motor chcípá

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: motor chcípá

Příspěvekod butan » čtv úno 04, 2010 8:02:22

Tom_R píše:Angelo jak jsi psal že když se šroubek povolí tak babetta jede o něco rychleji tak to je pravda, protože když dáš motoru chudší směs tak ti maximálku o něco zvedne

Při plném plynu funguje šroubek sytosti obráceně, otevřením se směs obohatí. Ale nemělo by se to tak nastavovat, protože se tím rozhodí volnoběh, to už je lepší osadit větší hlavní trysku, to taky zvedne maximálku.

Vysvětlení: při plném plynu je velmi malý tlakový spád na šoupátku, a volnoběžným kanálkem skoro neproudí vzduch, kanálek tedy nedodává palivo. Když šroub sytosti otevřeš odpory v kanálku klesnou tak že přece jen začne dodávat palivo, které proteče volnoběžnou tryskou, bohatost stoupne. Průtok vzduchu se nezmění, protože o to málo míň co jde kanálkem se sníží průtok šoupátkem.
Lubor

Doplňji ač se všude píše že trysku nejde převrtat, definovaně zvětšit by šla i v domácích podmínkách. A hlavně není drahá, když jí zkazíte. Já bych do jehly strčil ocelovou strunu, namazal a třeba přímočarou pilkou bych s ní (tou strunou)minutu šoupal, to by mohlo pár setinek mm přidat. Orientační změření výsledku jde provést měřením průtoku vody skrz trysku.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: motor chcípá

Příspěvekod martin110r » čtv úno 04, 2010 18:03:51

Tom_r: No v tom prípade sa človek musí rozhodnúť, či sa mu oplatí kvôli maximálke zvýšenej o brutálne 3 km/h zadrieť motor.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor chcípá

Příspěvekod Matrix » stř bře 03, 2010 17:45:56

martin110r píše:Máme tu ešte jeden extrém a síce-bohatosť nastavená správne (sviečka tehlovočervená) a voľnobežné otáčky ani napriek tomu nedokážeš nastaviť. Koleso sa krúti, uberieš voľnobeh-motor zhasne. To už ale nie je chyba karburátora, ale otázka spojek, konktrétne "unavených" pružín.



Tohle je zajímavá myšlenka, mám obdobný problém. Kompletně vše vyčištěné a správně seřízené, svíčka hezky "rezavé" barvy. Při jízdě nádherně tahá absolutně žádný problém, ale když zastavím, tak se motor dostane na hranici chodu, a dost pokulhává a i zhasne, pokud trošku nebrnknu o plyn. Zajímalo by mě jestli tenhle problém můžou způsobovat rozběhová spojka. Koupil sem nový buben a nové pružinky na rozběhové čelisti. Když sem je namontoval zkoušel sem pohyb čelistí, jak ve svém uložení a logice pohybu chodí. Zjistil sem že díky tomu že díry, kterými se čelisti prostrčí skrz buben mají směrem ven otřepy, přes které se ta podložka na které je ještě ségrovka, hodně špatně pohybuje a zadrhává čelist ve svém pohybu. Tak mě napadlo že to by mohlo dělat třeba právě to, že když babetta zastavuje, tak rozběhové čelisti zůstanou mírně viset v sepnutém stavu, a správně seřízená volnoběžná dávka není schopna udržet otáčky motoru. Takže jako jednu z příčin neudržitelného volnoběhu bych asi taky viděl chybu v rozběhových spojkách a v rozběhovém bubnu.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: motor chcípá

Příspěvekod Aleš » pát bře 05, 2010 18:50:21

Ty čepy by neměly zadrhovat,než jsi je tam dal měl jsi každou vyzkoušet samostatně bez pružin jak to chodí.Jinak by to při správně seřízeném karbeci a
dobrem stavu motoru mělo držet.Domnívám se ,že budeš mít tu závadu v přisáváni vzduch kolem gufera na klice.
Aleš
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned úno 14, 2010 15:14:28

Re: motor chcípá

Příspěvekod Matrix » pon bře 08, 2010 12:57:37

Však já sem ty dírky v bubnu taky vzal pilníkem, ale stejně by to chtělo asi trošku zaleštit. K čemu jsou vlastně pod rozběhovými čelistmi ty listové pružiny ? Ty sem mimochodem musel začistit taky, jelikož i na nich byly otřepy. které zadrhávaly :-(
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: motor chcípá

Příspěvekod Starec » úte bře 09, 2010 19:25:02

Matrix píše: K čemu jsou vlastně pod rozběhovými čelistmi ty listové pružiny ?

Hľadaj to niekde tu na fóre, už som sem dával vyjadrenie od konštruktéra, ale neviem kde to momentálne je a hľadať sa mi nechce.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků