Údržba po 3 letech stání

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Údržba po 3 letech stání

Příspěvekod ic3d3m0n » sob črc 14, 2007 13:28:13

Zdravím. Mám Babettu po babičce rv.88 najeto 722 km. Naposledy na ni jezdil bratranec asi pred 3 lety. Tak bych se chtěl optat jakou udržbu ji věnovat ? Případně jestli poradíte nějakého dobrého servismana okolo Ostravy :wink: Díky za odpovědi.
ic3d3m0n
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř črc 04, 2007 20:50:56
Bydliště: Opava

Příspěvekod kozenooo » sob črc 14, 2007 13:46:31

Ak je v nadrzi nejaky benzin tak ho vylej, vycisti palivovy kohut, vycisti vsetky filtre, karburator, precisti trysky a mozes vymenit olej v prevodovke, tolko snad na zaciatok :wink:
Uživatelský avatar
kozenooo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 22, 2007 22:01:49
Bydliště: Nitra (SK)

Příspěvekod IGI » sob črc 14, 2007 16:26:33

ja som mal podobny pripad: vymena nadrze, pal. kohuta, zadnych pakni, zadneho plasta + duse, oleja v prevodovke, vycistenie karburatora, nove tesnenia, piestne kruzky..... a islo to.... potom uz len oprava kozmetickych vad
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod ben » sob črc 14, 2007 17:15:05

3 roku neni az tak moc, precistit palivovy system je to najhlvnejsie
moja stala 9 rokov, nafukal som zadne koleso, vycistil hlavnu trysku, nalial benzin a uz ficala 8)
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Proton » sob črc 14, 2007 17:41:45

3 roky fakt není moc .. i ten benzín by se mohl dát použít, ale jiné je to s olejem co je s ním zředěný.
Proton
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 64
Registrován: čtv kvě 10, 2007 21:07:46

Příspěvekod avar » sob črc 14, 2007 18:05:39

Súhlasím, v prvom rade palivový systém a karbec, ale pozrel by som aj na sviečku a filter sania, či nepotrebuje vymeniť. Nebolo by od veci skontrolovať a dofúkať pneu, odskúšať brzdy, skontrolovať lanká, prečistiť výfuk, prejsť svetlá aby ťa nebuzerovali priatelia zo zeleného údolia ak vyjdeš na ulicu a hlavne nepchať do benzínu to nešťastné M2T, ale nejaký slušný olej - najradšej nejakú polosyntetiku pre dvojtakty.
Ak bude dosť karbónu vo výfuku, zhodiť dole hlavu valca a odstrániť karbón aj tam. Prípadne to preleštiť aby sa už karbón tak ľahko neusadzoval.
A aj keď babča pobeží, skontrolovať spojky, unášače a ozubený remeň v akom sú stave. Po pár kilometroch pozrieť, či tesnia simeringy, a proste časom prejsť pomaly celú babettu. Po zohriatí mašinky vymeniť olej.
Ak nemáš doma manuál tak si ho nájdi niekde na nete a odporúčam stiahnuť a vytlačiť aj katalog ND. Pre menej skúsených, ale aj skúsenejších je to fantastická pomôcka pri opravách i údržbe.
Zožeň si náhradné žiarovky, blembák na kokos, kapsy na nosič batožiny, vyplať poistku, nabaľ spacák, karimatku, foťák, buchty (naopak buchtu odporúčam nechať doma) a dobrú náladu sebou a vyraz do sveta. Ak sa len trochu dokážeš dívať, z babetty uvidíš veci, ktoré by si si z plechovky ani z veľkej mašiny nikdy nevšimol. Ak sa vyhneš hlavným trasám plným uháňajúcich kamiónov a plechoviek a nebudeš hltať kilometre, stretneš celkom milých ľudí.
Mechanika by som nezháňal. Babča je nádherná práve v jej jednoduchosti, v tom, že si na nej človek môže všetko urobiť sám. Ak to necháš na mechanikovi, budeš to mať síce jednoduchšie, ale nikdy sa nebudeš môcť vybrať niekam vonku úplne bez strachu: "čo ak sa cestou niečo pose... a ja tej babette celkom nerozumiem".
Svet s babettou je nádherný
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod Mr.babetta » úte črc 17, 2007 23:47:45

avar píše:Svet s babettou je nádherný


naprosto souhlasím s tim že svět s Babettou je nádherný :!: :!: :!: :!: :!: :D :D :D .......sem strašně rád že jí mám a NIKDY se jí nezbavim a už se nemůžu dočkat až mi bude jezdit ta druhá :!: :!: :twisted: 8) :lol: :D ........ale bohužel jí mám zatim jenom natřenou základovkou :oops: :oops: :oops:
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Re: Údržba po 3 letech stání

Příspěvekod civic66 » stř dub 11, 2012 5:38:30

Nedavno som doviezol babettku 210 rok84, po dedivy ktora stala asi tak vraj 6rokov.
Na babettke som pracoval... rozobral som kolesa vycistil brzdy,namazal trecie plochy,bovdeny,zlozil spat vsetko sa toci ide.Prisla na radu nadrz no ta bola zhrdzavena zvnutra nasiel som tu navod pokracoval podla neho nadrz som vycistil, paliv.kohut novy hadicka +filter priebezny ties novy.

Uz ma len zaujima dnes idem tankovat benzin do kanistra nariedim si priblizne 1:33 (babettka ma 3000km) a ked nalejem do nadrze tak budem od to vyzadovat aj start:

Co este urobit aby to dopadlo vsetko dobre aby to nastartovalo? Dakujem za pomoc
Babetta 210 - 1984
Uživatelský avatar
civic66
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned dub 01, 2012 19:52:24
Bydliště: Zilina

Re: Údržba po 3 letech stání

Příspěvekod marty207 » stř dub 11, 2012 12:58:42

možno by trebalo prefuknuť karburator a pozriet este sviečku....
Babetta 207.500, červeno-čierna
Babetta 215.021 (prerobená na 225, nakopávačka), r.v.: 1990, tmavá zelená
Uživatelský avatar
marty207
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte lis 29, 2011 20:28:07
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Údržba po 3 letech stání

Příspěvekod civic66 » stř dub 11, 2012 14:22:12

sviecka vymenena!
Karburator tam som nerobil nic akurat som steloval srob bohatosti zmesi : ak sa nemylim popripade oprava... spodny srob som dotiahol na fest a spat povolil o 1 a pol otacky!

A ako prefuknem karburator co treba zdemontovat? Este som to nerobil...
Babetta 210 - 1984
Uživatelský avatar
civic66
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned dub 01, 2012 19:52:24
Bydliště: Zilina

Re: Údržba po 3 letech stání

Příspěvekod marty207 » stř dub 11, 2012 18:45:48

najprv odsrubovat karburator z priruby kolienka (potom dat nove tesnenie), vysrubovat 2 srubky navrchu a vytiahnut supatko s lankom (potom lahko namazat trosku olejom, aby lepsie behalo) a potom zospodu karburatora su 4 srubky na povolenie plavakovej komory (potom dat nove tesnenie) .... kuknut v akom stave su trysky a plavaciky, pripadne prefukat s kompresorom ..... nehovorilo sa imho dakde (myslim, ze pan Tucik, ked predstavoval Babettu :D ), ze srub bohatosti len LAHKO dotiahnut a opat povolit o 1,5 spat?? :D :D :D
Babetta 207.500, červeno-čierna
Babetta 215.021 (prerobená na 225, nakopávačka), r.v.: 1990, tmavá zelená
Uživatelský avatar
marty207
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte lis 29, 2011 20:28:07
Bydliště: Košice, Slovensko


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků