Stránka 1 z 2
nejstarší babetka

Napsal:
ned kvě 17, 2009 12:44:03
od EfeS-KKC.net
dobrý den,
chtěl bych se pochlubit nejstaší babetkou prototyp 28(v tomto roce vyrobených jen pár kusu ze Slovenské strojírny v Považské Bystryci) seriově známa jako 228,moje babetka je z roku 1971 tedy už ji je 38 let a jezdí jako za mlada,zdědil jsem ji po svém dědečkovy,je to moje jediná památka na něj,byl nejznámnějším a nejlepším opravářem Trabantu.
Babetka byla několik let po smrti dědy v zadní garáži na zahradě,před 3 lety jsem ji objevil a odvezl domů oprášil a nafoukal ještě originál gumy,které jsou ještě dnes na babetce a jsou v dobrém stavu,snažim se jí co nejvíce hýčkat,včera dané nové sítko do nádrže,jinak vše originál.
podle tachometru má za sebou už 11000 ale od doby co žiju si nevzpomínám na to že by tam bylo spojení mezi tachometram a předním kolem,podle mého má za sebou už víc jak 18000.to to by bylo asi tak vše chystám se udělat fotodokumentaci a pochlubit se vám i s fotkami.
jsem rád že ji mám.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
ned kvě 17, 2009 12:50:14
od EfeS-KKC.net
možná se teda mílím s těmi gumami,možná nejsou uplně od výroby ale víc jak 20 let mají

Re: nejstarší babetka

Napsal:
ned kvě 17, 2009 21:42:27
od IGI
rozhodne sem s nou, a co najlepsie fotky poprosim.
Ak je to ozaj taka raritka, zasluzi si tu dostojne miesto

Re: nejstarší babetka

Napsal:
pon kvě 18, 2009 6:53:36
od Starec
Samozrejme, že si taká starká zaslúži úctu, lenže dáko sa mi nechce veriť ako uviedol vo svojom podpise EfeS-KKC.net, že sa jedná o prototyp. Prototyp do predaja nikdy nejde, zvykne byť uložený v archíve. Bude to jednoducho sériový kus, i keď už ako vidno pekne starí.
Len tak informatívne.
Dvaja konstrukteri, G.Ulicky a J.Safarik boli povereni touto ulohou a tito coskoro prisli s dvoma verziami novych strojov, jedneho s 23"-mi kolesami a druheho s mensimi 16"-mi. Poziadavka exportu bola spociatku orientovana na verziu s vacsimi kolesami, a tak vyroba mopeda typu 208 zacala v tejto konfiguracii. Pre testovanie a marketing bola v r.1970 vyrobena varka 100 kusov a na jar 1971 zacala seriova vyroba. Tento model mal sice este pevnu zadnu vidlicu, ale mal aj bezkontaktne tranzistorove zapalovanie ulozene v jasnocervenej krabicke – odtial pochadzal nazov „Transimo”. Taketo nieco bolo v tom case vo svete novinka, kedze az do tejto doby bolo pouzitie elektronickeho zapalovania zname len v niektorych autach.
Avsak predaje sa ukazali sklamanim, tak PS zmenili kurz a rozhodli sa namiesto toho pre vyrobu verzie s mensimi kolesami. A tak v r.1973 model typu 208 so 16” kolesami zacal opustat fabriku so smerovanim hlavne do Nemecka, Holandska a USA. Babetta 208 bola stale 1-rychlostny, pedalmi startovany moped s odstredivou spojkou a jeho jednoduchost bola velmi dobre prijata trhom a v Nemecku dokonca ziskal Federalnu cenu dizajnu v r.1974. 18 000 kusov bolo predanych toho roku v Nemecku z celkovej rocnej produkcie 60 000 kusov. Moped sa stal velkym uspechom a jeho vyvoj bol opravneny.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
pon čer 01, 2009 22:52:14
od EfeS-KKC.net
Re: nejstarší babetka

Napsal:
čtv čer 04, 2009 14:27:20
od EfeS-KKC.net
Tak tady máte pár foteček

Re: nejstarší babetka

Napsal:
čtv čer 04, 2009 19:56:52
od Duro
Fesanda

, musim uznat ! Nech Ti sluzi a vydrzi ...
skákání okolo stařenky

Napsal:
úte čer 23, 2009 9:21:21
od EfeS-KKC.net
tak včera jak bylo tak škaredě tak jsem se rozhodl vyčistit hlavu,po pár hodinách stísněného prostoru v naší plechové budce na zahradě se mi povedlo vše složit spět,ale nikde jsem to nenašel tak se ptám:"v karbcu je jehla tzv. šoupátko a bylo nastavené na druhou zdrážku z vrchu,kamarád říkal že ji mám zvedvout ale nevim jestli na tu třetí nebo na tu poslední a chtěl bych vědět co to bude mít vliv na motor respektivě výkon.předem děkuji
Re: nejstarší babetka

Napsal:
úte čer 23, 2009 9:41:00
od Duro
Nepocuvaj vzdy kamarata, nemusi dobre radit. Zarazka pre ihlu ma zostat tam, kde bola, t.j. na druhom zareze zhora, pokial babca jazdi tak, ako ma.
Dobre, ak chces, vyskusaj. Ked zarazku posunies na ihle nizsie, karburator bude vyrabat bohatsiu zmes, ak vyssie, tak chudobnejsiu. Ani jedno, ani druhe nie je dobre, vykon sa nezvysi, skor sa to zhorsi.
Nebudem rozoberat preco, poviem len tolko, ze sa s tym rozhodi nastavenie zmesi pre dany karburator. Posunutie o jeden zarez nizsie je mozne, ako som niekde cital, pri zabehu. Ale tiez si myslim, ze to nie je potrebne.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
úte čer 23, 2009 10:08:50
od EfeS-KKC.net
tak děkuji za radu nechám to na té druhé zarážce,chci aby vydržela co nejvíc a co nejdýl průměrná rychlost něco okolo 40 km/h.
ještě bych se chtěl zeptat mám cyklocomputer z KIKU a namontoval jsem ho ale žádná sláva nad 30 km/h začne přeskakovat rychlost,ale na internetu jsem našel vydeo kde má borec ten samý a ukazuje mu to okolo 60 a normální
zde je odkaz
http://www.youtube.com/watch?v=yHphsxdf-zI
Re: nejstarší babetka

Napsal:
úte čer 23, 2009 21:14:28
od Jenda
1. Zkus projít kablík k sondě, zda není nalomený, či odřená izolace /může být zpravidla nalomený v místě napojení na držák, či na sondu/.
2. Zjistit zda sedí tachometr v držáku dobře? Není volný a kontakty mají dobrý dotek?
3. Je mezi magnetem a sondou správná mezera, předepsaná výrobcem tachometru?
4. Je magnet a sonda proti sobě ve správné poloze? /zpravidla bývá sonda svojí osou kolmá ke směru otáčení/
5. Je magnet na co možná největším průměru kola?
6. Nevede kabel od sondy příliš bízko VN kabelu zapalování?
Jinak cyklotacho by na Babettě chodit mělo, měl jsem jej tam taky, i když mi původní tacho normálně běží. Je to šikovná věc, měří to spoustu věcí. Byl sice z bazaru, ale sloužil mi dlouho, ale pak se mu ulomil držák víčka baterie, slepit to nešlo a budík byl k nepotřebě, škoda.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
úte čer 23, 2009 21:43:32
od Starec
Doplním troška Jendu, píše, citujem: 5.Je magnet na co možná největším průměru kola? To ovšem z praxe nie je vždy nutné. Ovšem ostatok treba dodržať. No a musíš aj správne nastaviť hodnoty. Najjednoduchšie to spravíš takto. Potlač Babettu tak, aby sa koleso natočilo z ventilom presne na stred k zemi, urob si čiaru na zem presne oproti ventilu. Potom potlač Babettu dopredu, až kým ti koleso znova nepríde z ventilom presne na stred k zemi, urob čiarku. Teraz zober hoc aký meter a odmeraj to od čiary ku čiare. No a máš hodnotu ktorú nahodíš do cyklocomputeru. Príklad: ak nameraš 180 cm, tak tam hodíš 1800, ak 200 cm, tak 2000, no ak nameráš aj z drobnými asi 189 cm, tak tam hodíš 1890. No a nemusíš zložito vypočítavať obvod kolesa.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
stř čer 24, 2009 8:56:42
od EfeS-KKC.net
Starec píše:Doplním troška Jendu, píše, citujem: 5.Je magnet na co možná největším průměru kola? To ovšem z praxe nie je vždy nutné. Ovšem ostatok treba dodržať. No a musíš aj správne nastaviť hodnoty. Najjednoduchšie to spravíš takto. Potlač Babettu tak, aby sa koleso natočilo z ventilom presne na stred k zemi, urob si čiaru na zem presne oproti ventilu. Potom potlač Babettu dopredu, až kým ti koleso znova nepríde z ventilom presne na stred k zemi, urob čiarku. Teraz zober hoc aký meter a odmeraj to od čiary ku čiare. No a máš hodnotu ktorú nahodíš do cyklocomputeru. Príklad: ak nameraš 180 cm, tak tam hodíš 1800, ak 200 cm, tak 2000, no ak nameráš aj z drobnými asi 189 cm, tak tam hodíš 1890. No a nemusíš zložito vypočítavať obvod kolesa.
no tak to mám vše nastavené hodnotu mám 1820 mm,nevím nevím zkusím to vše ještě zkontrolovat a snad to poběží,tachometr je nový kdybych měl víc peněz tak bych si koupil něco lepšího,a tacho original na moji babetce není bo od výroby tam nikdy nebyl a světlo co tam je,je original ale asi z typu 207 prozože tam je tachometr a moje babetka nemá ani šneka v předním kole.toť asi vše co mě tak zatím napadá.
dnes ráno jsem jel od přítelkyně v děšti a ujel jsem asi 1,2 km a babeta začala chcípat asi mi zmokla elektrika nebo násával vodu do karbce.jedno nebo druhé ale když je podešti a nejlíp v podvečer tak se mi nejlíp jezdí.

děkuji všem
mám to tu mezi vámy rád.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
stř čer 24, 2009 20:44:31
od Jenda
Ten efekt lepší jízdy v mlze, či po dešti je u benzínových zážehových motorů klasika. U čtyřtaktů je to ještě víc znát. Dokonce Němci za války zkoušeli vstřikování vodní emulze u motorů stíhaček Me 109. Do válce jde chladnější směs, lépe hoří a motor má citelně klidnější chod. Sám jezdím nejraději v noci, nebo navečer. Jízdě za letního vedra a suchýho vzduchu se snažím vyhnout, pokud to jde.
Re: nejstarší babetka

Napsal:
pát srp 07, 2009 1:48:05
od EfeS-KKC.net
jen tak náhodou kdybych sem hodil foto štítku z babety,byl by někdo schopen mi k omu něco vyhledat nebo tak nějaké podklady a tak.jen se ptám