Stránka 6 z 10

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 23:16:54
od Starec
butan píše:Při čtení tohoto příspěvku jsem došel k závěru že nastvení volnoběžných otáček na Babettě je na hranici možností, a nemůže splnit všechny požadovky, tedy aby nechcípal motor a neprotáčelo se zadní kolo na stojanu.
Splnit požadavky je asi možné jen zavedením zpětné vazby od otáček motoru, a příslušnou elektronikou.
Obávám se že bude nutno přímo do rukověti přidat vratnou pružinu, pružina v šoupátku karburátoru koncák asi nepřetáhne.
Lubor


Neviem pochopiť čo kolo toho špekuluješ, voľnobeh ak máš všetko v poriadku sa dá pekne nastaviť, ovšem pri studenom, či prehriatom motore sa bude správať ináč. Bavíme sa tu o Babettách a nie o dákych Hodách či Jamahe. Veľa členov má problém z nastavením voľnobehu hlavne preto, že nemajú v poriadku motor, ale bo im niečo niekde zadiera, tak to treba riešiť a nie dáke spätné väzby. Však sa trocha zamysli.
Inak ak sa na šupatku vymení pružina za silnejšiu, rýchlopal to neucíti a bude pekne vraciať

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned čer 13, 2010 20:10:21
od martin110r
butan píše:...potřebuji někam umístit koncový spínač, který vyhodnotí povolenou rukověť plynu (rychlopal)...

Ja by som na rýchlopal skôr skúsil nejakým spôsobom umiestniť potenciometer. S natočenou rukoväťou by sa natočil aj potenciometer, tým by sa jeho odpor zmenil, a následne by "riadiaca jednotka" podľa odporu vyhodnotila ako veľmi je pridaný plyn. Ostatne tak to majú vyriešené dnešné autá, pokiaľ majú elektronickú škrtiacu klapku. Na plynovom pedále býva tiež potenciometer, jeho odpor sa mení a na základe toho riadiaca jednotka vie, ako veľmi má otvoriť škrtiacu klapku. Inšpiráciu beriem z tohto.

Starec: Osobne by som moc nekritizoval úpravy. Niektoré nápady sú celkom dobré. Na jednej strane, dokážem pochopiť názor, že Babetta má svoje čaro, keď je v originále, je to veterán a podobne a rýpať do nej elektroniku je hlúposť. Tá patrí do moderných skútrov a podobne atď. Niečo na tom bude.

Keď sa ale na to pozriem z druhej strany, respektíve budem hovoriť za seba. Moja Babetta má len 15 rokov, čiže vyhlásenie že to je veterán a teda by si zaslúžil originálny stav je v tomto prípade zbytočné.
Ďalšia vec, na Babette najazdím ročne dosť kilometrov (viac ako 4 000). Pri takomto počte kilometrov zákonite určité veci musím dolaďovať v kratších časových intervaloch. Poviem príklad(čisto orientačne, nehľadajte v číslach nič, čo by zodpovedalo dielenskej príručke)-nastavenie karburátora treba vykonať každých 2 000 km. Tak ja ho nastavím priemerne 2 razy za rok. Niekto kto najazdí na Babette 500 km ročne ho nastaví raz za 4 roky. No a hrabať sa každú sobotu v Babette a furt dačo dolaďovať, lebo najazdím veľa kilometrov, to človeka prestane baviť veľmi rýchlo. Preto určité veci, ktoré sú síce komplikované svojou konštrukciou, ale v konečnom efekte nastavujú niečo za teba sú dosť zaujímavé.
Ďalšia vec je, či chceme či nie, priznajme si že Babetta je konštrukčne zastaralá a skrátka v dnešnej premávke (dobe) už svojimi vlastnosťami nestačí. Slabé svetlo vpredu, absencia brzdového svetla či smeroviek, 6 V rozvody atď. Nevidím nič zlé, keď ju trošku zmodernizujeme a prispôsobíme dnešnej dobe, nech si drží krok s modernejšou technikou.
Teraz možno by sa dalo diskutovať o tom-keď chceš bezporuchový stroj, so silným svetlom, smerovkami, elektronikou...prečo si nekúpiš moderný skúter? No priznajme si, ani ten skúter neni dokonalý, diely ázijskej výroby, kvalita pochybná, keď sa na ňom niečo pokazí tak si to človek doma netrúfne ani rozobrať a keď zájde do predajne kde to kúpil, tak sa dozvie, že skúter budú musieť poslať niekde do Prahy do špecializovaného servisu a oprava bude stáť 18 000 korún. Samozrejme nový skúter, pokiaľ chceme aby vydržal viac ako jednu sezónu pod 50 000 korún ani moc nejde. Takže v tomto Babetta u mňa vedie. Dá sa opraviť doma, človek sa aj veľa na nej naučí a získa dielenský grif.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 9:15:13
od butan
martin110r píše:Ja by som na rýchlopal skôr skúsil nejakým spôsobom umiestniť potenciometer.

Dík za tip, potenciometr je skutečně ideální řešení, výstup z něj poslouží i pro řízení předstihu. Ale kam s ním? Kladka na bovdenu jako má oilmaster je ošklivá, tak asi sundat zátku na rukověti a někam do ní? Tady už stojí za úvahu přechod na DOMINO páčky, třeba by to tam bylo snažšší?
Lubor

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 9:28:37
od martin110r
Myslím, že na domino plyne by to bolo ešte zložitejšie. Tá rukoveť je celkovo tenšia, takže tam asi ťažko. To by skutočne bolo jednoduchšie použiť starší typ, ktorý je rozoberatelný. To už potom skôr vyskúšať ťahový potenciometer (doteraz sme sa bavili o otočnom), ktorý by si pripevnil niekde na plynové lanko. A to ako by sa posúvalo, tak by zároveň "ťahalo" aj potenciometer.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 10:26:29
od MarekG
Zdravím. Mohl by mi někdo poradit? Co svíčka, je to takto správně? A co ten háček, má být zaháklý za plovák?

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 10:31:27
od Starec
Sviečka ujde, snáď trošilinka priškrtiť vzduch, ale nemusí. Áno háčik ma byť prichytený o ramienko plaváka, pomáha ti zatvárať a otvárať ventil.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 13:02:41
od MarekG
No ta svíčka sice vypadá na fotce že je moc světlá ale to jiskřiště je opravdu spíše cihlově hnědá, spíš mi tam vadí ten karbon v tom ohybu.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 14:49:56
od martin110r
Sviečku nerieš. Na dvojtakt je excelentná. Netreba s ničím špekulovať. Ako to príslovie: Čím viac sa v ho..e rýpeš, tým viacej smrdí. Bohatosť nechaj tak ako je.

PS: Akú máš sviečku? To je BRISK N17C?

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned črc 11, 2010 14:58:37
od MarekG
Myslím že tam mám N17C, nedávno sem s tím trochu čachroval.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: sob črc 31, 2010 23:29:58
od marttin
zdarec nevim či to je karburátorom keď držím plný plyn tak motor vynecháva nie moc ale tak trhá ide lepšie na 3štvrte plynu ako na plný neviem čím to je či tam nestíha dochádzať benzín alebo čo plaváky som nastavil voľnobeh a bohatosť zmesi mám nastavené na 3 a 1 1/2 otáčky ale nedrží ho po chvíli zdochne a to je môj druhý problém ktorý neviem nijako vyriešiť sviečku mám takej tmavšej tehlovej farby môj 3 problém je štartovanie za studena dám sytič dekompresor šliapnem motor naskočí ale nechce sa rozbehnúť do otáčok zdochne tak ho zas naštartujem a zas to isté tak sa to spraví tak 3 razy potom motor už sa rozbehne a ide do plných otáčok skúsim vyčistiť filter možno je to tým dám vedieť :) :D

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned srp 01, 2010 11:54:48
od Waverley
S tím startováním za studena to může být svíčkou.
Já osobně hned po nastartování motor do otáček neženu, potom to chcípá.

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: ned srp 01, 2010 12:37:34
od marttin
predtým mi to nerobilo ale drela mi trošku cievka svtelná o rotor tak som ju napravil a aha dusí to za studena ak mu nepridám tak zdochne

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 05, 2010 12:57:57
od black8800
šteluji to tak: šoupátko úplně nahoru šroubkem na volnoběh a zhruba 1 a půl otáčky zpět a motor musí jet bez nějakého zakolísání či škytnutí. Poté došteluji zpět volnoběh a je to :-D Tak snad nějak takhle by to mělo býti :D :D

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: pát srp 06, 2010 11:16:55
od marttin
black8800 píše:šteluji to tak: šoupátko úplně nahoru šroubkem na volnoběh a zhruba 1 a půl otáčky zpět a motor musí jet bez nějakého zakolísání či škytnutí. Poté došteluji zpět volnoběh a je to :-D Tak snad nějak takhle by to mělo býti :D :D


ako späť tomu nechápem mám ho zašraubovať na doraz a potom 1a pol otáčky späť či naopak vyšraubovať ho a potom o 1a pol otáčky zatiahnuť ?

Re: Sestelovani karburatoru

PříspěvekNapsal: pát srp 06, 2010 14:13:43
od Waverley
zašroubovat (né silou!) a potom povolit