Karbec

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karbec

Příspěvekod Angelo » úte úno 01, 2011 18:25:01

Citr0nik píše: no ale jediny problem co bol v obchode ze plavak mali ale troska vacsi tie plavaciky su trosku vacsie ale pasuju a pantiiky som musel pribrusit aby sa tam vosli ale aj tak to nebolo ono tak som tam dal original plavak .. ale ten stale nevem do akej pollohy ho maam dat ... bud maalo alebno vela

Plovák už se dnes nedá sehnat tak aby se tam vešel, to nový jsou velký, to je lepší jezdit bez něj :D Nastavení: někde na fóru je tu určitě obrázek, jak správně nastavit. Jen tak ve stručnosti: Když si otočíš karbec vzhůru nohama, tak by měla horní hrana plováku být stejně vysoko jako horní hrana emulzní trubice bez trysky, každý milimetr rozhoduje.

Stáhnutí rotora je jednoduché, vyšroubuješ ten šroub jak si psal a uvidíš v tom rotoru ještě jeden závit, větší a do toho našroubuješ normální šroub(ted si nepamatuju, jaký tam je) a tím jak ho dotáhneš, tak rotor krásně sleze z vačky.

EDIT:
To, že se ti točí kolo na volnoběhu, tak buď jde špatně seřídit karburátor, tím že jsou špatné gufera. No a nebo ty pružiny, ale bacha, taky se dost často objevují v obchodech hodně měkké pružiny se kterými je to ještě horší.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Karbec

Příspěvekod Citr0nik » úte úno 01, 2011 22:02:26

cize naa ten magnet si myslel dlhsi srobik a to ho bude tlacit von ?ci ? no a ten plavak to sa musim pohrat lebo v karburatore je uplne vsetko nove .. a tie pruziny som pred chvilkou vytiahol vo a maam nachystane nove a tie vytahane su o 1cm dlhsie ako ti nove ... :)ale nahodit ich je umenie ... :D a no uvidim gufera .. to mam dalsi problem .. mam to rozobrate a na vacsine semeringov nieje cislo .. :( neviete niekto ?? ake su tam cisla ?? aby som podla toho kupil nove lebo jedno bolo prasknute cez to isiel olej ..
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karbec

Příspěvekod martin110r » úte úno 01, 2011 22:35:51

Rozmery gufier => dielenská príručka.

Kde ju zoženieš? Je toho plný internet. Treba HĽADAŤ :!:
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Karbec

Příspěvekod Angelo » úte úno 01, 2011 22:36:40

Na ten rotor(magnet) se koukni pořádně, ten šroub bude tak velikej jako ta díra v tom rotoru. Dam ti příklad, ty jsi vyšrouboval M8, tak tam dáš M10, ne delší ale širší. Strč do toho rotoru prst a ucejtíš závit :D
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Karbec

Příspěvekod Citr0nik » úte úno 01, 2011 23:13:55

Dobre dakujem teda skusim to tak .. :) ale az zajtra neska sa mi tam neche uz ... :)
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karbec

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 0:06:59

cau tu som nasiel funglofku karbik ak ti to pomoze tak som ti to sem dal http://motocykle.bazos.sk/inzerat/6300463/Karburator-babetta-babeta-Kompletny.php mozna pomoze a neje to ani tak extra drahe mal som aj ja taky problem ze som nevedel naladit karbik hociako som steloval tak to bolo biedne tak martin pisal ze tam asi budu zle trisky tak som kupil novy karbik nahodil som ho nastavil ako martin to popisal a sviecka je krasne tehlova a koleso stojy :D :D :D :D
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Karbec

Příspěvekod Citr0nik » stř úno 02, 2011 13:02:54

tak to hej :lol: a no dakujem za ten karbec hned som mu aj napisal dufam ze ho este maa .. :roll: a tak ja dnes tie celuste vymenim .. lebo tie pruziny ma dojali :D
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karbec

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 16:34:33

no len tie pruzini si prirovnaj k starim pruinam lebo mne sa stalo ze som kupil nove pruziny a boli dlchsie o 5 mm a tak stale sa tocilo koleso a nedalo sa dat dole zo stojana lebo zdochol motor
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Karbec

Příspěvekod Citr0nik » stř úno 02, 2011 16:39:24

no presne tak to vyzera u mna .. ked tam mam tie vytahane pruziny .. :)
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Karbec

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 17:16:29

no ja som tam daval takym sistemom ze najprv som navliekol pruzinki a potom som osadil spojky na bubon je to lachke tak
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Karbec

Příspěvekod kompressor33 » čtv úno 03, 2011 16:12:48

Najprv treba vedieť, či máš sanie cez rám alebo nezávislé cez filter priamo na karburátore. Posledný typ sa vyrábal úplne ku koncu výroby Babetty. Výhodou sania cez rám je, že spotreba je pri 30 km/h cca 1,6 l/100 km a pri maximálke môže dokonca trocha klesať. To je seriózne namerané. Ochudobnenie zmesi zmenou hlavnej trysky na menšiu alebo zmenou hladiny v plavákovej komore mávalo za následok zadieranie motorov. Karburátor Jikov DC2912 s nezávislým krabicovým saním (dve trubičky d.9. dĺžka 40 mm) mal za následok vyššiu spotrebu v maximálke na cca 2,2 l/100 km, ale aj trocha lepší priebeh krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Bol skúšaný aj karburátor DellOrto SHA 1412 L, ale nedal sa naladiť n a exhaláty. Najlepšie na exhaláty a výkon vyhovoval karburátor BING s difúzorom 12 mm s nezávislým saním, ktorý sa montoval na prevedenie STING. Bez úprav termickej skupiny (valec, hlava valca) a výfuku je zbytočné dávať na Babettu karburátor s väčším priemerom difúzora ako 14 mm. Vyhovuje aj karburátor DellOrto SHA 1414 L, ale s použitím kolena sania s priemerom tiež 14 mm, lebo v tom prípade bude len redukciou a väčší karburátor stráca význam. Krabica sania musí mať aj vhodnú veľkosť, lebo motor nebude mať dobrý priebeh krútiaceho momentu a citeľne stratí na rozbehu a akcelerácii. Z meraní vychádzalo optimum krabice sania 500 až 600 ccm.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Karbec

Příspěvekod laacco » čtv úno 03, 2011 16:28:28

mam karburator bing kebize namontujem na babettu tak by to fungovalo ok ???a aka by bola spotreba? dakujem za radu
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Karbec

Příspěvekod kompressor33 » pon úno 07, 2011 9:21:58

Na Babettu sa dával karburátor BING typ 15/12/107. Hlavná tryska 58, voľnobežná tryska 32, emulzka 1047. Ak máš tento typ, tak s nezávislým saním bude fungovať. Ak máš iný typ, napr. z Korada je to typ 18/14/108 tak nemusí dobre vyhovovať a budeš ho musieť doladiť.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků