BA 210 Nedrží volnoběh

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

BA 210 Nedrží volnoběh

Příspěvekod Paczek » ned úno 09, 2025 16:49:30

Zdar kolegové,

měnil jsem motor za jiný (poněvadž jsem hračička) a po jistých peripetiích se mi jej podařilo přinutit k jízdě. Jezdí, řadí, ale jakmile zastavím, tak hned zdechne, jako by nebylo dost paliva. Nastartovat opět jde, ale je lepší ji spustit z kopce. Chvíli jako by se dusila, ale při o něco vyšší rychlosti v ní zakašle a ožije a jede úplně normálně. Jsem na rozpacích, poněvadž se mi nedaří nalézt příčinu - tedy se obracím na vás s prosbou o radu.

Co jsem nalezl za rady zde na fóru jsem vyzkoušel - nepomohlo:
  • Těsnost klikové skříně. Gufera na klice jsou v pořádku, těsnění pod válcem taky. Hlavu jsem dotáhl.
  • Jiná svíčka. Používám Brisky 17C, alternuji s NGK. Ani ta, ani ona nepřinesly změnu.
  • Karbec / trysky. Mám doporučené Dellorto (číslo jsem zapomněl), trysku 52. Na původním motoru naprosto bez potíží. Zkusil jsem vyměnit trysky za větší (když mi připadá, že se dusí), ale trysky 58 až 61 nepřinesly žádnou změnu. Vrátil jsem tedy původní karbec. Štelování karbecu nijak nepomáhá, Babča na to vůbec nereaguje.

Co jsem nalezl tady na fóru a nevyzkoušel jsem: Výměna statoru a impulsní cívky. Stator mám úplně nový, ale je to nějaká šmejdská druhovýroba, že na něm není ani drážka na seřízení předstihu. Cívka tedy není zkontrolovaná a ohledně předstihu - ten jsem rovnal docela od oka. Změřil jsem její odpor a má 26 ohmů (žlutý a bílý drát do tyristoru). Podle např. https://www.motokramek.cz/stator-snimac-babetta-sk má mít 17 ohmů. Tak je otázka, jak moc tohle vadí - 26 ohm a předstih tak nějak od oka.

Případně jestli má ještě někdo nějaký nápad, budu rád. Díky.
Paczek
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: BA 210 Nedrží volnoběh

Příspěvekod Paczek » stř úno 12, 2025 9:34:16

Zdar kolegové,

takže problém je uspokojivě vyřešen, byť přesná příčina zůstává nepotvrzena. Tedy nejprve co pomohlo: Ze starého, leč funkčního motoru, jsem sundal celý stator i se všemi póly a osadil jej na nový motor namísto statoru z novovýroby. Od té doby drží volnoběh bez potíží, všechno funguje jak má. Čili závěr je ten, že je potíž buď v impulsní cívce, anebo v zapalovacím pólu. Já osobně se přikláním k impulsní cívce, protože zapalovací póly jsem již několikrát za novovýrobu měnil a žádné potíže nenastaly.

Teď zůstává otázka, co je na novovýrobním statoru vadné. Kolega se přiklání k názoru, že dává impulsy ve špatnou dobu (tedy že je neseřiditelný předstih), já si zase myslím, že vnitřní odpor na cívce způsobí příliš malý proud na otevření tyristoru (tedy když klesnou otáčky, přestane se otevírat tyristor, tedy svíčka přestane dávat jiskru). Buď jak buď, s největší pravděpodobností je potíž někde tady v tom. Až tedy někdy vaše Babča bude normálně jezdit, ale nebude chtít držet volnoběh, na vině nebudou nevracející se dvojkové pakny, ale potíž ve statoru.

Jenom na okraj poznamenám, že mě nekvalita druhovýrobních dílů dost silně rozladila. Chtěl jsem mít funkční motory v kompletu dva, takhle budu mít jenom jeden, protože novovýrobní složení dvojkových a startovacích paken je k nepoužití, bubny jsou od sebe tak daleko, že je startovací čelisti nedokáží sepnout a udržet, takže jsem musel použít složení ze starého motoru, teď zase impulsní cívka. A to ani nemluvím o tom, že jsem za poslední půlrok musil 4x (!!!) měnit tyristor, než jsem nalezl takový, který se nespálí hned. To je doopravdy k naštvání.
Paczek
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků