207 VS. 210

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod martin110r » stř pro 08, 2010 22:08:38

Ja taktiež netvrdím, že sa snažím z Babetty vymačkať maximálku 80 km/h a točiť pritom 12 000 otáčok za minútu. Babettu ako závoďák neberiem. Ale jazdím dlhé trasy mimo mesto a skrátka ma unavovalo, keď som sa na úseku 60 km musel presúvať rýchlosťou 30-35 km/h. To už má človek plné zuby. Vhodne som si zmenil prevod, takže rozjazdy mám stále svižné, všetky kopce to zvláda na dvojke no a cestovnú rýchlosť som z 35 km/h zvýšil na 50 km/h. Pri rýchlosti 50 km/h sa so spotrebou vojdem do 2 litrov, otáčky to točí rozumné.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod Jarda » stř pro 08, 2010 22:20:37

Tak samozrejme Martine o Tobe to netvrdim :)
Nicmene kdybych mel jezdit 60 km v kuse, taky by me to unavovalo, ale kdyz jedu pro housky tak ne. Clovek si tu jizdu vychutna 8-)
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod martin110r » stř pro 08, 2010 22:28:41

Tak na krátkej trase to je o inom. Tiež som sa raz presúval rýchlosťou 25 km/h, keď mi v nádrži špliechalo asi deci benzínu a na najbližšiu benzínku som mal cca 7 km. To bola kochačka ako pán Hrušínský vo Vesničke. Akorát tie básničky som si počas jazdy odpustil :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod globator22 » stř pro 08, 2010 22:42:47

ja ji nebudu mít na závodění akorát chci vědět kolik jede, třeba když budu spěchat do školy. a jaké jsou hlavní rozdíly kromě 1 rychlosti. a je 207 jednodužší než 210?
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod martin110r » stř pro 08, 2010 22:51:03

Ako sa má na Babette jazdiť pochopíš po tom, čo ju "ukrútiš k smrti" - teda zadretý motor, možno rozbitý zobák atď. Predstavu jazdy na plný plyn "lebo sa ponáhlam" si v prípade Babetty (vlastne akéhokoľvek spaľovacieho motoru) môžeš vyklepať z hlavy.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod globator22 » čtv pro 09, 2010 20:29:18

a řekne mi někdo konečně nějaký ten rozdíl??
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod melkin » čtv pro 09, 2010 20:42:53

207 je konstrukčně jednodušší než 210. Kupoval sem babetu z důvodu, že na vzdálenost 7km přesunu do práce mi bohatě stačí. Pro 207 sem se rozhodoval, protože byla levnější, naštěstí sem natrefil na kus, kterej neměl skoro nic najeto a po investici cca. 300 kč sem na ní docela dost nalítal.Teď čekám na jaro. Taky sem se rozhodoval že na 207 je těch technicjejch věcí míň než na 210, takže vážně stačí plochej šroubovák, desítka klíč a skoro "všechno" si opravíš. Nevím co chceš ještě slyšet.
Babetta 207.500
Uživatelský avatar
melkin
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 80
Registrován: pon zář 13, 2010 19:52:33
Bydliště: Pardubice

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod martin110r » čtv pro 09, 2010 21:31:36

No globator trocha slušnosti by ti nezaškodilo. Rozdiely si môžeš nájsť aj sám. Je toho plný internet. S jednaním typu "povedzte mi to konečne vy hovada" neuspeješ ani na tomto fóre, ani v bežnom živote. Takže brzdi. Inak pýtaš sa dvakrát to isté, hoci odpoveď si už dostal. Radšej ti to sem skopčím, lebo vypadá to, že to budem musieť pre pána spraviť skôr či neskôr.

"Čo špekulujete? Jasné, že je na tom lepšie 210. Uvažujte logicky. Čo je jednoduchšie? Rýchlo akcelerovať a udržať si vyššiu maximálku s dvomi prevodmi, alebo s jedným? Ťažko sa na jednom prevode aj rýchlo rozbehnete, aj budete mať vysokú maximálku. To by potom prevodovky vo všetkých motorkách a autách boli zbytočné."

Čo sa z tohoto nedá pochopiť? Šimpanz to pochopí za 2 mrkvy, tak kde je problém?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod globator22 » čtv pro 09, 2010 21:53:52

Martin110r nevím co si o mě mysliš ale já sem se jednou zeptal a z té odpovědí,kterou si mi tady zkopíroval sem nějak nepochopil. TAK FAKT SORRY!!
jo a tohle: typu "povedzte mi to konečne vy hovada" bych nikdy nenapsal mám snad trochu úcty k lidem
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod martin110r » čtv pro 09, 2010 22:32:25

V tom prípade si asi jediný na tomto fóre, kto moje vysvetlenie nepochopil. Je tam napísané ktorý typ je lepší a prečo je lepší. Čo na tom nechápeš?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod globator22 » čtv pro 09, 2010 22:48:32

a já ti taky něco řeknu pochopil sem že 210 je lepší ale taky sem se ptal jaké má ještě rozdíly kromě jedné rychlosti.
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod globator22 » pon pro 27, 2010 20:55:09

no martin jeste neco mi na to reknes??
Obrázek

Babetta 210 zelená ďáblice nejlepší stroj na světě
Najeto:11 350 km
Rhon SPEED 50 ccm žlutý sršeň
Najeto:700 km
globator22
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob lis 20, 2010 15:06:56
Bydliště: Ostrava

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod Duro » pát pro 31, 2010 12:46:24

Namiesto Martina pripojim moj nazor - mam 207-cku a jednu velku vyhodu z 210-tky som vyuzil na mojej masine - prehodil som valec a hlavu valca, co bolo okamzite poznat - vacsi vykon a moment vdaka vyssiemu kompresnemu pomeru a 4 prepustacim kanalom, lepsie chladenie kvoli vacsiemu rebrovaniu.

Ale vyhoda 207-cky, hoci je to paradox, je prave v jednom rychlostnom stupni. Pokial sa vlastnik 210-tky dobre rozumie funkcii tejto prevodovky a poctivo sa venuje udrzbe /ma vsetky dostupne diely z prvovyroby alebo kvalitou porovnatelne/, tak su samozrejme 2 rychlostne stupne velkou vyhodou. Ale pokial to zanedbava alebo sa tomu nerozumie, tak sa to stava velmi komplikovanou prekazkou. Ved preco je prave tema prevodovky asi najviac diskutovana tema u tychto babiet aj tu na fore? Preco aj Korado zrealizovali jednorychlostne? Tu sa prave snazili o to - jednoduchost jednorychlostnej prevodovky /len jedine prevodove ozubene koleso u Korada/ - minimalizovanie prevodovych odporov v kombinacii s vykonnejsim valcom. Snaha o maximalnu spolahlivost pri minimalnej udrzbe.

Po nahodeni 210-tkoveho valca som tym padom nemal problem ani s ostrejsimi stupaniami, ktore 210-tka pri mojej vahe vychadza uz na jednotke a ja to este zvladnem na 207-cke kvoli nizsim odporom v prevodovke /pri tom istom celkovom prevode ako na dvojke u 210-tky/. Tu nastupuje otazka kompromisu - vhodna volba prevodu. Nakoniec aj zo samotnej 210-tky este modifikovali typ 215 - jednorychlostny, ktory sa stava vyhodnejsim v rovinatych oblastiach prave kvoli tej istej kombinacii, ktoru som si zvolil aj ja.

Takze v principe zhrnute - rozdiely 207 vs. 210 su v prevodovke a vo valci. Ostatne je bizuteria ...
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod avar » ned led 16, 2011 22:31:15

martin110r píše:No globator trocha slušnosti by ti nezaškodilo. Rozdiely si môžeš nájsť aj sám. Je toho plný internet. S jednaním typu "povedzte mi to konečne vy hovada" neuspeješ ani na tomto fóre, ani v bežnom živote. Takže brzdi. Inak pýtaš sa dvakrát to isté, hoci odpoveď si už dostal. Radšej ti to sem skopčím, lebo vypadá to, že to budem musieť pre pána spraviť skôr či neskôr.

"Čo špekulujete? Jasné, že je na tom lepšie 210. Uvažujte logicky. Čo je jednoduchšie? Rýchlo akcelerovať a udržať si vyššiu maximálku s dvomi prevodmi, alebo s jedným? Ťažko sa na jednom prevode aj rýchlo rozbehnete, aj budete mať vysokú maximálku. To by potom prevodovky vo všetkých motorkách a autách boli zbytočné."

Čo sa z tohoto nedá pochopiť? Šimpanz to pochopí za 2 mrkvy, tak kde je problém?



Nemyslel som že ešte niekedy niečo napíšem do nejakého babeťáckeho fóra. Ale nedá mi.
Čo sa týka toho, či je lepší jednokvalt či dvojkvalt, vystihol to Duro. Argumentácia typu, 210 je lepšia, lebo má prevodovku, je myslím nielen v mojich očiach dosť subjektívna a krátkozraká. Lepšie je to, čo komu viac vyhovuje. Osobne dávam prednosť 207ke práve pre jej jednoduchosť a spolahlivosť. Pri dlhých a najmä viacdenných trasách ďaleko od domova a akéhokoľvek zázemia je to vlastnosť na nezaplatenie. Tým nikomu nechcem upierať právo na presvedčenie, že preň je vhodnejšia práve dvojkvaltová mašinka.
Rýchlosť presunu 30-35 km/h je pre mňa vysoko dostačujúca aj na omnoho dlhších trasách než je oných 60 km. Pravdaže nie pod časovým tlakom. Ak ideme na potulky je dobré mať pre ne aj čas. Ono tá babetta zas nemá ktovieaký problém s cyklobrašnou, karimatkou a spacákom naviac. Aj pre zážitok z takýchto jázd mnohí z nás jazdia babeťácky agregát a vzdali sme sa omnoho silnejších a rýchlejších mašín. Čaro babetty nie je iba v tom, že umožňuje prekonávať vzdialenosti, ale hlavne inak vnímať okolitý svet.

martin110r :
Občas si tie svoje odpovede prečítaj a zamysli sa nad ich tónom. Nikto, ani ty, ani ja, ani nik iný, nie sme ani všemohúci ani vševediaci. A ver mi, (presviedčal som sa o tom na vlastnej koži po niekoľko desaťročí) "každá mašina sa dá upraviť na svoj obraz" a nie je na tebe, ani na mne, aby sme rozhodovali za majiteľa, čo s tou svojou mašinou spraví, či ako ju bude používať. Mimochodom, niektorí ľudia sem chodia preto, že čakajú radu, nie ako ich niekto zvozí. Takže občas je dobre brzdiť aj na fóre, nielen na ceste.
To je odo mňa všetko.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: 207 VS. 210

Příspěvekod Angelo » čtv led 20, 2011 21:02:03

Zdravim, chtěl bych se zeptat, jestli 207 má stejnej pístní čep jako 210? Měl by být 14x10, pokud se nepletu. Protože mi dneska v mototechně řekli, že mají čep jenom na 207, ale já si myslím, že je to stejné. Díky za odpověď!
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků