Přehřívání motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Přehřívání motoru

Příspěvekod butan » úte čer 15, 2010 11:06:51

Zabýval se tu někdo úkazem "vaření benzínu v karburátoru"?
Občas čtu stesky na přehřívání, sám si chci namontovat teploměr abych si udělal jasno, a všichni se shodují že přehřátý motor se zadře. Ale karbec je nad motorem, navíc je s válcem spojený masivním kolenem. Není to nakonec tak že válec má ještě v tepelné odolnosti rezervy, ale že přehřátá babetta skončí právě na ohřátí karburátoru? Potom by docela stačilo pod kolínko vložit vhodnou izolační podložku, nebo těch papírových těsnění tam přidat třeba 5 a jelo by to dál...
Já jsem zrovna o víkendu zažil že babetta na dvorku, chcípla po 1/2 hodině běhu na volnoběh (chtěl jsem zjistit spotřebu) právě asi na přehřátí motoru, ale určitě nešlo o zadření.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 15, 2010 12:28:25

Tak teplotná zavislosť, to je zlá vlastnosť každého karburátoru. Tiež sa mi stáva, že mám dobre nastavený karburátor a funguje spoľahlivo pri prevádzkovej teplote. A keď dám Babette poriadny záhul, prevetrám ju v otáčkach, tak musím pri stání na križovatke zľahka pridať plyn, aby sa voľnobeh udržal. U karburátoru normálna vec. Ale myslím, že veľa spravia aj slabšie pružiny v spojkách. Ja keď nastavím voľnobeh, aby sa nekrútilo zadné koleso, tak určite to netočí 1 500 - 1 600 ot./min. U mňa možno tak 1 000. No a keď sa motor prehreje, voľnobeh klesne ešte viac a to už ten motor neni schopný pobrať. Keby som mal nové, silnejšie pružiny, mohol by som si voľnobeh zvýšiť malinko hore, koleso by sa nekrútilo, a pri prípadnom prehriatí by otáčky klesli, ale nie na takú nízku úroveň, aby motor zhasol. Lenže kde sa dnes dajú zohnať kvalitné pružinky do rozbehovej spojky? Ja som si kúpil sadu a po 20 km leteli z Babetty do koša. Nove pružiny a boli oveľa slabšie, ako staré používané. S tými novými som nemohol vôbec vyladiť voľnobeh.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Fajn-Tom » úte čer 15, 2010 13:36:49

ja mam na babette karbec z jawa 20 a nikdy se neohreje na vic jak 30°C, a to proto že karbec je ochlazován nasávaným vzduchem. Ale pokud se ti hřeje vic, tak tam dej izolacni tesneni, dneska to maji motorky z plastu.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod butan » úte čer 15, 2010 15:45:17

A věděl bys kde takové těsnění koupit? Skutečně můj křovinák má tesnění na sání takové tlusté, a na obou koncích je tenoučký perforovaný plech. Tohodle materiálu kdybych sehnal A4 čtvrtku, nadělal bych nová těsnění...
Lubor

V mototechně prodávjí pláty zeleného těsnění, AFM38 od http://www.reinz.com
Naposledy upravil butan dne pon čer 21, 2010 11:47:43, celkově upraveno 2
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod martin110r » úte čer 15, 2010 15:55:54

Butan: S myšlienkou použitia podložky som sa tiež pohrával jedného času, len som to nakoniec nezrealizoval. Ako vhodné riešenie ma napadlo, vyrobiť si takúto podložku s cuprextitu (používa sa pri výrobe plošákov). Je to materiál relatívne odolný voči teplu, takže sa neroztečie. Hrúbka je ideálna. Akorát by bolo dobré odleptať z neho meď, aby náhodou nedochádzalo k nejakému nepriamemu prechodu tepla. Ak sa budem nudiť, môžem urobiť experiment, či to pomôže.

Inak, takéto podložky si niektorí kutili robia z pertinaxu. Ja by som ale použil cuprextit, lebo toho mám plno, zatiaľ čo pertinaxu nedostatok (ak nejaký vôbec ešte mám). No a úplne najlepší (najmenej tepelne vodivý) by bol azbest, ale ten už dnes nezoženiem a hlavne by ma ochranári roztrhali v zuboch :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod butan » úte čer 15, 2010 16:11:40

Jo to zní dobře. Kuprextit, pod a nad něj původní papírové těsnění, ať to těsní a né jen tepelně izoluje. Dík.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tom_R » úte čer 15, 2010 22:38:08

Nevím jak vy ale co jsem se díval a zkoušel rukou karburátor tak jsem ho měl vždycky studený jak psí čumák dokonce ho mám zvenku i orosený zvlášt po rychlé jízdě kdy tam prochází obrovskou rychlostí vzduch.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Starec » stř čer 16, 2010 0:00:28

butan: nehnevaj sa, ale nedá mi nereagovať na tvoj príspevok. Mohol by si mi napísať, ako si dočerta došiel k takej absolutnej sprostosti, ako je vrenie benzínu v karburátore Babetty. Za žiadnych okolnosti takýto úkaz u Bebetty nemôže nastať. Medzera medzi karburátorom, prípadne šálkou je natoľko dostačujúca, že ohrev od valca nemôže v takej miere pôsobiť na karburátor, aby v ňom začal benzín vrieť, či to už pri státi z Babettou, tobož nie za jazdy, keď je karburátor hladený nielen vonkajším vplyvom, ale aj vnútorným a to strhávanim studeného benzínu a vzduchu cez difuzér. Samozrejme akceptujem každého názor, ovšem toto čo ty tu prezentuješ už nie je názor, ale doslovne sa tu snažíš prezentovať svoje vymysli, nad ktorými ty osobne špekuluješ a pritom si vôbec neuvedomuješ, že takto tu mnohých len zavádzaš. Už dlhšiu dobu sledujem niektoré tvoje novovytvorené témy, ktoré síce nie sú od veci, ovšem aby sa praktizovali pri Babettách tak to je tiež veľmi na uváženie či to má vôbec dáky zmysel sa s tým zaoberať. Neviem čo vlastne tými polemikami sleduješ, snáď si chceš zvýšiť kredit, ale prosím ťa ak už niečo nevieš, tak aspoň tu nezavádzaj ostatných, vôbec si to nezaslúžia, ba dokonca sa môže stať, že tým menej skúseným môžeš takýmito nezmyselnými polemikami aj poškodiť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod butan » stř čer 16, 2010 8:39:17

Starec píše: Mohol by si mi napísať, ako si dočerta došiel k takej absolutnej sprostosti, ako je vrenie benzínu v karburátore Babetty.

No Starec, je to jen hypotéza, zajímají mně názory ostatních, tedy i tvůj. Tady shrnuji své dosavadní poznatky:
Vím že vaření nastává u "stacionárních" motorů, třeba u činských sekaček.
Nečetl jsem ještě o případu vaření u náporově chlazeného motoru.
Pozoroval jsem úkaz že babeta s bohatou směsí se na volnoběh zastavila, a pak chvíli nešla nastrtovat. V tu chvíli mně nenapadlo teplotu karburátoru zkontrolovat.
Na fóru o pionýrech popisují úkaz, že starší motory (s vydřenými kroužky) se skutečně přehřívají a nejdou pak do vychladnutí startovat, fyzikální důvod nebyl uveden.

Lubor
PS. nechci si zvyšovat kredit, chci si jen popovídat o technických problémech.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod butan » pát črc 23, 2010 16:42:19

Teď jsem si zalistoval popisem dílů od 207 a bingo. Tepelněizolační podložka, o které se tu přeme, tam byla ve výrobním závodě osazována mezi koleno a válec. Asi se později ukázalo že v běžných podmínkách není nutná, (nebo jen nějaký zlepšovatel chtěl ušetřit?) ale pro mně je to zajímavá informace. Já si jí z toho AFM38 vyříznu, a dám jí na 210 také, ať mám klid.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Starec » pát črc 23, 2010 17:43:00

butan: o tejto podložke samozrejme viem. Na hlave 228 a 207 (to je jedno, motor bol rovnaký) tá podložka tam samozrejme ide, inak ani nenasadíš koleno karburátora. Ovšem či je to tepelná izolačná podložka, to sa nikde neuvádza a ver tých materiálov nám okolo Babiett dosť. Ovšem môžeš mať aj pravdu lebo materiál z ktorého je vyrobený nasvedčuje tomu, že ide o izolant. Ovšem som videl z toho istého materiálu podložky a neplnili iný účel ako podložka odolná proti kapalinám, ktoré sú schopné iné materiáli rozpúšťať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod besthackkiller » ned led 30, 2011 15:08:14

Ahoj, co se týká isolačního těsnění mrkněte na http://shop.motomaxsro.cz/cz-detail-515 ... lacni.html toto je na 207 a zde je na 210 http://shop.motomaxsro.cz/cz-detail-312 ... lacni.html
besthackkiller
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 30, 2011 14:50:20


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků