Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Starec » sob bře 03, 2012 11:55:47

Neviem-neviem či by to pomohlo, je to predsa dvojtak a ako je z praxe známe, že ak nasáva chladnejší vzduch, má morot o niečo vyšší výkon a plynulejší chod. Skús sa na mašine prebehnúť cez deň ked je teplo a potom večer, keď sa už ochladí a uvidíš aký je v tom rozdiel.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Fajn-Tom » sob bře 03, 2012 12:36:51

legendaryboy píše:Pri jake rychlosti normalne ozubene z vyroby B210 se dosahne tech 10 000 ot/min? Pri max cca 50km/h?

při převodu 13/51 je to asi 72km/h. 50km/h je zhruba při 7000 ot/min
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Angelo » sob bře 03, 2012 23:07:20

legendaryboy píše: Snizil sem ted predstih asi o pul cm doleva na sroubech, premeril suplerou a od oka to ma asi predstih 1mm takze pred tim mohl byt tezko rict...

Pokud jsi tedy stator posouval proti směru hodinových ručiček, tak jsi předstih ještě více zvětšil. Tomu by odpovídalo to přidírání.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod colcino » úte bře 06, 2012 0:55:21

Je možné aby na ojnici kde je okem prochází pístní čep nebylo ani pouzdro a ani jehlové ložisko?
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » úte bře 06, 2012 14:26:53

Angelo píše:
legendaryboy píše: Snizil sem ted predstih asi o pul cm doleva na sroubech, premeril suplerou a od oka to ma asi predstih 1mm takze pred tim mohl byt tezko rict...

Pokud jsi tedy stator posouval proti směru hodinových ručiček, tak jsi předstih ještě více zvětšil. Tomu by odpovídalo to přidírání.

Takhle z hlavy se mi to tezko predstavuje, ale pokusim se to popsat. Na statoru je rotor, stator je upevnen 2 srouby, lze ho posouvat otocenim doprava (ve smeru hodin ruc) a doleva zhruba o 2 cm. Kdyz jsem rotor nastavil na rysku zasunul merku na valec tak jsem byl s merkou v pozici "predstihnuteho pistu". Pak jsem otocil rotorem doprava az se pist prehoupl horni uvrati. Podrzel jsem silne pist v horni uvrati a znova zmeril. Nameril jsem po 3 krat ale protoze jsem si merku nepodrzel na stejnem miste pistu tak jsem zmeril pokazde nesmyslne cislo. Nemel jsem trpelivost. Posunul jsem stator doprava asi o ten 0,5-1 cm abych snizil predstih, resp vyzkousel zda se snizi. V tom okamziku mne napadlo kde jsem delal chybu. POdrzel jsem si merku na stejnem miste pistu a opakovanym posouvanim pistu z jedne polohy do druhe nameril podle ocniho mereni neco kolem 1,0-1,5 mm. Tak jsem s tim uz vic nehejbal. Podle meho jsem tim predstih snizil. Ale jisty si tim nejsem, az budu mit prilezitost tak to zkusim znova premerit a uvidime kdo se myli. :wink:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » úte bře 06, 2012 14:28:48

Fajn-Tom píše:
legendaryboy píše:Pri jake rychlosti normalne ozubene z vyroby B210 se dosahne tech 10 000 ot/min? Pri max cca 50km/h?

při převodu 13/51 je to asi 72km/h. 50km/h je zhruba při 7000 ot/min

Jak meris rychlost, tech 72 mas podle radaru ve vesnici? Nevim jake mam prevody, az to zjistim tak se ozvu. Mam ale pravdepodobne origos z vyroby.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » úte bře 06, 2012 14:31:36

Starec píše:Neviem-neviem či by to pomohlo, je to predsa dvojtak a ako je z praxe známe, že ak nasáva chladnejší vzduch, má morot o niečo vyšší výkon a plynulejší chod. Skús sa na mašine prebehnúť cez deň ked je teplo a potom večer, keď sa už ochladí a uvidíš aký je v tom rozdiel.

no jenze je lepsi mit motor v optimalni teplote a mazany nez podchlazeny a nemazany a po par km zadrenou kliku. Oprava stoji 3 000,-. :roll:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Angelo » úte bře 06, 2012 17:16:08

Teď to s tím předstihem řikáš správně, ale koukni, co jsi psal prvně: "Snizil sem ted predstih asi o pul cm doleva na sroubech" a teď píšeš: "Posunul jsem stator doprava asi o ten 0,5-1 cm abych snizil predstih" :)
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Fajn-Tom » úte bře 06, 2012 17:59:13

legendaryboy píše:
Fajn-Tom píše:
legendaryboy píše:Pri jake rychlosti normalne ozubene z vyroby B210 se dosahne tech 10 000 ot/min? Pri max cca 50km/h?

při převodu 13/51 je to asi 72km/h. 50km/h je zhruba při 7000 ot/min

Jak meris rychlost, tech 72 mas podle radaru ve vesnici? Nevim jake mam prevody, az to zjistim tak se ozvu. Mam ale pravdepodobne origos z vyroby.

Neměřim, počítám: otáčky kliky x primární převod x sekundární převod x 60 x obvod kola v km = rychlost (km/h), pro první rychlostní stupeň se ještě musí doplnit jeho převodový poměr. Ale protože nejsem zdatný v matice, tak počítání jsem přenechal programu http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=program :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » stř bře 07, 2012 16:56:48

A na rotoru kliky mas nejaky merak ktery ti meri otacky? je hezke neco pocitat teoreticky ale prakticky se tocivy moment z kliky neprenasi bez zkresleni prokluzovanim paken prevodovky. Pri vysoke rychlosti je prokluzovani zanedbatelne. Pak by to mohlo byt spocitano. Pocitani ma to jak vidis sva uskali.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » stř bře 07, 2012 17:04:18

Angelo píše:Teď to s tím předstihem řikáš správně, ale koukni, co jsi psal prvně: "Snizil sem ted predstih asi o pul cm doleva na sroubech" a teď píšeš: "Posunul jsem stator doprava asi o ten 0,5-1 cm abych snizil predstih" :)

Ano napsal jsem to blbe, lze totiz uvazovat relativne. Ze stator je staticky a vuci nemu a na nem se "pohybuji" srouby doleva. Ve skutecnosti vuci rotoru a statickym sroubum se stator pohybuje doprava. Relativita pohybu pri ruznych vztaznych soustavach otocne soustavy. Neni to krasa? :lol: :mrgreen: Dej mi pevny bod a roztocim zemi opacnym smerem. :mrgreen:
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Fajn-Tom » stř bře 07, 2012 19:06:12

legendaryboy píše:A na rotoru kliky mas nejaky merak ktery ti meri otacky? je hezke neco pocitat teoreticky ale prakticky se tocivy moment z kliky neprenasi bez zkresleni prokluzovanim paken prevodovky. Pri vysoke rychlosti je prokluzovani zanedbatelne. Pak by to mohlo byt spocitano. Pocitani ma to jak vidis sva uskali.

Otáčky zatím neměřim, otázka zněla při jaké rychlosti dosáhne babetta 10000 ot/min, takže otáčky znám, jen jsem z toho vypočítal rychlost. Prokluz spojky, troufnu si říc, u sériové babetty je jen při rozjezdu, při jízdě nad 30 km/h by žádný být neměl. Budu prováděť měření u své babetty, kde se jakýkoliv prokluz zobrazí hned na počítači, jsem na to zvědaví, hlavně v otáčkách maximálního momentu, odhadem 8000 ot/min
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Dejmal » stř bře 07, 2012 19:33:08

!!! Budu prováděť měření u své babetty, kde se jakýkoliv prokluz zobrazí hned na počítači, !!!

Ježkovy voči,to už do těch vašich babetek montujete i počítače???? :shock:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod Fajn-Tom » stř bře 07, 2012 19:55:31

Dejmal píše:!!! Budu prováděť měření u své babetty, kde se jakýkoliv prokluz zobrazí hned na počítači, !!!

Ježkovy voči,to už do těch vašich babetek montujete i počítače???? :shock:

nemusim nic montovat :lol: válcový dynamometr to všechno už má
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Příspěvekod legendaryboy » pon bře 12, 2012 11:23:17

Tak jsem testoval jak sem rikal a zda se mi ze to pomohlo. Navic jsem vycistil celisti dvojky a vylepsil je kalafunou jak je tady nekde popisovano a tahla do kopce jak splanena herka, skoda snad ze mi to dlouho nevydrzelo. Spadl retez mi v kopci po ubrani plynu retez a uz to neslo nastartovat. MOzna "strzeny" unasec celisti, doufam, byl uz totiz nacaty jednim spadnutim. Cokoliv ostatniho porouchaneho by mne zamrzelo. Asi budu muset koupit novy retez, stary je asi diky tomu ze je vytahany nespolehlivy. Sedi na koncich zubu rozety a staci malo aby spadl z rozety. Pritazeni nebo zkraceni retezu na to moc nepomaha.
legendaryboy
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 24, 2011 14:47:33

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků