Tři hodiny, pokud máš na to přípravek pro půlení motoru a stahovák, jinak si tam přičti klidně i pár hodin navíc, už vzhledem k tomu, žes to nikdy nedělal. Není to složitá práce, ale musíš vědět co dělat. Na druhou stranu Tě nebudu odrazovat, sám jsem se do toho pouštěl poprvé bez zkušeností, ale hodně mi pomohlo tohle forum. Takže věřím, že pokud se trochu orientuješ v dílně, taky to zvládneš. Absolutně největší problém pro mne bylo půlení motoru, když mne to čekalo po osmé, strávil jsem 5 hodin v dílně tím, že jsem si na to vyrobil přípravek. S ním už to je pohoda. Jinak se kartery dají opatrně rozpůlit rozpíráním šroubů do sebe, ale je to nepředstavitelná pakárna a riskuješ, že něco poškodíš.
Jinak - odpojit elektriku a poznamenat si jak patří dráty k sobě - jsou 4.
Vypustit olej - doporučuji vyndat šroub dole i nahoře a nechat pěkně vykapat.
Pak odstrojit spojky, bacha ať je zbytečně nezamastíš.
Povolit všechny šrouby které drží kartery k sobě, jeden je mimo spojkovou skříň dole
Na opačné straně než jsou spojky sundej plastový kryt uchycený drátem, vytoč šroub z magneta (budeš si to muset nějak podržet sikovkami nebo využít na opačné straně nějak tu hřídel od spojek), pak do téhle díry natoč šroub s větším závitem (to si musíš odzkoušet), a ten magneto stáhne z hřídele. Pod ním je na ose čep, ten opatrně vyndej a dej si ho třeba na magneto, magnet si ho na sobě udrží a máš to pohromadě.
Pak sundej z karburátoru filtr.
Odmontuj karburátor, pokud ho nechceš sundavat i s plynovým lankem
Teď můžeš odšroubovat motor, jako poslední doporučuji vyndat šroub nad válcem. Mohlo by se Ti stát jako mne poprvé, že když vyndáš tenhle šroub jako první, motor se Ti po uvolnění sklopí dolů a bouchneš hlavou válce o zem.
Chvilku s tím budeš zápasit, pokud sis na počátku nerozpojil a nesundal řetěz. Ale jde to i bez rozpojení, jen se to hůř vytahuje z kostry. Budeš muset minimálně uvolnit šponováky a osu zadního kola, abys řetěz povolil.
Na stůl si dej ideálně kartony od krabic, poteče Ti z motoru při půlení trocha oleje a zpravidla bývá celý motor hezky zahumusený, minimálně zespodu.
Sundej válec s hlavou, odšroubuj dříve povolené šrouby, které drží kartery.
Teď máš dvě možnosti - buď to rozepři šrouby (dej si pár panáků na trpělivost) nebo použij ten přípravek - a ten bych fakt doporučil. Nicméně pokud ho nemáš, potřebuješ silné kratší šrouby i s matkami tak 4ks, natoč na ně matky a rozepři je u klikovky o přesahy na karterech. Vždy budeš muset držet klíčem matky na karterech a druhým klíčem točit šroubem, který bude tlačit na hlavu druhého. Pokud se Ti tam dva šrouby nevejdou, budeš muset vždy něco něčím vypodložit. Dále to musíš dělat pomalu a střídavě na každé straně. Neskutečněkrát Ti šrouby vypadnou, vyklouznou, prostě se s tím budeš s.át, a bude Tě to stát stejný čas, jako všechno ostatní dohromady. Ale půjde to. Pokud by Tě tohle čekalo vícekrát, určitě napodruhé zvolíš přípravek. Ty šrouby jsou nouzovka, a já už jich měl plné zuby. Ale je to na Tobě.
Po rozpůlení se velice dobře podívej, jak je složené převodovkové ústrojí, kde jsou podložky, a tak. Od počátku důrazně doporučuji nespěchat a každý detail si vyfoť - zejména u vnitřností motoru budeš pak rád, že se můžeš podívat, jak to bylo složené.
