nastavení jehly v karburátoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod Pavel » ned čer 16, 2013 23:12:59

Může mi někdo osvětlit, jaký rozdíl bude v jízdních a spotřebových vlastnostech, když budu dávat pojistku jehly na 1., 2., 3. zářec? Standardně se dává pojistka na 2.zářez.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod kolos » ned čer 16, 2013 23:36:19

Takový zkušený babettista a ptá se na takovou základní věc??? :) Poloha jehly přece ovlivňuje poměr benzín-vzduch, takže čím výš zavěšená jehla, tím bohatší směs. Někdy se doporučuje během záběhu jehlu zavěsit o zářez výš.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod Pavel » ned čer 16, 2013 23:45:40

no, já s tím dnes elaboroval a fakt žádný rozdíl při jízdě, proto se ptám, jestli se náhodou nedozvím něco jiného
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod kolos » ned čer 16, 2013 23:50:14

Jehlou spíš doladíš optimální složení směsi, pokud to z nějakého důvodu na tom prostředním zářezu není optimální, ale makrantní změnu v chování motoru nečekej.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod Pavel » pon čer 17, 2013 0:01:49

je to věda. Pokus omyl a člověk může získat i 10km/h navrch jen poladěním karburátoru, žádný tunning.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod Fejfa » pon čer 17, 2013 1:53:39

Zdravím všechny babeťáky, jsem tu nováček, dostal jsem od bráchy babetu co mněl 8 let v garáži ( 210-122 z 94 roku) a snažím se ji dat do pucu. Babetta mi jela cca 40km/hod pak jsem potřeboval poladit volnoběh a jak jsem laboroval tak stratila úplně výkon. Začal jsem ji pomalu čistit, a začal jsem karbecem, celý jsem ho rozmontoval a vyčistil, ale teď čtu že se jehla v karburátoru dává na nějakých zářezů (mohl by sem někdo dát prosím foto jak to vypadá). A potom jsem našel v šoupátku karbece malou díru nahoře v zářezu, může to ovlivnit tach babetty? Když jsem karbec znovu složil a dal spátky tak babka nemá žádný výkon (volnoběh drží dobře).
http://www.e-smokers.cz °•₣ęĵƒ∂•°
Uživatelský avatar
Fejfa
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 16, 2013 5:29:45

Re: nastavení jehly v karburátoru

Příspěvekod tuningrob » pon čer 17, 2013 7:18:18

Jehla je u šoupátka ovládáné plynem, zde vše pokupě :
Obrázek

Když pružinku stáhneš k sobě a podíváš se do šoupátka. Uvidiš že tam vede lanko, bude tam jakási pojistka<-klikni a taky tam bude trčet jehla. Jehla má na konci několik zářezu. ORIGO nastavení je, že pojistka bude nacvaklá na jehle na 2. zářezu z hora. Zpusob montáže i na videu : http://www.youtube.com/watch?v=MFg5son1s5k 1:24 a 4:27
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků