Stránka 1 z 1

Je libo Babetta chopper?

PříspěvekNapsal: sob úno 28, 2009 18:14:55
od Woozie
Sorry že to tu spamujem ale toto mi jednoducho nedá. Najkrajšia stavba z babetty akú som kedy videl: http://motoride.sk/?ID=2566

BTW: Myslíte že by to mohlo ísť do premávky?

PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2009 11:08:45
od Duro
Homologizacia by stala tolko ako aspon 10 takych prestavieb dohromady. Uradny simel zerie vela ...

PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2009 22:52:45
od Starec
Len niečo na upresnenie, link na ten Babetta choper sa objavil aj na mojom fóre, tak sorry ak to niekto stade skopíroval.

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2009 10:56:14
od Woozie
Starec: Nie, nie je to z tvojho fóra. Priznám sa že ho ani moc nenavštevujem. Našiel som to normálne na MR

PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 1:12:14
od Starec
Woozie píše:Starec: Nie, nie je to z tvojho fóra. Priznám sa že ho ani moc nenavštevujem. Našiel som to normálne na MR


Zle si ma pochopil, myslel som tým, že stadeto to niekto hodil ma moje. Aj tuším kto to bol, len som nechcel ak to niekto u mňa objaví, aby si myslel, že to ja prenášam.

PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 21:33:37
od Mato_babetak
velmi pekne, skoda ze taketo a podobne veci sa bezne nepredavaju aj obchodoch ale bol by som rad keby vsetky jeden motor, babetta motor, je spolahlivy a lacne nahradne diely

PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 22:53:30
od Woozie
Ja som toho názoru, že do dnešnej mestskej premávky ja Babetta pomalá. Pri 50tke má pomerne vysoké otáčky a jazdiť po krajnici v meste je skoro sebevražda. Nebudem tu polemizovať o obnovení výroby Babiet, ale bolo by zaujímavé keby prídu s troj alebo štvor kvaltovou automatickou prevodovkou, oddeleným mazaním... už moc kecám :D

Re:

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 2:19:21
od avar
Duro píše:Homologizacia by stala tolko ako aspon 10 takych prestavieb dohromady. Uradny simel zerie vela ...

no duri ak dovolis, ono to s tou homologizaciou nevidim az take horuce, kedze ta prekopavka tej babety nie je nejaka podstatna. ak pominieme ine blatniky a riadidla, neviem neviem.... su pouzite originalne schvalene babetta dielce. nie je to zasadna prestavba, ak sa to vobec da nazvat prestavbou, ma original ram, ktory je vystuzený. zamena nadrzi sa prevadza u motocyklov celkom bezne, a nik s tym nerobi problemy, presunute sedadlo zlepsuje tazisko motorky a nemyslim si ze by to bol dovod zakazat tejto motke vstup na cesty. jedina zasadna vec ktoru jej policajti mozu vytykat je zmena sklonu prednej vidlice, ak si to niektory vsimne. pravda ak clovek natrafi na blba je dovodom pre postih aj farba sukne babkinej svokry za cias rakusko uhorska.

Re: Je libo Babetta chopper?

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 9:58:55
od Matrix
Mě se obvykle jakékoliv přestavby nelíbí, protože se to v 90% nepovede, ale před tímhle smekám, vypadá to velmi povedeně, profesionálně a čistě provedené. Klidně by se toho mohl nějaký výrobce chytit a začít vyrábět, opravdu moc hezké !!! Hodnotím jedničkou desetkrát podtrženou.

Re: Je libo Babetta chopper?

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 15:55:20
od Jenda
Díval jsem se na tu stavbu, je do dobře udělaný, čistě a profesionálně. Pouze k vzhledu bych měl připomínky, má to blíže spíš k naháči, než k chopperu, ale to už je vedlejší. Je vidět, že ten, kdo to dělal, tomu rozumí a má cit pro design motorky. Pouze bude problém technická a ty papíry okolo toho. Ale ten kdo to staví, ví do čeho jde.

Woozie píše:Ja som toho názoru, že do dnešnej mestskej premávky ja Babetta pomalá. Pri 50tke má pomerne vysoké otáčky a jazdiť po krajnici v meste je skoro sebevražda. Nebudem tu polemizovať o obnovení výroby Babiet, ale bolo by zaujímavé keby prídu s troj alebo štvor kvaltovou automatickou prevodovkou, oddeleným mazaním... už moc kecám


Nebylo by na škodu Babettu znovu "exhumovat" a vyrábět. Třeba, jako se povedla nová česko - čínská modifikace legendárního "Pařeza"*1), tedy Jawy 05. Vzhledem k tomu, že dvoutakty jsou již na ústupu, mohla by vypadat asi takto:

1. Nový vylepšený a zásadně zpevněný rám s přepracovaným uchycením přední vidlice, které snese nyní stále více montovanou razantní kapalinovou kotoučovou brzdu.
2. Jako motor malý levný a spolehlivý čtyřtakt řady Honda/Monkey o obsahu 50 - 90 ccm /možné jej ale poměrně jednoduše kitovat až na 150ccm/, který se stále vyrábí je u nás dostupný v desítkách modifikací a obsahů, včetně plně automatické čtyřstupňové /!!/ převodovky. Motor je k dispozici s elektrickým startérem i bez. Odpadl by také problém se zasíráním výfuku a karbonem*2).
4. Vyřešil by se problém s rychlostí a otáčkami. Tento motor optimálně pracuje při 6500 RPM a podtáčení /pod 4000 RPM/ mu škodí více než přetáčení. Ostatně jako každému 4T motoru.
5. Mohl by být snadno dodáván s elektrickou instalací 12V, která je daleko méně náchyná k poruchám a umožnuje montáž kvalitního výkonného světlometu a blikačů.
6. Mohly by se vyrábět dvě modifikace: Pro skupinu AM a A1.
7. Jediný zápor vidím v trochu složitější údržbě a starání se o motorku. Zde by nešlo ojebávat mazání a druhy předepsaných olejů. To co je v manuálu to se tam musí lejt, improvizace neexistují, včetně dodržování intervalů výměny oleje. Také jakýloliv zásah se u 4T motorů nedá dělat na koleně. Sejmutí hlavy, či nastavení ventilových vůlí, nebo rozvodu je zde jednoznačně servis. Jinak průser. Také zajíždění. Poctivě 1000 - 2000 km. Vyjímky neexistují.

Poznámka:
*1) Tento malý motocykl projel v roce 2007 při testech /koupená neupravená verze/ 8500 km na jeden zátah, včetně severní Afriky a hornatého Švýcarska. Jediná závada byla prasklá žárovka ve světle.
*2)Vlastní zkušenost. Za tři roky provozu jsem na vejfuk nesáhl. Maximálně vyleštit chrom...