Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Ba.betton » sob říj 06, 2018 17:54:53

Zdravím,

pořídil jsem si babettu 215, velice zachovalou (4800 km). Jediné, co mě činí opravdu nervózním, je tento ševelivý vrzavý zvuk.

https://youtu.be/holENLQdWeQ

Prosím tedy majitele 210 / 215 / 225 jestli by mi pomohli identifikovat, co tento zvuk způsobuje, a také jestli je v pořádku, nebo je něco špatně.

Zvuk jde zřejmě od řemene, nebo od místa, kde bývá spojka II rychlosti. Jde slyšet za jízdy, pouze s připojeným motorem (režim kolo je ok). Motor je S OLEJOVOU NÁPLNÍ, minulý majitel dostal k mopedu origo příručku od 210 a je možné, že naléval množství oleje podle ní (méně než do tohoto motoru patří).

Řemen je černý gumový, se žlutými popisky. Nedokážu říci, jestli je moc naplý nebo ne, jelikož jsem zatím jezdil pouze na 207.

Děkuji předem.
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod mhi » sob říj 06, 2018 19:51:58

Nejsem odbornik na susteni remenu, ale vyzkousel bych koupit jiny a vymenit, stejne ho budes potrebovat jako ND. Na aute jsem udelal zkusenost, ze novy remen od Bosche po chvili zacal vrzat. Nepomohlo tomu nic, samozrejme ze zacatku nebylo jiste, zda to je remenem, nebo nejakym loziskem. Tak jsem koupil nejlevnejsi remen a vyzkousel vymenit ... a od te doby ticho.

Pred vymenou dusledne ocistit obe remenice, aby se pripadny bordel nenanesl na novy remen!

Jeste bych snizil volnobezne otacky (ja to mam na te svoji 210cce ze to zni skoro jako diesel - a pravda, parkrat jsem dosahl chcipnuti kdyz rychle zastavim z dlouheho rychleho useku).
mhi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 486
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Azor » sob říj 06, 2018 20:04:01

Já bych naopak řemen mírně máznul - u 215 nehrozí zamaštění spojky a ostatně i Ďurkovič to doporučuje, možná si to sedne. Origo olejová 215 má kontrolní šroub oleje výš, takže příručka jen na 210 by neměla vadit, prostě se leje dokud to nezačne pučet z kontrolního otvoru.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 810
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Ba.betton » sob říj 06, 2018 20:42:59

Děkuji vám pánové děkuji, za rychlé odpovědi. Tajně jsem cestou pro babettu doufal, že je to ta verze s 2RS ložisky, no co se dá dělat (je to rv 1990 z PB). Měl jsem strach, že to někdo nedomazal a běhají ložiska v karterech :oops: Snad jsou Ok. Po dolití oleje po šroub je zvuk stejný, takže ložiska by to být nemusela.

Pročetl jsem křížem krážem forum a většinou všichni doporučují černý řemen. Jen Pavel jednou jednoznačně doporučoval černý a o rok později zase jednoznačně hnědý... Jak moc má být ideálně napnutý? Možná je ten zvuk důsledek sevření řemenic řemenem.

Další bod-> Nevím jak moc trápí 215 únik oleje přes gufero VH (i když tam není žádná spojka, tak by to mohlo být stejně jedno, že). Se zvýšenou hladinou oleje bych malý únik očekával. Napadlo mě tedy zkusit lít ještě hustší olej, než je PP80, ložiskům by to mohlo být jedno a riziko úniku bych zřejmě minimalizoval (prostor spojek jsem očistil od mastného šmíru, nějaký minimální únik tam tedy bude). Je to dobrý nápad?

Mimochodem, pan prodávající byl technik z Dukovan, myslím že přímo od reaktoru ... zajímavé na koho se dá přes Babetty narazit :wink:
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Azor » sob říj 06, 2018 21:21:15

Napnutí řemenu neovlivníš, ten černý gumový bývá ze začátku trochu fest, ale většinou si časem sedne. Žádný o fous větší jsem ve světové nabídce nenašel, každý delší je už moc. Ve firmě "Moto Jakuba" při použití černého řemenu mírně osoustruží velký buben aby to nebylo tak napnuté (alespoň o tom psali), ale nemyslím, že je to nutné (taky to pak nemusí dobře sedět). Ten hnědý není gumový, ale plastový, držený ocelovými lanky, takže se nevytahuje. Zdánlivě perfektní věc, ale já už jsem dvakrát zažil jeho "zdrcnutí" - prostě se zuby na lankách posunou, seštosují - babča jde do smyku a babetista hubou napřed. Takže mně osobně hnědý už nesmí přes práh. Řemeny jsou vyráběné z materiálů odolných působení ropných produktů, takže jeho mírné namazání řemenu nevadí. Já to trochu mažu i u 210, ale tam musí být člověk hodně opatrný a nepřehnat to, jinak to jde do spojek. To u 215 nehrozí, ale samozřejmě toho tam taky nesmí být moc, nejlépe to namáznout štětečkem používaným ve škole k vodovkám. Pokud se to neosvědčí, není nic jednoduššího než to pak prostříknout čističem brzd. Já s tím ale mám zkušenost dobrou, běhá to znatelně kulturněji.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 810
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Ba.betton » sob říj 13, 2018 14:08:25

Tak jsem vyměnil řemen (rozebrat ty spojky byl horor - dva stržené šrouby ve stahováku, až třetí to oddělil), nasadil jsem nový gumový (černá Čína) a je to úplně to stejné. Ty zvuky to vydává hlavně když uberu plyn a brzdím motorem do zastavení. I po namazání původního řemenu (zřejmě Československý se žlutými popisky) se to chová stejně.

Bez řemenu nejde při otáčení bubnem a VH tyto zvuky slyšet - s největší pravděpodobností to nebudou gufera ani ložiska.

Jehličková ložiska jsem vypral v petroleji - zvuk trvá, takže ty taky vylučuju.

Už opravdu nevím, kde by se ten zvuk bral ... už mě napadá jen koupit ten hnědý řemen ... :oops:

Aktuální stav: https://youtu.be/lPxS5mYjY48

Jinak na stránkách babettron.info jsem našel: "Primárny prevod je realizovaný ozubeným remeňom . Mal byť lacný a tichý . Hlučnosť sa však predsa prejavovala , hlavne u jednostupňového !" Že by na 215 (jednostupňový), opravdu řemen víc řval?
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Ševelivý zvuk 215, co je zač?

Příspěvekod Azor » sob říj 13, 2018 18:07:04

Nejjistější způsob opravy bude pustit si něco v MP3 do špuntíků v uších. :D Nerad bych se pletl, ale mně ten zvuk nepřipadá nebezpečný, spíš je to průvodní jev tohoto způsobu přenosu toč.momentu. Pokud tam nejsou nějaké "saze" z odřené gumy (tzn. že by se řemen někde odíral), tak bych to neřešil. Ostatně i kdyby to byla ložiska v karterech, tak to není na nějaké zakousnutí při jízdě a i při jejich zvětšené vůli je na výměnu vždycky dost času. V domečcích by se to protáčet nemělo (tedy pokud se v tom někdo surově nerýpal, na což to ale nevypadá), když nic jiného, tak už ten tah řemenu brání jejich protáčení a takovéhle svištění rozhodně neumožní. Není to diagnóza, jen můj názor, ale já bych se tím fakt netrápil.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 810
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků