Stránka 1 z 1
Zaseklá převodovka?

Napsal:
ned čer 13, 2010 12:31:01
od macman
Tak a další problém u mé babety.. Pokud se mi už podaří přesvdčit motor ke spolupráci, tak babeta nemá moc sil se rozjet a minimální kopec mě zastaví. Na druhou stranu po rovině, nebo z mírného kopce jede tachometrových 50..
V čem je jádro pudla.. Asi před 18ti lety jsem Babetu měl a při přeřazování škubla - prostě bylo poznat, že řadí..
Tahle se od nuly do 50ti chová stejně, navíc při menší rychlosti se motor nedostane vůbec do otáček a dusí se... Jako kdybych měl pořád zařazeno za "2" a "1" prostě chybí.. prohledával jsem fórum, kde se řeší že rychle řadí za "2", ale nikde jsem nenašel odpověď čím to je když "1" prostě není...
Pokud na stojánku rukou točím šlapkama, slyším z převodovky kovové cvakání a klapání.. Mám rovnou půlit motor, nebo to může být někde v těch spojkách u řemenu???
Od dvanácti jsem se hrabal v motorkách, ale Babeta je pěknej oříšek..

macman
Re: Zaseklá převodovka?

Napsal:
stř čer 16, 2010 0:54:49
od Starec
A je to určite 210, totiž dvoj rýchlostná. Lebo navlas podobná 210 je 215 a tá je iba jedno rýchlostná. Zistíš to veľmi jednoducho. Zhoď dole plastový kryt na ľavej strane a ak je tam veľké ozubené koleso otočené a privarené v strede o výstupný hriadeľ, je to 215. 210 nemá otočený na opak ozubený bubon, to budeš vidieť hneď a vo vnútri sú má črevá, to jest unášač s radiacími čeľusťami. Pokiaľ by si zistil, že máš 215 miesto 210, tak to že sa ti už slabšie rozbieha a stráca výkon do mierného kopca, by som pripisoval strate výkonu motora. Pomôcť môže úplná dekarbonizácia kolena, výfuku, vložky ako aj prečistenie dierok na priehriadke vo vnútri, odrezanie z kolena výfuku, tak isto pomôže aj výmena gufér na kartry, no a v konečnom dôsledku aj výmena piestu a krúžkov, prípadne výbrus. Tak si to všetko postupne prejdi a keď tvrdíš že tie skúsenosti máš, tak určite nájdeš čo je tomu príčina, že sa tak chová.
Re: Zaseklá převodovka?

Napsal:
stř čer 16, 2010 17:06:25
od macman
Takže jsem to rozhodil a opravdu se jedná o typ 210.. Když jsem povolil talíř na paknách řazení, tak uplně chybí obložení.. Takže to je možná celá závada.. Zeptám se, zkoušel jste někdo nechat "přelepit" obložení místo výměny celé pakny??? Ve městě mám firmu, která by mi vyměnila obě obložení za 50,- kč, ale nevím jak to bude fungovat a co to vydrží...
Nepodařilo se mi to zatím vyndat, jelikož mě drží "miska" rozběhové spojky.. Jak jí sundaváte??? stahovákem?? Mrcha nejde zaboha dolů..
macman
Re: Zaseklá převodovka?

Napsal:
čtv čer 17, 2010 11:53:18
od milda
Na sundání rozběhového bubnu je speciální stahovák, dá se koupit za cca 100 Kč. Ale ty řadící čelisti jsou tak tvarované, že se dají z bubnu vytáhnout, i když rozběhový buben necháš na místě, jen je musíš natočit do správné polohy a pomocí dvou šroubováků se dají lehce vyndat. Ovšem pokud chceš vyndat z převodovky i samotný velký (ozubený) buben, pak musí ten rozběhový bezpodmínečně dolů.
Re: Zaseklá převodovka?

Napsal:
čtv čer 17, 2010 20:50:18
od macman
Mě se nedaří sundat ten plech, co kryje čelisti řazení... Navíc chci vyměnit i gufera, takže potřebuju vše dostat dolů.. Jdu shánět stahovák.. Jinak mě potěšila má oblíbená prodejna ložisek, jelikož sada gufer na celej motor za 63,- a čelisti dělají výměnným způsobem za 50,-/ks..
Mimochodem, kde shánět stahovák??? Byl jsem v Hornbachu, OBI, železářství a nikde inteligentní stahovák neprodávají..
macman
Re: Zaseklá převodovka?

Napsal:
čtv čer 17, 2010 23:07:58
od Tom_R
Stahovák seženeš v prodejně dílu na Babetty