studené starty

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

studené starty

Příspěvekod Pavel » úte pro 14, 2010 17:55:10

Zdravím,

mám problém se studenými starty (i v létě mi to dělalo). Dám sytič(bez něj by to vůbec nechytlo), startuju s mírně sešlápnutým plynem na stojanu. Chytne to třeba až napotřetí, ale během 1-3s jakoby došel benzín a chcípne, i když se snažím to všemožně udržet v otáčkách. Pak zase 2-3x prázdné nakopnutí, až to zase chytne, zas 2-3s a chcípne, až se mi to nakonec třeba na podesátém nakopnutí podaří udržet, aby to nechcíplo. Pak stačí chvilka (minuta), trošku se zahřeje a pak už drží volnoběh v pohodě, můžu vypnout sytič a vyjet na plný plyn. Za tepla také startuje napoprvé. Není tam žádný mechanický problém (spojka, převodovka, gufera), všechno bylo generálkované v létě.

Můj problém by se možná dal přirovnat tomu, jakoby Babetta ležela v garáži půl roku a pak jste se na ní chtěli projet. Taky nechytne hned, ale až třeba napodesáté....

Čím by to tak mohlo být? Na co bych se tak měl mrknout? Předstih, hladina v karburátoru, apod...?Nějaké náměty? Díky za tipy.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: studené starty

Příspěvekod RofliXuS » úte pro 14, 2010 18:36:38

Zrejme mala hladiná v karburátore alebo ti pomali priteká palivo a tak ti to síce chytí ale vysosá to čo je v karbe a zdochne hneď ...
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: studené starty

Příspěvekod martin110r » úte pro 14, 2010 19:06:43

Buď nízka hladina v karburátore ako spomenul Roflixus, alebo chudobná zmes. To s tým nedotekajúcim palivom je hovadina. Takže v prvom rade si kukni farbu sviečky a pozri šrobku bohatosti zmesi, na koľko otáčok od dorazu ju máš povolenú. Iba tak ti budem vedieť povedať, či je chudobná zmes vinou nízkej hladiny benzínu v karburátore, alebo je iba šrobka bohatosti zle nastavená.

Zároveň by ma zaujímal typ sviečky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: studené starty

Příspěvekod RofliXuS » úte pro 14, 2010 20:51:14

No martin nieje to ažtak hovadina... stačí ak je v palive bordel a upchá sa troška šrób čo vedie palivo alebo tam dačo a preteká menej ... vtedy ak nenaplni rýchĺo karbec tak mu to môže málo nasať... mne sa to stalo na 210ke ... upchatý ventil ale palivo išlo... počas jazdy sa to už nejak stihlo doplňovať a ešte ktomu bola aj naschvál (zrejme) nastavená hladina vyššie...
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: studené starty

Příspěvekod martin110r » úte pro 14, 2010 20:59:41

Čítaj poriadne a pochopíš. Keď sa motor čiastočne zohreje voľnobeh drží. Za tepla štartuje výborne. A teraz mi vysvetli súvislosť s nedotekajúcim palivom.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: studené starty

Příspěvekod RofliXuS » úte pro 14, 2010 21:50:28

aha ... okej chápem :) už som si to všimol...
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: studené starty

Příspěvekod Pavel » stř pro 15, 2010 12:34:47

Díky za náměty, mrknu dnes večer na typ, barvu, vlhkost, vzdálenost elektrod svíčky, nastavení šroubků směsi a vzduchu na karburátoru a možná mrknu na nastavení plováku, pokud předtím nic kloudného neobjevím a dám vědět.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: studené starty

Příspěvekod Jarda » stř pro 15, 2010 12:57:52

Nicméně vždycky nebejvá nastavení karburátoru shodný s údajema v příručce, vždycky to chce doladit na Tvůj motor. Čili je třeba si s tim pohrát tak, aby to bylo bez problému.
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: studené starty

Příspěvekod martin110r » stř pro 15, 2010 17:20:03

Jarda: V prípade, že máš nové trysky, správne nastavenú hladinu v plavákovke, správnu sviečku (Brisk N17C / NGK B7HS atď) tak to môžeš nastaviť podľa dielenskej príručky na 1 - 1,5 otáčky od dorazu a bol by v tom čert aby sviečka nebola červená.

Trysky spravia veľa. Stačí že ich niekto pred tebou vyčistil drôtom, teda nepatrne zväčšil ich priemer a už motor nepoberie údaje z dielenskej príručky. Poznám na svojej Babette ako sa farba sviečky zmenila po výmene trysiek. So starými bola síce červená ale furt mala nábeh na čiernu. Po výmene za nové trysky je sviečka červená bez jedinej častice čiernej sadze.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: studené starty

Příspěvekod Pavel » stř pro 15, 2010 20:21:58

Tak jsem to rozebral. Jelo to včera naposled.
Palivový filtr čistý, benzín krásně teče hadičkou do karburátoru.
Svíčka Brisk Super N17C trošku černá, hroty vypálené, vzdálenost hrotů 0.7mm
Karburátor 3půlot. směs, 5půlot. vzduch, trysky 63,35, plovák ve výšce hlavní trysky
Co vy na to?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: studené starty

Příspěvekod martin110r » stř pro 15, 2010 21:24:48

Tak vzdialenosť elektród 0,7 mm je na Babettu aj dosť. Stačilo by 0,4 - 0,5 mm. Ale inak všetko vypadá dobre. Nanajvýš nastaviť bohatejšiu zmes. Na druhej strane, ak ti to robí len teraz - v tomto období, keď je takáto zima tak je úplne normálne, že Babetta chytí aj na 4. pokus. Ten karburátor je natoľko jednoduchý, že skrátka nemôže aj dobre fungovať pri motore zohriatom na 90°C, aj pri teplote -20°C. Si vezmi staršie automobily, napríklad takú škodovku. O koľko mala zložitejší karburátor, než má Babetta, a v zime tiež sem tam protestovala.

A inak miešaš hrušky s jablkami. Akosi som nepochopil vysvetleniu šrobiek "zmes" a "vzduch". Jednou nastavuješ voľnobeh, a druhou nastavuješ bohatosť zmesi (teda pomer benzín:vzduch).
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: studené starty

Příspěvekod Dave842 » pát pro 17, 2010 18:46:35

Když jsem koupil svíčku se vzdáleností 0,7mm mám ji zklepnout, nebo to můžu nechat tak? Díky
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: studené starty

Příspěvekod laacco » pát pro 17, 2010 22:39:59

čaute
no ja som kupil karburator a ten robý mi to iste jak jemu a ked som dal spet ten stary tak zo startom ziadni problem a nastavene boli oba rovnako ani ja tomu nechapem
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: studené starty

Příspěvekod milda » pon pro 20, 2010 15:18:18

Pokud jde o vzdálenost elektrod, na oficiálních stránkách brisku doporučuje výrobce pro babettu svíčku N17C, vzdálenost elektrod 0,5 mm. Při větší vzdálenosti by sice měla být energie jiskry větší, ale pokud zapalování nestíhá, může to v určitém režimu chodu motoru blbnout.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků