Babetta 210 chcípá z kopce

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » pát kvě 04, 2018 23:26:12

Ahoj,mám problém v tom,že když jedu z kopce a uberu plyn,tak mi prostě chcípne motor,jako kdybych zmáčkl chcípák. Můžu otáčet plynem naplno a stejně to nepomůže.Připadá mi,že to dělá když je motor více zahřátý a třeba to takto jelo z kopce 0.5km a když už jsem skoro stál,tak chytla a normálně jela. Do kopce a po rovině jede i pod plným plynem normálně i delší trasu a nic,normálně běží. Zkoušel jsem povolit víčko nádrže,měnit svíčku,tyristor a stále stejné.Už to někdo také řešil na motorkáři.cz,ale nevyřešil - http://www.motorkari.cz/tema/?t=94958 Dík za případnou radu
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod butan » čtv kvě 10, 2018 13:50:30

Zkus trochu obohatit směs, třeba přicpat sání. Studený motor snese vypnout sytič hned po startu?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 894
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod Pavel » čtv kvě 10, 2018 14:24:13

Řešil jsem mockrát. Tohle dělá elektrika. Zkus vyměnit postupně každý díl z elektriky. V mém případě to jednou byl tyristor, podruhé svíčka, potřetí stator.
Můj aktuální projekt Slovenská strela 70ccm 15hp :lol: :) :o :shock:
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » čtv kvě 10, 2018 21:15:44

Ano,na sytič to pouze nastartuji a když ho v podstatě hned nevypnu,tak už se to dusí. Tak by to mělo být dost bohaté.Zkoušel jsem dát i větší trysku z 55 na 57 a to už byla svíčka černá a dělalo to pořád. Taky jsem si říkal že to vypadá na problém s karburátorem když to do kopce jede bez problémů,ale bude to jak říká Pavel opravdu v elektrice.Našel jsem zde,že to s někým řešil Starec a nechal odkaz,ale nefunguje. Zde: http://www.babetta.info/stare1/viewtopi ... 4a2b#p6684
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » pát kvě 11, 2018 20:21:23

Tak dnes jsem přeměřil cívky v zapalování a impulsní cívka má 15,7ohmů a má mít 17ohmů,dále jsem měřil zapalovací pol a ten má 1280ohmů a je to ten velký pol,indukční cívka má mezi 1-15 1,2ohm, 15 a vysokonap. 6400ohm.Vypadá to tedy na impulsní cívku? Jěště jsem prošel kostřící body a ty jsou v pořádku. Dík
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod Azor » pát kvě 11, 2018 22:14:15

Takhle jednoduché to bohužel není, měření bez zatížení, navíc pravděpodobně levným asijským multimetrem, toho moc neřekne. Lepší je použití osciloskopu za běhu motoru, ale ani to není všelék, poruchy se mohou objevovat zcela náhodně bez zjevné příčiny. Nejschůdnější řešení je asi opravdu postupně vyměňovat jednotlivé součástky. Ten odpor je naprosto v toleranci výrobku i měřidla, to bych jako příčinu neviděl. Problémy ovšem může působit snížená izolační pevnost, studené spoje na cívkách a řada dalších zapeklitostí vč. např oblíbených vyšších harmonických atd atd - a to jsou věci které se prostým proměřením fakt zjistit nedají.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 787
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod butan » sob kvě 12, 2018 15:14:05

A dá se ten výpadek vyvolat i při tůrování motoru na stojánku?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 894
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » sob kvě 12, 2018 17:57:16

Tak to jsem ještě nezkoušel a právě to tady už někomu dělalo i na stojánku a způsoboval to zapalovací pol,ale ne original nýbrž ten větší. Ten tam právě mám a nevzpomínám si kdy to začalo dělat,zda po výměně většího polu nebo i před tím.Dnes jsem dal zpět malý,ale ještě jsem to neprojel. Zde jsem našel to vlákno : viewtopic.php?f=5&t=2155&start=105 a toho jsem se chytil. Jak píše Pavel malá cívka je pro JTZ,velká pro GYT.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » ned kvě 13, 2018 21:23:21

Tak dnes jsem stroj projel (zapnutá světla) a zatím bez problémů. Vypadá to opravdu na zapalovací pól,vyplívá z toho tedy,montovat zapal. póly,které patří k JTZ a GYT což jsem nevěděl.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod butan » čtv kvě 17, 2018 17:15:51

Zbývá jen otázka co si představit pod GYT. Podle mně je to dnes už nikde nenabízené zapalování, které vyvinuli snad v Kolárově, po revoluci s cílem snížit emise. Je vyobrazené v sešitku s náhradními díly pro babettu. Ale k Maďarskému gitu patří také ten malý pól.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 894
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » čtv kvě 17, 2018 21:18:09

Tak jsem z toho blázen,ohmicky je velký pól v pořádku a vizuálně jsem ho prohlížel i při chodu motoru,jestli to někde neprská mezi závitama. Každopádně tomu dám ještě větší trasu,aby se to definitivně potvrdilo,že to bylo tím.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod Azor » pát kvě 18, 2018 7:15:46

Vím, že vypadám jako chytrolín (pitomeček), ale musím zopakovat - pohledem a proměřením obyčejným multimetrem se dají zjistit jen fatální závady, veškeré záludnosti jsou nad sílu těchto metod. A prskat mezi závity to určitě nikdy nebude, na to má ta cívečka fakt málo síly. Není to zrovna nejsofistikovanější metoda, ale nejjednodušší je opravdu měnit součástky (např. si je vypůjčit od někoho, kdo problémy nemá) a pak vyřadit tu, která zlobí.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 787
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » pát kvě 18, 2018 8:45:38

Vyměňování to bude jistota,ale to jiskření už někomu dělalo,viděl jsem to na vlastní oči. Zde video : http://gtaisbest.rajce.idnes.cz/Babetta ... 014135.jpg Jinak co je to za zapalování na foto?
Přílohy
MAGNETON.jpg
MAGNETON.jpg (216.27 KiB) Zobrazeno 582 krát
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod Azor » pát kvě 18, 2018 15:47:24

Jedná se o originální díl na jeden z posledních typů Babetty i na Stellu. Jde o jednotku s integrovanou cívkou - je to jeden z "GYTů". Výrobce Magneton, číslo 443 213 220 150, což je ostatně i vidět na obrázku. Znám pár lidí co to měli a nějak vyloženě nadšeni z toho nebyli, většinou to časem vyměnili za velkou cívku. Ale osobní zkušenost nemám, tak nebudu kritizovat. Jistě se najde někdo, kdo s tím má větší zkušenosti.
To video je hezké, dokládá že Babetta jede i přes veškerou nepřízeň osudu. :P
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 787
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 210 chcípá z kopce

Příspěvekod pavelt74 » sob kvě 19, 2018 18:42:01

Tuším,že Lubor tady na fóru říkal,že by toto zapalování mělo dávat silnější jiskru. Kdyby na něj bylo schéma,tak by stálo za to ho postavit a vyzkoušet. Jinak jsem ho zkoušel hledat pod číslem dílu a nikde už nic neexistuje. Tak že pro upřesnění, k tomuto zapalování Magneton patří velký zapalovací pól.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků