Díval jsem se na tu stavbu, je do dobře udělaný, čistě a profesionálně. Pouze k vzhledu bych měl připomínky, má to blíže spíš k naháči, než k chopperu, ale to už je vedlejší. Je vidět, že ten, kdo to dělal, tomu rozumí a má cit pro design motorky. Pouze bude problém technická a ty papíry okolo toho. Ale ten kdo to staví, ví do čeho jde.
Woozie píše:Ja som toho názoru, že do dnešnej mestskej premávky ja Babetta pomalá. Pri 50tke má pomerne vysoké otáčky a jazdiť po krajnici v meste je skoro sebevražda. Nebudem tu polemizovať o obnovení výroby Babiet, ale bolo by zaujímavé keby prídu s troj alebo štvor kvaltovou automatickou prevodovkou, oddeleným mazaním... už moc kecám
Nebylo by na škodu Babettu znovu "exhumovat" a vyrábět. Třeba, jako se povedla nová česko - čínská modifikace legendárního "Pařeza"
*1), tedy Jawy 05. Vzhledem k tomu, že dvoutakty jsou již na ústupu, mohla by vypadat asi takto:
1. Nový vylepšený a zásadně zpevněný rám s přepracovaným uchycením přední vidlice, které snese nyní stále více montovanou razantní kapalinovou kotoučovou brzdu.
2. Jako motor malý levný a spolehlivý čtyřtakt řady Honda/Monkey o obsahu 50 - 90 ccm /možné jej ale poměrně jednoduše kitovat až na 150ccm/, který se stále vyrábí je u nás dostupný v desítkách modifikací a obsahů, včetně plně automatické čtyřstupňové /!!/ převodovky. Motor je k dispozici s elektrickým startérem i bez. Odpadl by také problém se zasíráním výfuku a karbonem
*2).4. Vyřešil by se problém s rychlostí a otáčkami. Tento motor optimálně pracuje při 6500 RPM a podtáčení /pod 4000 RPM/ mu škodí více než přetáčení. Ostatně jako každému 4T motoru.
5. Mohl by být snadno dodáván s elektrickou instalací 12V, která je daleko méně náchyná k poruchám a umožnuje montáž kvalitního výkonného světlometu a blikačů.
6. Mohly by se vyrábět dvě modifikace: Pro skupinu AM a A1.
7. Jediný zápor vidím v trochu složitější údržbě a starání se o motorku. Zde by nešlo ojebávat mazání a druhy předepsaných olejů. To co je v manuálu to se tam musí lejt, improvizace neexistují, včetně dodržování intervalů výměny oleje. Také jakýloliv zásah se u 4T motorů nedá dělat na koleně. Sejmutí hlavy, či nastavení ventilových vůlí, nebo rozvodu je zde jednoznačně servis. Jinak průser. Také zajíždění. Poctivě 1000 - 2000 km. Vyjímky neexistují.
Poznámka:*1) Tento malý motocykl projel v roce 2007 při testech /koupená neupravená verze/ 8500 km na jeden zátah, včetně severní Afriky a hornatého Švýcarska. Jediná závada byla prasklá žárovka ve světle.
*2)Vlastní zkušenost. Za tři roky provozu jsem na vejfuk nesáhl. Maximálně vyleštit chrom...