problém se svíčkami

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

problém se svíčkami

Příspěvekod alitron » pát led 21, 2011 19:11:02

Ahoj babettaci,
po opravených spojkách tu mám další problém, tentokrát s motorem, nedávno jsem si hral s karburátorem(seřizoval jsem volnoběh,bohatost směsi)
a odešla mi svíčka(asi spálena)vyměnil jsem ji za novou a nijak moc jsem to neřešil nastavil jsem bohatost (1,5 otáčky) a volnoběh aby se netočila zadni kolo, na druhy den jsem na ní jel a ještě upravil volnoběh i bohatost ale jen malinko a zase mi odešla svíčka, nevíte co by to mohlo způsobovat? Děkuji za jakoukoliv radu. Aleš.
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod kubo HC » pát led 21, 2011 23:04:17

o akú tepelnú hodnotu sa jedná a aká je to sviečka t.jest znača typ ....
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod alitron » sob led 22, 2011 10:25:02

Omlouvám se zapoměl jsem to tam napsat, použivám běžnou Brisk N17C, chtěl bych jěště říct že ta odešla při volnoběhu-nejel jsem na ní.
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod laacco » sob led 22, 2011 11:21:22

čaute ktomuto by som aj ja chcel dodat že som si kupil novu sviecku NKG ta mi vidržala asi jeden den tak som tam dal naspet tu staru sviecku co tam uz asi bolo 5 rokov podla predosleho maitela a stim to slapalo dalej,a druhy krat som kupil sviecku Brisk ta mi nevidrzalo ani ten jeden den tak zasa mam tam tu staru sviecku a ide to tak aj ja by som prial dobru radu jaku sviecku tam mam kupit DAKUJEM za info
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Jarda » sob led 22, 2011 12:07:11

Vim, že když na kejvačce nebo Pionýru (tzn. na kontaktním zapalování) odcházej svíčky, může za to kondík nebo i cívka, ale jestli má Babetta, resp. bezkontakt kondík, to nevim, do zapalování jsem se nikdy nešt´oural.
K těm svíčkám:
Do Babetty je zbytečný dávat cokoliv jinýho než N17tky Brisky, případně N15 na léto. Když narazíš na dobrej kousek Brisku, vydrží dlouho.
NGK jsou náchylný na uchcání - když to člověk uchčije, už nemusí nastartovat vůbec. Od NGK jsou dobrý fajfky, sice jsou trošku dražší, ale jsou vodotěsný a vydrží dost.
Nicméně i tak si myslim, že nejlepší svíčky jsou starý PALky, daj se ještě sehnat ze zásob nový, jezdim ji na kejvačce a naprosto v pohodě.
Jarda
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » ned led 23, 2011 18:28:42

K novým sviečkam - skontroloval by som si odtrh na sviečke. Niektorá literatúra udáva 0,4 mm no v inej som videl dokonca 0,7 mm. Za rozdielne hodnoty môžu rozdielne typy zapaľovania. Údajne novšie typy mali násobič napätia. Z toho vyplýva: vyššie napätie na sviečke => väčší odtrh na sviečke => väčšia energia iskry => dále už jenom samá pozitiva a sociální jistoy :lol: . Takže ak má sviečka problémy, premeral by som si ten odtrh lístkovými mierkami.

NGK: Mám v Babette sviečku NGK a som s ňou spokojný. Zatiaľ má najazdených 2 000 km a nesťažujem sa. Čo spomínal Jarda, že má tento typ sviečky tendenciu k mokrej sviečke, to som spozoroval. Sviečka je tehlovočervená, no vidno, že neni úplne suchá. V lete to nerobilo, iba teraz. V mojom prípade to pripisujem tomu, že je zima a jazdím dosť krátke trasy - 1 km do roboty z toho cca 200 metrov jazda na polovičný sytič. Ale štartuje dobre, nevynecháva, čiže som absolútne kľudný. Pokiaľ sa na sviečke spraví z času na čas údržba, dodrží ten odtrh, v benzíne neni moc nekvalitného oleja, karburátor je dobre nastavený a jazdí sa tak aby mala sviečka samočistiacu schopnosť, tak s ňou problémy nie sú.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Citr0nik » úte úno 01, 2011 22:26:48

ja som mal 210 babettu a tam bola ta NGK a ta je vazne ze dobry .. vysokoteplotna cize zvlada vsetko .. iski ako sialenaa .. odpaluje jednoznacne dobre sice bola znacne draha voci tym BRISK ale stoji za to ! ..
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Angelo » úte úno 01, 2011 22:39:12

Vy tady ty NGK tak chválíte, že jim asi dam ještě jednu šanci :D
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Citr0nik » úte úno 01, 2011 23:03:14

ale kup tie drahsie .... lebo som nasiel aj za 5€ .... ale potom aj za 14€ ale to su slehy ... :)
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » úte úno 01, 2011 23:27:51

Čo? NGK za 14 EUR? To je čo zač?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 0:12:05

no to aj ja asi dam este jednu sancu ked uz to je take dobre uvidime a mam taky dotaz ze aj stoho je viac druhov lebo ja som to kupoval naposledy za 3,40€ vi tu bavite sa o 14€ to je trosku vela nie? :lol:
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Citr0nik » stř úno 02, 2011 13:00:11

no za 14€ aj kamarat na crossu si ju kupoval .. a tu za 4€ co som tak ta newem s tou mi to neslo ... dobre ... :(
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Dave842 » stř úno 02, 2011 16:07:54

Ja jsem teda nejvíc spokojenej s Briskem. Stála ta svíčka asi nějakých 50 Kč a jede už dlouho v pohodě. Je to NR17C - odrušená.
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 17:12:52

no mne sa stalo ze som mal v babce NKG sviecku najprv to bolo pohode a potom sa snim stala taka vec ze ked som ho poutieral a skusal som to tak davala normalne iskru ale ked som dal dnu tak nic ale pojdem kupit este jednu sviecku som zvedavy co to vidrzy teras ked som dal novy karbik tak martinovi som videl tu NKG sviecku krasne o pali
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » stř úno 02, 2011 18:12:57

No ja mám NGK tú lacnejšiu. Teda cenovo okolo 3 eur. Neviem čo to má byť za sviečka tá NGK za 14 eur. No do Babetty rozhodne nebude. Ja mám typ B7HS. To je z radu NGK typ určený pre Babettu.

Ale aj tak asi mám na sviečky šťastie lebo ešte som so žiadnou sviečkou problémy na Babette nemal. Mal som 1xBrisk N17C a 1xNGK B7HS. Brisk sa držala tiež celkom statočne no zhruba po 4 tisíc km začala sem tam vynechávať. Síce nie dáko výrazne, menej skúsení by to možno ani nepostrehli, ale už som cítil že ten chod neni to, čo za nova. NGK B7HS má zatiaľ asi 2 tisíc km a zatiaľ bez problémov.

A ešte na chvíľu som skúsil NGK B5HS ale s ňou to nebolo ono. Bola to na Babettu moc teplá sviečka a Babetta mala samozápaly.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků