Stránka 1 z 1

Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

PříspěvekNapsal: pon čer 11, 2018 17:13:47
od mhi
...viz priloha...

(je to uz trosku starsi, z ledna 2018)

A PDF nelze prilozit, takze si to rozzipujte

Re: Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2018 12:51:18
od Pavel
Martine, první elektronické zapalování bylo již u B228 v roce 1971 a jmenovalo se Tranzimo. JTZ vzniklo až o cca 6 let později u modelu B207.300 (rozdíl mezi B207.200 a B207.300 je pouze ve výměně Tranzima za JTZ) a nahradilo nepříliš spolehlivé Tranzimo, u kterého často odcházely tranzistory. Tranzimo bylo v podstatě dnešní GYT. Mělo sdružený kondenzátor i indukční cívku.

Jinak v článku mě ještě zarazila věta, že šlo o tzv. CDI zapalování, kdy se z alternátoru nabíjel kondenzátor na vysoké napětí a v okamžik zážehu se energie nashromážděná v kondenzátoru vybila přes zapalovací cívku, která zažehla jiskru. To je naprosto špatně napsáno. Správně má být, že se kondenzátor nabíjel nikoliv na vysoké napětí, ale pouze na 4V přes zapalovací cívku a nevybíjel se přes zapalovací cívku, ale přes indukční cívku. Proto, když kupuješ indukční cívku, tak si musíš koupit 4V verzi. Transformace na velmi vysoké napětí probíhá až v samotné indukční cívce.

No ještě štěstí, že ten časopis moc lidí nečte, jinak by to byl další matoucí článek.

Re: Dostal jsem JTZ Babetta do clanku o budoucnosti aut :-)

PříspěvekNapsal: stř čer 13, 2018 17:36:08
od mhi
Na tranzimo jsem uplne zapomnel :-). Je od nej nekde vnitrni schema?

JTZ CDI kondik se rozhodne nenabiji na 4V. Lehko overitelne dotykem i bez civky. Pravdou je, ze VN (1kV+) vznika diky indukcnosti civky, to jsem blbe formuloval.

Ta oznaceni 4/6/8/12V civka je jen oznaceni pro TCI zapalovani (napr. Pionyr, Skodovky) a s napetim, ktere tam je u CDIcka nema nic spolecneho.