přes gufero) a taky mě zlobilo, že uvnitř něco cinká, pročež jsem si koupil čelisti a pružinky z novovýroby s tím, že to vyměním. Ale když jsem to už měl rozhozené, zvítězila ve mě hamižnost, protože vevnitř nic nevypadalo vyloženě sešle, nechal jsem tam původní, a teď koukám, že jsem vlastně udělal celkem dobře, vzhledem ke Tvé poznámce o spasovaných dílech

Cinká to sice dál, ale chytá na našlápnutí i po měsíci stání v garáži. Sice jenom když je studená (což přičítám blbě nastavené směsi), ale přece aspoň to.
Tázal jsem se nicméně proto, že se mi přihodila taková věc: Jel jsem tuhle po táhlé rovince na plný plyn, když Babetta z ničehož nic chytila druhý dech a začala ještě zrychlovat (podotýkám, že mám dvě stě sedmičku). V tu chvíli jsem měl zbystřit, ale vzhledem k své nezkušenosti jsem jenom pokrčil rameny, vlastně se mi to líbilo, že ještě přidala, a tak jsem jel dál. A o kilometr dále se najednou zaseklo zadní kolo v plné rychlosti, z takového nenadání se, že jsem se ani nestačil vylekat. Ale bylo sucho, jel jsem po rovince, nezpanikařil jsem, tak jsem ani neskočil na brzdy, trochu jsem si zatancoval křovácké zadnicové tance a v klidu jsem to ustál. Pak jsem se drbal za uchem, co mám teda jako dělat, když se zadře motor; kousek dál byla benzinka, tak jsem odpojil motor, došlapal jsem k ní, abych byl ze silnice. To celé si vzalo asi čtvrthodinku, takže Babetta trochu vystydla, říkal jsem si, že ozkouším rozsah napáchané škody, připojil jsem znovu motor a zkusil ji prošlápnout, jestli se přecijen třebas netočí - a ono se točil!
Podle mě byla příčina závady v přírubě mezi karburátorem a motorem. Dle seznamu dílů tam má mezi přírubou karburátoru a přírubou kolínka motoru být těsnění, to jsem tam ale před tím neměl - to mi před tím způsobovalo, že se nedala rozumně nastavit směs, když si to bralo nahodile falešný luft skrz tenhle spoj. Těsnění jsem tedy koupil a osadil, ale nedošlo mi, že tam taky mám dát delší šroubky, že bude závit karburátoru na začátku pravděpodobně stržený, tedy že se mi celý spoj vyklepe, což se mi při téhle jízdě taky stalo. Tím šla do motoru chudá směs (falešným luftem skrze příruby), motor tak nedostatečně mazal, pročež se zadřel.
Tak jsem spoj na kolínku na místě v rámci možností opravil (stahovací páskou), zkusil to natočit - podařilo se, tak jsem s tím opatrně dojel ještě dvacet kilometrů domů.
No a teď: Nějaká závada se evidentně stala, na druhou stranu stroj dále jezdí. Žasnu tedy, že Babetta přežila i
takovou závadu, která jiné stroje pošle nadobro do křemíkového nebe - ale otázka zůstávala stejná: Mám se vrtat ve válci? Zkontrolovat kroužky, jestli nejsou spečené, nebo tak něco?
Když to vlastně pořád jezdí?(Od téhle příhody jsem najel zatím asi 100 km bez problému, jen jsem na radu starších dal do nádrže navíc panáka M2T. Zdá se, že je všechno v nejlepším pořádku, žádná nepravidelnost v chodu, ani divné zvuky - jen když jedu na plný plyn delší dobu, a Babetta z ničehož nic přidá, tu sundám z plynu ruku a trochu to krotím

(mimochodem čím to vůbec může být?!))
Poznámka při druhém čtení: Ono se to má tedy taky tak, že jsem si tuhle Babettu pořídil nedávno (před půl rokem), a tak se taky jedná o nějakou základní generálku "nového" stroje, o jehož historii a stavu nevím nic. Tím, že jezdí od začátku, jsem usoudil, že se v tom nebudu vrtat, dokud to tak bude, ale pořád ve mě hlodá červík, jestli dělám dobře. Jestli jsem takhle náhodou neměl u "nového" stroje přecijen něco radši vyměnit rovnou...