od pdp28 » úte lis 29, 2011 9:19:25
Motor pre MOFA prevedenie mal valec s upraveným rozvodom. Sanie malo oveľa menší otvor vo valci a výfuk tiež. Valec mal úplne iné časovanie, ktoré zabezpečovalo znížený výkon na cca 0,9 kW pri 4800 otáčkach za minútu. Používal sa karburátor Jikov DC2909 s priemerom difúzora 9 mm. Koleno sania malo vnútorný priemer tiež 9 mm. Spomínaný otvor v kartri pre osadenie valca bol o 1 mm menší ako pre motor s výkonom 1,75 kW. Pri vývodovom reťazovom kolečku bol zvonka kolík, ktorý znemožňoval dať vývodové kolečko s väčším počtom zubov, aby moped išiel rýchlejšie. Sekundárny prevod bol 57/11.
Všetko ostatné (spojky, kľuka, prevodovka) bolo rovnaké s bežnou M210 alebo M225.
Koleno výfuku končilo 8 mm pred prvou prepážkou v tlmiči a výfuk bol nerozoberateľný, tiež koncovka mala menší priemer. Vo fajke sania bola vnitovaná plechová "V" vložka s dvomi otvormi obmedzujúcimi prietok vzduchu. Minimálne dve skrutky upevňujúce rozetu k náboju zadného kolesa boli privarené k rozete, aby sa nemohla vymeniť za rozetu s menším počtom zubov, aby moped išiel rýchlejšie.
Všetky tieto poistenia voči úpravám boli a aj sú požadované smernicami.
Ak máš hornú hranu výfuku od vrchu valca 30,5 mm a spodnú hranu sania od vrchu valca 59,6 mm (teda máš valec pre 1,75 kW), tak osústružením vonkajšieho priemeru vložky v časti jeho osadenia do kartrov, za podmienky, ktorú som spomenul vyššie, aby sa nezdeformovala vložka, nič nepokazíš.