Nejede, houpe, dusí se....

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod babetak210 » pát črc 09, 2010 12:43:10

Já bych to typoval na ten karburátor, omrkni jak je nastavená jehla (na kterém zářezu je ta sponka) a můžeš ji zkusit posunout o něco výš, aby se jehla dostala o kousek dolu. Pak to zkus projet a uvidíš. Nastavuješ tím jakoby poměr vzduchu a paliva.
babetak210
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2009 16:41:57

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod kopr » pát črc 09, 2010 12:50:52

Než jsem to dal do servisu byla jehla na prvním zářezu zhora, nevím jestli s tím něco dělali.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod Angelo » pát črc 09, 2010 13:05:05

Určitě jí dej na druhej zářez zhora, na prvním je moc chudá směs.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod butan » pát črc 09, 2010 15:30:17

kopr píše:Naměřil jsem mezi tyristorovými svorkami 1 a I 783 a podle údajů co jsem našel měl být odpor 60-400.

Tak to je nereprodukovatelné, každý měřák ti ukáže něco jiného, někdy pokud nezapneš vysloveně měření PN přechodů tak ukáže nekonečno. Mimichodem kolik jsi naměřil na novém tyristoru?

Když už jsme u té elektriky,
zkontroluj kabely, zda neplandají, nejsou prodřené, nebo zlomené pod izolací.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod Starec » pát črc 09, 2010 16:53:55

Z tohto návodu síce nie je známa hodnota medzi 1 a I, ale jednoznačne musí byť rôzna pri zmene polarity. Ak by si nameral rovnaké hodnoty tak aj tam môže byť chyba. Blízko 0 prípadne nekonečno je tiež chyba.

ax22.jpg
ax22.jpg (105.82 KiB) Zobrazeno 5936 krát
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod butan » pát črc 09, 2010 17:50:49

Takže se asi shodneme, že Koprem naměřená hodnota může být v pořádku.
Takže obě zapalování mohou být dobrá, ale i teoreticky i obě špatná.
Kopře napiš jak vypadají, nebo je vyfoť. Řada lidí tu chválí součástky z prvovýroby, ale zapalování s číslem v předchozím popisu je časovaná bomba podobně jako staré gufero.
Z pohledu houpání motoru by bylo třeba změřit svod kondenzátoru v zapalování při vyšším napětí, alespoň 100V, ale to nemusí být pro každého jednoduché.
Lubor

PS já letos kupoval 3 "tyristory" a z toho jeden po 5-ti minutách odešel. Prorazila se v něm dioda.
A ještě jedno soplnění
Starec píše:Z tohto návodu síce nie je známa hodnota medzi 1 a I, ale jednoznačne musí byť rôzna pri zmene polarity.
ax22.jpg

Pro zapalování s integrovanou indukční cívkou toto tvrzení neplatí, u samotných tyristorů maďarské výroby bych si také nebyl jistý.
Naposledy upravil butan dne ned črc 11, 2010 11:19:53, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod YaKuBkO » sob črc 10, 2010 11:07:54

Skús dať dole tu gumovú trubičku pomocou ktorej nasávaš vzduch z kostry a skús isť bez nej ,, mohlo by sa to zlepšit
YaKuBkO
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 14, 2009 21:09:58

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod kopr » ned črc 11, 2010 9:48:43

Tu gumovou hadici mezi kostrou a karburátorem jsem sundal, nejelo to vůbec. Dnes se podívám na tu elektriku.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod butan » ned črc 11, 2010 19:24:14

Ani se sytičem nejede?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod Starec » ned črc 11, 2010 21:49:23

Bavíme sa tu ja blbci kolo horúcej kaše a čo keď je ten motor trocha zadretý a naša snaha je potom úplne zbytočná. Odporúčal by som zhodiť valec a presvedčiť sa ako to tam vyzerá.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod kopr » pon črc 12, 2010 12:27:01

Jede to stejně jako před výměnou pístních kroužků, takže bych neřekl že je přidřetý.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod ferso » pon črc 12, 2010 12:42:03

Zdravím všetkých babeťákov,
po nejakých 2 mesiacoch pasívneho sledovania fóra a prečítaní tohoto príspevku mi to už nedá a musím reagovať. Ale aby som začal od začiatku: nikdy predtým som sa s mopedmi nestretol až pred 2 mesiacmi si brat kúpil B210 (1987) vo veľmi zachovalom a pôvodnom stave - všetko super, až na to že nechcela ísť do otáčok a o výkone ani nehovorím. Vyskúšali sme úplne všetko (od čistenia výfuku, skrátenia kolena, čistenia motora, pretesnenia hlavy medeným plechom, novej sviečky, výmenu všetkých gufier, tesnení a dokonca nových piestnych krúžkov, vyčistenia karburátora, výmenu trysiek, ihlového ventilu - starý pretekal, krútenie skrutky bohatosti do všetkých polôh, nastavenie predstihu, novej kabeláže a konektorov, rôzne pomery benzínu a oleja - od 1:33 po 1:50, a absolútne nič z toho nepomohlo. Nakoniec som začal tušiť zradu v "zapaľovacej jednotke", pokiaľ takto honosne možno nazývať 4 súčiastky zaliate v plaste. Keďže elektronika je moje hobby, vybral som sa do predajne a kúpil tyristor 5A/600V (pre istotu) jednu 1A/1000V diodu a keďže som nevedel aký veľký kondenzátor je použitý v originále tak niekoľko elektrolytov na 400V. Celý nákup ma vyšiel do 2EUR. Doma som to zbastlil a ono to išlo na prvý pokus!!! S 33uF kondíkom boli problémy pri vyšších otáčkach, evidentne sa nestíhal dobíjať na dostatočné napätie a iskra vynechávala. Nasledoval 22uF - bolo to oveľa lepšie ale pri 50km/h došlo k úplnému výpadku zapaľovania, obnovilo sa až pri poklese rýchlosti na 30km/h. Posledným a finálnym riešením bol 10uF/400V kondenzátor a s ním ide babča nádherne. Maximálka cca 54km/h (prevod 13/51, merané digitálnym tachometrom), nádherne sa rozbieha, spojky radia presne ako majú, driape sa do kopca - jednoducho nepozná prekážku.

Aby som to zhrnul - kopa peňazí sa vyhodila na nepodstatné detaily, ktoré nijako nepomohli nájsť stratený výkon. Na druhej strane čas strávený opravami neľutujem, aspoň som sa dokonale oboznámil s agregátom poháňajúcim babetu. Preto zdôrazňujem že ak motor nemá dostatočný ťah (tzn. zapriem sa nohami a pridám plyn, bez brzdenia - ak ju dokážem udržať v rukách), je niečo zle. Pokiaľ som si istý že je všetko v motore poskladané a nastavené ako má byť a sviečka je celá zasratá od zle zhoreného paliva + strašná dymivosť (modrosivý dym, ktorý výrazne cítiť za benzínom), treba okamžite vymeniť (alebo si vyrobiť) tyristorové zapaľovanie. Nevylučujem však chybu v zapaľovacom póle - ten by som v prípade pretrvávajúcich problémov tiež vymenil.

Ešte keby niekomu napadlo skúšať zapaľovací okruh spôsobom že vyberiem sviečku, priložím ku kostre a pozerám či sa zjaví iskra - je to úplne zbytočné, pretože v motore musí sviečka iskriť v iných, oveľa horších podmienkach (vysoká teplota a tlak). Jednoducho vonku krásne iskrí a v motore ani ťuk.

To je zatiaľ odo mňa všetko, želám veľa zdaru a trpezlivosti v ďalších opravách.
ferso
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 12, 2010 11:22:56

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod butan » pon črc 12, 2010 13:06:24

Jsem rád že se na fóru objevil další bastlíř. Pár poznámek
První zapalování měly kondík 8uF.
Dnes už se v tak podrobné řadě tyto kondíky nevyrábějí, proto dnešní náhrady mají uvnitř 6.8uF a taky to stačí. (neplatí pro zapalování s integrovanou cívkou, to jsem ještě nerozebíral, ale tam bude kondík ještě menší)
Elit není moc vhodný, má pro tento režim práce velké ztráty a indukčnost. Lépe je použít svitkový kondenzátor, i když bude mnohem větší. Minimálně bude mít delší životnost, ale dá i lepší jiskru.
Zapalovací póly jsou taky neštěstí, vinuté bez prokladů... já mám všechny svoje póly vakuově naimpregnované vypalovacím lakem, a to už je držák.
ferso píše:
Ešte keby niekomu napadlo skúšať zapaľovací okruh spôsobom že vyberiem sviečku, priložím ku kostre a pozerám či sa zjaví iskra - je to úplne zbytočné, pretože v motore musí sviečka iskriť v iných, oveľa horších podmienkach (vysoká teplota a tlak). Jednoducho vonku krásne iskrí a v motore ani ťuk.

Zapalování se dá objektivně "nasucho" vyzkoušet pomocí jiskřište, jiskra musí skočit na 5mm mezi dvěma kuličkami, jejich průměr 5mm a víc. Mám pocit že ZVL kdysi takovýto přípravek vyráběla, jen pro "zasvěcence", podobně jako přípravek na spojky o kterém se tu psalo.

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod miraSt » pon črc 12, 2010 21:41:33

Anebo sundat fajfku, přiložit kabel na svíčku, zavolat pomocníka ať nastartuje a oddalováním kabelu sledovat ohňostroj mezi kabelem a svíčkou. Nejdelší vzdálenost jsem měl 15 mm.
Zelená dříč; červena tahoun. Obě se dočkaly 12voltů. Od 7/2011má červená dálkové a tlumené světlo. Zelená je pryč a přibyla černá. Od 5/2013 má taky 12V a tlumené/dálkové.
miraSt
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte říj 06, 2009 10:29:33
Bydliště: Fryčovice

Re: Nejede, houpe, dusí se....

Příspěvekod olibander » úte črc 13, 2010 8:29:56

Zdravim Vas babetaci.
Aj ja mam taky isty problem s babetkou, nerobi mi to pri 35km/h ale pri 40. Je to strasne divne. Skusal som vsetko urobit ako tu radite ale ziadna zmena. Neviem si s tym poradit.
olibander
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte črc 13, 2010 8:16:52

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků