Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » čtv zář 23, 2010 15:56:34

Martin:
Škoda, že tohle nikde pořádně nepíšou. V klasické dokumentaci je jen napsané, že nepřekračovat rychlost 25kmh a nejezdit s plným plynem. O nějakém zabíhávání první 2h na stojanu a prvních párset km za chladného počasí není ani řeč.

V podstatě se mi to už rýsuje, že pokud do měsíce se ta Babča nerozjede, udělám výměnu za Almet. Mě ani nejde tak o peníze, nějakou stovku/tisícovku oželím, jen prostě chci, aby to jezdilo, jako kdysi a budu spokojený.

Ještě bych se tě zeptal na jednu věc a to ohledně vůle v zámcích kroužku, jak si psal, že si opiloval. To by mě zajímalo, co se přesně myslí tím zámkem kroužku? Piluješ na tom kroužku ten zobáček z boku, nebo vnitřní stranu, která dosedá na ten kolík na pístu? Nejsem strojař, promiň za ty výrazy.

Když dám kroužek do hlavy do pracovního prostoru, tak mám takový pocit, že bych tam tak tak prostrčil měrku 0.1mm mezi ty 2 zobáčky. Vím, že se kroužky mění, když je vůle 0.6mm
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod martin110r » čtv zář 23, 2010 16:09:34

No ano, pochopil si správne tú vôlu v zámkoch. Piestny krúžok vložiš do valca a zmeriaš tú vôlu (no je tam len jedna, nehrozí, že by si meral dáku inú). Tých 0,1 mm je v pohode. Ja som mal tiež zhruba tak nejak.

Obrázek
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Pavel » pát zář 24, 2010 11:45:14

Martin:
Díky za info. Příští týden asi najedu těch 400 km a uvidím, zda se to zlepší.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je možné, aby motor nebyl zajetý ani po 600km?

Příspěvekod Graun » ned zář 26, 2010 9:06:01

Trošku navážu na tu diskuzi výše ohledně dílů z druhovýroby. Také jsem koupil kit válec+píst. Je to indická výroba, a podle toho to taky vypadalo. Když jsem to složil, tak jsem měl tak velké tření, že jsem to nemohl ani protočit na šlapatkách. Příčinou bylo příliš těsné uložení mezi válcem a pístem. Musel jsem přebrousit zadní část pístu (oproti kroužkům), tak aby to nedrhlo.
Už mám naježděno nějakých 350km a postupně se zlepšuje ten tah. Ze začátku to bylo hodně lenivé a pomalé. Někdy tomu trošku přidám, na několik sekund, abych se dostal i přes 40km/hod. Nejezdím však na plný plyn. Motor se musí zajet pořádně,aby nebyl lenivý :)
V porovnání s tím jak to jezdilo před tím, tak je silnější - do kopce to má větší zátah. Uvažoval jsem, zda bych nechal udělat ještě jeden výbrus na tom původním válci a osadil to lepším pístem. Je tam už dvakrát dělán výbrus. No uvidíme.
Musím ještě pořešit spojky, protože tam mám původní buben (již dvakrát srovnáván na soustruhu)a opotřebováné unašeče - jsou ještě originál. Nepřehazuje to totiž tak jak by mělo.
Babeta 210, ročník 1984, momentálně po GO motoru, takže zajíždím
Graun
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob črc 24, 2010 11:49:08
Bydliště: Šenov u Nového Jičína

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků