Zdravím,
dlhšiu dobu som tu nebol (moja babetta spí zimným spánkom), a tak pozerám čo je nové. Čítam si toto vlákno od začiatku, pozrel som video a nedá mi nenapísať svoj názor. Podľa mňa - ak čovek vie čo robí a správne poskladá, ponastavuje všetky mechanické časti motora a stále to nejde do otáčok (ako v tom videu), je problém v elektrike, resp. v sviečke. To jediné sa totiž nedá overiť, či plní funkciu tak ako má.
Spolu s bratom sme opravovali dve babetty 210, obidve sa nám podarilo vyladiť do použiteľného stavu (t.j. max. rýchlosť cca 50km/h so štandardným prevodom a dobrý ťah). Počas rôznych pokusov na začiatku sme robili všetko možné/nemožné a nedarilo sa nám dostať z babetty plný výkon až kým som si nepostavil vlastnú tyristorovú zapaľovaciu jednotku a s ňou to šlo ako divé. Aby som bol presný, na druhej babette som musel vymeniť aj zapaľovací pól.
Totiž môžete vy merať zapaľovaciu jednotku koľko len chcete, stále nedokážete zmerať napr. kvalitu kondenzátora. A práve ten robí problémy. Pokiaľ sa vplyvom starnutia zmení jeho kapacita, nemusí uchovávať dostatočný náboj pre indukčnú cievku a tá potom nedokáže vytvoriť dostatočné napätie pre spoľahlivú iskru. A navyše čím menšia kapacita - tým vyššie napätie a môže sa kondenzátor elektricky preraziť. Alebo môže dochádzať k elektrickým prierazom vo vinutí zapaľovacieho pólu a to tiež nedokážete multimetrom zmerať - prejaví sa to až pri prevádzke.
Ubezpečujem všetkých, že napr. nastavenie predstihu nemá ani zďaleka taký vplyv na výkon motora ako sa tu hovorí (pri ľubovoľnej polohe predstihu mi babetta naskočila a roztočila na plno, akurát že trošku sa menil ťah a pri veľkom predstihu ťažšie štartovala). Alebo napr. nastavenie hladiny v karburátore, či veľkosť trysky a poloha ihly - vyskúšal som všetko možné, a babetta mi dokonca išla aj potom, čo som prevŕtal hlavnú trysku na 0,8mm a posunul ihlu (neviem čo mi to napadlo

), ale treba povedať že nie dlho - dymila poriadne a po cca 3km sa tak zasrala sviečka, že babetta zdochla a pomohla až výmena sviečky.
Takže opakujem, podľa mojich skúseností ak je sviečka tiptop, motor dobre poskladaný a nechce ísť do otáčok, treba problém hľadať v zapaľovaní (v poradí: kabeláž, kostra, VN kabel, fajka, zapaľovací pól, tyristorová jednotka, indukčná cievka).
A ešte niečo: čo sa týka presakovania spod hlavy valca - z mojich skúseností hlavne estetický problém. Na mojej babette to pôvodne tieklo. Tak som medzi hlavu a valec natrel tesniaci tmel na výfuky. Tiecť prestalo, výkon bol taký istý. Ale po nejakých 50km začalo tiecť zas. Rozobral som to a jasne bolo vidieť trhlinu v tmeli - jednoducho nevydržal ten tlak a teplotu. Tak som vystrihol z 0,2mm medeného plechu tesnenie a s ním jazdím doteraz. Nič netečie a motor ide tak ako predtým.
Takže odo mňa všetko, dúfam že to niekomu pomôže.