Pár dotazů ohledně Babett

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » pon zář 21, 2020 21:25:28

Co jiného než čínu, já používám např. toto:

Obrázek

Na tomhle mám taky karbec z pincka (ten pro 20/21/23), s odladěním nebyl žádný problém, nejlíp to jezdilo (jako drak, podstatně líp než s origo karbem) s tryskou 58, teď tam mám ale tu plynule proměnnou. Filtr mám svisle, protože se mi zatím nepodařilo zabránit zpětnému plivání benzinu do filtru, není to moc ale filtr nasazený napřímo rovně se zasíral olejem. Přicpávat jsem to nijak nemusel, je to takto živé až až. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod jarmil » stř zář 23, 2020 6:55:54

Trochu odskočím, ale tohle by mne zajímalo. Máš tam přilbu, takže předpokládám, že s tím jezdíš po silnici. Legálně? Anebo na tajňačku? Tohle vypadá jako profesionálně provedené. Sice to není původní babetta, ale určitě to není méně bezpečné. Proč se ptám. Babbetty na technickou nemusejí. Tedy pokud si někdo aktivně nepořídil RZ. Tudíž ji nikdo po této stránce nekontroluje. Dnes jezdí po silnicích takových všelijakých jednostopých monster (do 50ccm) a o elektro výtvorech ani nemluvě. Co si budem povídat, kolikrát to fičí i víc jak babetta. No prostě, na babettu stačí pouze kartička pojištění. A to číslo je opsané někde z rámu, pokud tam je. Já osobně mám obě své babetty 207 a 210 na papírech. 210 duplikát od té nejmenované firmy, která to dělá a 207 mám s originální papírovou šedou kartičkou. Zatím mně PČR nezastavila a nekontrolovala. Pravda, v provozu se moc nepohybuji. Ale uvažoval jsem o tom, že bych do 207 dal motor 210. Plus nějakou drobnou úpravu, blinkry, světlo, prostě stroj, který bude sloužit v městském provozu cca 7 km tam a zpět do práce. Je to reálné?
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » stř zář 23, 2020 9:49:35

Tak zrovna na tomhle monstru RZ mám, no a mopedy SE ŠLAPADLY dle zákona na STK nemusí, takže značka s tím nemá nic společného. Mezi potřebné doklady samozřejmě patří i doklad o technické způsobilosti konkrétní Babetty, tedy ta původní "knížečka/kartička", kartička od nejmenované firmy nebo osvědčení o registraci u strojů s RZ. Tohle je originál Babetta, akorát s jinou nádrží, posezem a světlem (vše homologované). Jezdím s tím zcela normálně, samozřejmě nějaký chytrolín policajt by se na mě mohl začít vytahovat, ale moc argumentů by asi nenašel. :)
Přidání blinkrů z hlediska legislativy není problém, samozřejmě by měly být homologované. Motor z 210 na 207 teoreticky jde, dokázal to Wisly, ale chce to dost brutální úpravu rámu, takže košer by to určitě nebylo. Pokud se chceš přiblížit 210, stačí vyměnit válec a hlavu, výkon je pak jako u 210, ale vše ostatní zůstává. Ani bych moc neželel nepřítomnosti dvoustupňové převodovky, jednu takto upravenou 207 mám a jede i jen s jednou rychlostí jako drak. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod jarmil » stř zář 23, 2020 10:05:26

Takže, co je to za typ babetty? Jednomístná? Dvojmístná? 210? Nebo nějaká exportní verze pro dva? Taky dokážu namontovat na svojí 210 homologované díly - ale bude vypadat úplně jinak. Pokud nešáhnu do rámu, že bych ohrozil tuhost, či bezpečí, tak asi sedlo, nádrž, světlo, přepákování, a jiné vychytávky, by neměli mít na provozování vliv. Nechci, aby to vyznělo, že do tebe rejpu. To ne. Já fandím těmhle vylepšením. Spíš mi jde o to, co mi ještě projde a co už ne.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » stř zář 23, 2020 10:41:41

Podle papírů je to 207, přirozeně jednomístná. :twisted: Je to stroj víceméně na blbnutí, jako užitkové mám spíš jiné (mám jich celkem 6 - 207, 210, 215). Jak jsem se již dříve zmiňoval, zcela OK to legislativně není, ale po zvážení všech negativ a možných rizik s tím až tak velký problém nemám. Jednoduché úpravy, které nadhazuješ ty, by pak neměly představovat opravdu žádný problém (zejména pokud původní vzhled zůstane tak nějak zachován, takže nikoho ani nenapadně, že je něco trochu jinak). Ostatně málokdo tuší, co všechno z výroby vyšlo, všelijakých odchylek typu "export", "sport" a podobně bylo dost. Jinak klidně si do mě i rýpni, já nejsem urážlivý typ, ovšem troufnu si říct, že o legislativě týkající se Babett toho vím z návštěvníků tohoto fóra asi nejvíc (ostatně svého času jsem v té oblasti úředničil).
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod tuningrob » čtv zář 24, 2020 0:04:17

JJ, má za ušima.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » čtv zář 24, 2020 19:47:23

Tak ta nádrž,to je mazec :D Dobrý tuning... :D
To by mne zrovna u babetty nenapadlo. Ale proč ne... No zkusím nějaký takový filtr sehnat,pak budu ladit. Teď jsem hodil zpět origo a musím říct,že to jede jak ďas. Ať jsem dal trysku 68 ,nebo 60 ,za žádných okolností to prostě nejelo jako teď. Zkoušel jsem i ten z 05,možná to bylo o něco lepší,ale ale jen nepatrně. U toho z pio 21 ,to za jistých okolností a ve vysokých otáčkách jelo srovnatelně s mým origo karbecem,ale v nízkých se to dusilo a umíralo v křižovatkách. A když jsem se dostal k normálnímu chodu ,tak to nemělo odpich a maximálku... Každopádně jsem uřezal spodní přírubu kolena co jsem vyrobil,abych o dostal více od rámu. Po zamyšlení mi došlo,že kdybych jej udělal delší,nemusel bych jej tolik vytáčet ven.Ale vyrábět to znova nebudu,fungovat to bude :D Spíše mne napadlo vyrobit širší koleno výfuku,udělat jej trochu kratší výfuk posunout více k motoru...
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » ned říj 18, 2020 12:56:36

Tak už mi prišly díly(filtr,laditelná tryska atd.).Nachystal jsem si výfuk z pincka.
Ve výfuku chyběla tlumící vložka,tudíž jsem tam napasoval trubici která tento kus nahradila(poslední kus výfuku do ní krásně padne)
Vyvrtal jsem do ní několik děr,tak jak jsem uznal za vhodné. Bohužel širší koleno jsem zatím nevytvořil a tak jsem výfuk napasoval na zkrácené origo koleno. Musím někde sehnat požadovanou trubku a to koleno udělat. Trošku si pohrát s umístěním výfuku,teď trošku štrejchám šlapkou,ale to nebude problém vyřešit. Vše jsem tedy naházel na babettu a přišlo na testování :D
Co se týká výkonu,tak bych snad i řekl že je tam i nárust. Ve stoupání,které jsem před tím jel tachometrových 40km/h, jsem to teď dostal na 50km/h. Maximálka je plus mínus stejná,jen to tam je rychleji.Přemýšlím nad 14z kolečkem,kopce nejsou problém na dvojku,tak proč to nezkusit.
Ale co vím jistě,že to chce ještě hodně času abych ten karburáror naladil.
Jednou to chytne a zůstane běžet na drc,pak zase až na po desáté.
Při rychlém zastavení to často chcípne a celkově je chod motoru hlavně tedy na volnoběh všelijaký...
Hladinu mám snad OK,s tím jsem si taky chvíli hrál. Dost času asi ještě zabere nastavit tu trysku do polohy,kde zůstane. Další věc co musím,tak sehnat lanko z pincka,tohle je dlouhé a musím ho mít vyháklé z rukojeti abych vymezil vůli.
Ale asi to všechno význám má,vypadá to nadějně :D
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » ned říj 18, 2020 17:55:54

O tom to je, pravý babettista je nadšený experimentátor. :D Zdá se, že jsi jeden z mála, který ještě nezazimoval. Já jsem zatím jenom "sesedl", na to správné uložení na zimu jsem líný, resp. mám jiné neodkladné povinnosti, ale je fakt, že na ježdění jen tak pro radost už to počasí není. Až to doladíš, nezapomeň se pochlubit, minimálně proto, aby nebylo na fóru mrtvo. 8)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » ned lis 01, 2020 14:27:29

No někdy je to experimentování únavné :D Co se týká toho zazimování,já babettu využívám docela i přes zimu,asi jsem blázen,ale někdy je pro mne lepší se pořádně obléci,než startovat auto kvůli nákupu nějaké blbosti tady v obci...
Máš tam plynové lanko z babetty,nebo z pincka? Nerad bych objednal něco co pak bude k ničemu.
Další věc co nemůžu doladit je volnoběh ,musím to lehce tůrovat,aby to nechcípalo... Trochu pomáhá i to když držím kolík na přeplavení... Když se zahřeje,je to trochu lepší,ale pořád to tam je. S tím nedržením volnoběhu asi souvisí i to že musím při brždění do zatáček držet plyn aby se to nedusilo a nechcíplo. Hladinu mám lehce vyšší,než by mněla být.. Barva svíce je ok,v otáčkách to jede suprově ,ale ty starty atd.jsou žalostné... Napadlo mne jestli nemám někde netěsnost. Vzducháč mám napřímo,tak jestli to nechce třeba prodloužit vedení. Je pravdou,že minimálně to koleno kvůli prskání směsi do filtru to chce určitě...
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » ned lis 08, 2020 14:36:29

Tak ať se snažím jak chci,nedaří se mi to naladit...
Za studena to moc nedrží volnoběh po delší jízdě a zahřátí se zase strašně zvýší . Kdybych ho snížil a nechal být,tak za studena by ho to nedrželo už vůbec. Prvních 500 metrů to taky musím držet pod plynem jinak to má tendenci se udusit. Zkoušel jsem měnit polohu jehly,pak i jehlu samotnou a bez výsledku. Otáčení s tou laditelnou tryskou efekt má,ale tyto neduhy nezmizí v žádné jeji poloze...Dokonce jsem zjistil,že když nakloním babettu do prava,téměř hned chcípne :D
Teď otázkou zda je neduh toho karbecu z fechtla,nebo tam mám nějakou chybu já...
Ale musím uznat,že to má výkon o poznání větší.
Uveze dva lidi(180 kg) i po mokré trávě :D
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » úte lis 10, 2020 8:55:16

Chtělo by to nějaký sytič nebo vzduchovou přívěru. Startování u fichtla se dle manuálu provádělo po přeplavení, tj. po pár zmáčknutí přeplavovacího kolíku. Je zajímavé, že pak už s volnoběhem ani jízdou problém nebyl. Pařezy a 555 ještě měly na filtru otočnou vzduchovou přívěru, ale od 05 už nic nebylo. Mně to kupodivu na babče téměř žádný problém také nedělá, teda při nižších teplotách to zpočátku taky musím trochu víc polochtat, ale třeba v létě vše OK. Zatím mě nějaké jednoduché řešení přivření vzduchu nenapadá, ale budu nad tím trochu špekulovat, možná nějaký nápad přijde.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » úte lis 10, 2020 19:06:38

No ono to přeplavení pomáhá,ale musel bych to cupovat pravidelně po 10 vteřinách,než se to zahřeje a na to nervy fakt nemám :D Prostě to chce sednout a ohřát za jízdy,třeba si zvyknu...
Nad nějakým sytičem už jsem přemýšlel,třeba něco vymyslím. A nad tím karbecem z 555 jsem uvažoval nedávno také,přemýšlím že bych nějáký koupil dokud se dají sehnat za rozumný peníz :D

Mimochodem se musím pochlubit... 8) :D
Včera jsem namontoval 14z pastorek,opravil tacháč,dodal těsnění pod víčko karbecu a dnes jel na rychlo projet. Cestovní rychlost je asi okolo 50-55,dá se to vytáhnout docela bez problémů i na 60km/h . Ale ty brzdy... :D Na žádné babettě to za moc nestojí,ale ta má je na tom ještě hůře...
Kdysi mi v zadu praskla čelist a vydřelo to buben,tak že to nebrzdí téměř vůbec. Musím s tím něco udělat nebo to zachvíli za nějákým autem nedobrzdím :D
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Azor » úte lis 10, 2020 21:32:25

Ten karb z 555 podle mě perspektivní není (05/20 jsou určitě mnohem lepší), vzduchová přívěra u něj není na karbu, ale na filtru, který je jen drátěnka s otočnou růžicí pro přivření vzduchu a pro otevření se musí sahat přímo tam, což za jízdy není žádná pohoda. Poměrně jednoduše by se přívěra pro karb. 05/20 dala vyrobit z kousku novodurové trubky používané pro odpady, po nahřátí se snadno upraví na průměr hrdla karbu a dovnitř se na osičku dá klapka držená pérkem v otevřené poloze. Jednoduchá zaklapávačka by ji držela v poloze "zavřeno" (samozřejmě ne úplně, otvor by se musel vyzkoušet). Po ohřátí motoru by se ta zaklapávačka odjistila (nejlépe lankem vedoucím min. ke krku rámu, aby se člověk nemusel shýbat) a jelo by se na plno. Fyzické zhotovení by neměla být žádná velká věda.
Brzdy jsou u Babetty opravdu ubohoučké, ostatně měly brzdit do max 40 km/h. Nejjednodušší je použít přední kolo z pincka, také to není až takový zázrak, ale proti origo babeťáckým to působí o hodně víc. Pokud nechceš měnit celou přední vidli, stačí přidělat jiný záchyt reakce (kousek plechu s dírou), mám to tak na jedné babče (na dvou dalších jsem dal pio vidli). Ten plech se buď přivaří nebo se uchytí vhodnou objímkou. Ostatně já to tu opakuju každou chvíli - je sice hezké zvyšovat maximálku, ale pak je to se stávajícíma brzdama fakt o život.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 992
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Pár dotazů ohledně Babett

Příspěvekod Aladin92 » sob lis 14, 2020 19:40:03

No kolo z pincka se mi tu asi někde válí... Krom toho záchytu tam není nic co se musí upravit,nebo dodělat?
Co se týká toho sytiče... Odpadní roura je průměrem zbytečně veliká... Já stejně potřebuji dostat ten filtr tak jako ty nahoru aby do toho neprskal benzín... Moje představa byla,udělat to ve vodovodní celce,do té by šla udělat i taková klapka jakou máš namysli ty...Já měl pořád před očima clonu jako je u origo karbecu,ale tohle je tak nějak lépe realizovatelnější...
Aladin92
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků