Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

Volný pokec o všem, co se jinam nevejde...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

Příspěvekod mhi » pon čer 11, 2018 17:13:47

...viz priloha...

(je to uz trosku starsi, z ledna 2018)

A PDF nelze prilozit, takze si to rozzipujte
Přílohy
autopress-2018-1-bab.zip
(113.25 KiB) 373 krát
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

Příspěvekod Pavel » stř čer 13, 2018 12:51:18

Martine, první elektronické zapalování bylo již u B228 v roce 1971 a jmenovalo se Tranzimo. JTZ vzniklo až o cca 6 let později u modelu B207.300 (rozdíl mezi B207.200 a B207.300 je pouze ve výměně Tranzima za JTZ) a nahradilo nepříliš spolehlivé Tranzimo, u kterého často odcházely tranzistory. Tranzimo bylo v podstatě dnešní GYT. Mělo sdružený kondenzátor i indukční cívku.

Jinak v článku mě ještě zarazila věta, že šlo o tzv. CDI zapalování, kdy se z alternátoru nabíjel kondenzátor na vysoké napětí a v okamžik zážehu se energie nashromážděná v kondenzátoru vybila přes zapalovací cívku, která zažehla jiskru. To je naprosto špatně napsáno. Správně má být, že se kondenzátor nabíjel nikoliv na vysoké napětí, ale pouze na 4V přes zapalovací cívku a nevybíjel se přes zapalovací cívku, ale přes indukční cívku. Proto, když kupuješ indukční cívku, tak si musíš koupit 4V verzi. Transformace na velmi vysoké napětí probíhá až v samotné indukční cívce.

No ještě štěstí, že ten časopis moc lidí nečte, jinak by to byl další matoucí článek.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

Příspěvekod mhi » stř čer 13, 2018 17:36:08

Na tranzimo jsem uplne zapomnel :-). Je od nej nekde vnitrni schema?

JTZ CDI kondik se rozhodne nenabiji na 4V. Lehko overitelne dotykem i bez civky. Pravdou je, ze VN (1kV+) vznika diky indukcnosti civky, to jsem blbe formuloval.

Ta oznaceni 4/6/8/12V civka je jen oznaceni pro TCI zapalovani (napr. Pionyr, Skodovky) a s napetim, ktere tam je u CDIcka nema nic spolecneho.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Všeobecný pokec, smetiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků