od martin110r » pon srp 23, 2010 18:40:40
Ak si nastavoval predstih šuplerou cez otvor na sviečke, tak to nikdy nenastavíš presne. Skopírujem ti tu jeden svoj príspevok, ktorý som dávnejšie písal. Je to moja vlastná metóda, ktorá je spoľahlivá. Predstih nastavíš na desatinu milimetru presne.
"Ja som sa síce jedného času snažil nastavovať predstih tak, že som šuplerou meral vzdialenosť piesta od HÚ cez otvor na sviečku a neosvedčilo sa mi to. Nikdy som šupleru netrafil na to isté miesto ako pri predchádzajúcom meraní, vždy sa šuplera trošku pohla niekde mimo a už som mal odchýlku aj viac ako 1 mm!!! Nehovoriac o tom, že otvor na sviečku neni v osi piestu, takže aj tá presnosť sa mi zdá pochybná. Takže som si vyrobil jednoduchý zlepšovák. Akorát traba dávať dolu hlavu. Zobral som si kus rovnej dosky, navrtal do nej 4 diery (rozteč a priemer rovnaký, ako majú závrtné šroby čo držia hlavu) a do prostriedka som si navrtal ešte jednu dieru, cez ktorú som meral šuplerou vzdialenosť piesta (teda som mal šupleru v osi piesta). V praxi to fungovalo tak, že som namiesto hlavy dal "prípravok", piest dal do hornej úvrate a šuplerou zmeral vzdialenosť piesta od prípravku. Vyšla mi vzdialenosť X. K tejto vzdialenosti som si pripočítal 1,3 mm, ktorú som si hneď nastavil na šuplere. No a potom som "cúvol" s piestom na túto vzdialenosť (x+1,3mm). Potom som už iba pootočil stator tak, aby sa mi rysky prekrývali. Tým som predstih nastavil na desatinu milimetra presne, na prvý pokus a úspešne. Keď som nastavoval cez otvor na sviečku, tak som to nenastavil ani na piaty pokus. Raz to nešlo do otáčok, po ďalšom nastavení už motor klepal a podobne. Čiže presnosť takého nastavovania bola v háji."