Dále Tě čekají možnosti - buď kartery rozpůlíš a zůstane Ti jeden karter s klikovkou bez ložiska, nebo Ti tam zůstane ložisko na hřídeli klikovky (vytáhneš ho při půlení z karteru). Pokud Ti zůstane na ose, máš docela pakárnu, ale sundat jde. Pokud ne, tak super. Z karteru, kde Ti zůstala klika tuto můžeš velice opatrně něčím měkčím (měděnou hliníkovou paličkou) vyklepnout, ale nedoporučuje se to, další možnost je osu vytlačit stahovákem, ale pozor ať nepoškodíš hranu karteru. Já osobně jemně vyklepával.
Osa od pastorku je držená seigrovkami.
Sundej z karterů všechny 4 gufera, klidně je znič, stejně se vždy dávají nové. Pozor ale, ať nepoškodíš karter pod nimi.
Teď potřebuješ horkovzdušnou pistoli, kartery dobře, alespoň dvě minuty ohřívej okolo ložiska na plný výkon (ne ložisko), když se to dobře ohřeje, ložiska vypadnou samy, jinak je mírně poklepej. Někdo tam hned dává nová ložiska, já to nechám vychladnout, udělám mezi tím druhý karter a pak ten první velice pečlivě vyčistím (doporučuji čistič na brzdy). Na naprostou čistotu dbej po celou dobu práce. Budeš potřebovat ložiska 6203 C3 celkem 2 kusy.
Po vyčištění karterů do naprosté čistoty včetně odstranění karbonu z prostoru klikové hřídele nahřej otvor pro ložisko, a to pořádně, vůbec se neboj i pár minut. Čím víc to nahřeješ, tím lépe tam ložisko půjde. Neměl bys ho tam klepat, pokud to je nutné, tak vždy přes trubku, která má stejný průměr jako vnější prstenec ložiska. Nikdy neťukej na vnitřní.
Stejný postup dodržuj u druhých ložisek. Budeš potřebovat jedno 6202 C3 a jedno 6006 C3. Vždy musí mít ložisko označení C3. To větší docela pevně drží velká seigrovka, s tou budeš mít menší problém, je fakt pevná.
Když už to budeš dělat, koukni na klikovou hřídel, neměla by mít olítané osy a velkou vůli na ojnici. Nějakou vůli mít musí, ale jen trochu.
Blahopřeji, zde máš rozebraný motor a udělaná ložiska.
Při cestě zpátky doporučuji rovnou koupit celou sadu těsnění, nikdy tam nenechávej použité. Nezapomeň do motoru naskládat převodovku ( i když je to k smíchu a zdá se to nemožné, jednou jsem to zapomněl

) Stejně tak nezapomeň dát těsnění karterů. Potom už chybí to jen zpasovat. Někdo nahřívá ložiska, aby šla lépe na kliku.
Každopádně šrouby, které z karterů vyndáš nebudou stačit na jejich zpasování, jsou krátké. Proto si sežeň buď dlouhé šrouby, nebo závitnici, minimálně 2 kusy, a dej je místo karterových šroubů pokud možno proti sobě. Na ně podložku a pak matku. A pak už stačí jen pomalu a stejnosměrně dotahovat trubkovým klíčem, než se kartery stáhnou tak, abys mohl dotahovat už původní šrouby. !!! Dbej na to, abys měl kartery pořád rovně vůči sobě a někde se nestahovaly nesouměrně!!!
Dotahuj všechny šrouby napřeskáčku, jako utahuješ kola na autě. Pak už stačí dodržet obrácený postup, než jsem výše napsal a máš to. Nezapomeň před složením motoru tam nasadit gufera - měla by cca 1 mm koukat ven přes hranu otvoru.
Ještě jsem chtěl napsat,abys nepoužíval viditelně poškozené a opotřebené díly, děláš GO, tak to udělej pořádně.
Ostatní to třeba dělají jinak, ale nikdo to sem nenapsal, tak to máš podle mne. Jo a mluvím o 210ce, i když na 207 by to nemělo být výrazně jiné.