Dotazy k motru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dotazy k motru

Příspěvekod butan » stř zář 08, 2010 15:50:01

Hlava se opírá o vložku.
Vložka je nalisovaná ve válci. V karteru je naznačený doraz o který by se vložka mohla opřít, ale končí pár milimetrů nad tím dorazem.
Hliník válce se opírá o karter, přez těsnění. Je to tak jak píšu, neuniklo mi něco? Je opravdu trvale namáhaná vložka proti plášti válce?

Protože tlak na hlavu je docela značný, válec se taky může docela ohřát, je tato sestava stabilní? Namůže za provozu dojít k posunutí vložky?
To by asi nakonec skončilo zmenšením průřezu kanálů, možná podfukováním hlavy.
Zaznamenal někdo takový problém?

A ještě dotaz, jaké šrouby použít na spojení karteru když původní mají ohlodanou drážku.
6hraná hlava je nevhodná, protože se utopí ve skříni. Křížové šrouby nemám rád, a nechtěl bych je utahovat na předepsaných 6Nm.
Nakonec jsem s velkými obtížemi sehnal šroub 6*50 s válcovou hlavou s drážkou. Sehnal jsem ho ve Faborech, s tím že ho budu muset zkrátit. Co používáte za šrouby? E-shopy také nic nemají...
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dotazy k motru

Příspěvekod xxDaViDxx » stř zář 08, 2010 19:39:15

Co se týce vložky tak ta se posunout nemůže ... vložka sama o sobě má schůdek který se opírá o těleso válce ( žebrování) takže nezle ,,zasunout'' do motoru... co se týče šroubu, nejlepší jsou na IMBUS, kup takové, aby byly stejně dlouhé jako originaly. Samozřejmě pužívat kvalitní imbusové nástavce do ráčny (momentáku) jinak sežvejkneš hlavu šroubu a pak už pomůže jen naklepnutí hvězdičky a povolení... (nebo naročnější operace)
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Dotazy k motru

Příspěvekod butan » stř zář 08, 2010 20:43:31

Dík za odpověď.
A ty máš v motoru imbusy? Mně se zdá že mají moc vysokou hlavu, a ve 2 spojce budou drhnout o spojkový buben.
Lubor
Naposledy upravil butan dne čtv zář 09, 2010 9:34:08, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dotazy k motru

Příspěvekod xxDaViDxx » stř zář 08, 2010 21:34:38

já osobně ve své nemám, ale kamarádovi jsem je dával do 210 když jsem pulil motor kvůly volnobězce a nikde mi nic nedrhlo.
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Dotazy k motru

Příspěvekod Ajo » stř zář 08, 2010 21:51:31

mne tiež nedrhnú :)
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Dotazy k motru

Příspěvekod butan » čtv zář 09, 2010 9:36:50

Dík, tak si imbusy koupím taky. A ten schod na vložce jsem už našel, je dobře vidět na řezu motorem, s válcem v ruce není na první pohled vidět :P
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků