Měnil jsem gufera na klice.Rozebral spojky,shodil kryt převodovky,zahodil staré papírové těsněni které se beztak rozpadlo a místo něj použil těsnicí tmel na motory.Vše poskládal zpátky a smontoval. Ale ouha, motor se začal chovat jako zadřenej.Rozšlapat šel velmi ztuha a při tlačení zadní kolo blokovalo.Vynadal jsem si,že jsem to blbě poskládal, vše zas rozebral,ale žádnou chybu jsem nenašel.Při opětovném smontování vše postupně kontroloval. Vše fungovalo až do dotažení krytu převodovky.
A teď dotaz. :Je možné,že papírové těsnění, které má po utažení tlouštku zhruba 0,1 mm ,má takový vliv na funkci převodovky? Zdá se mi,že utažení pouze na tmel nějak sevře ozubená kola nebo jejich osky a brání jim ve volném otáčení. Nebo je chyba jinde? Po povolení šroubů na krytu zase vše funguje jak má. U jiných motorů jsem se s tímto ještě nesetkal. (pionýr, jawa 250 kyvka,350/639)a to jsem papírová těsnění nikdy nepoužíval.