Pár dotazů

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pár dotazů

Příspěvekod Mitch72 » úte čer 29, 2010 20:00:14

Měl bych lidičky pár dotazů.

1.Při otvírání benzínového ventilu mi to protéká.Vždy se vykape trochu benzínu.Vím,že je to u babett normální,ale nedá se to nějak vylepšit??Zatěsnit?

2.Když dojedu na křižovatku,tak mi to chcípne,musím to držet v otáčkách.Trošku jsem si přidal volnoběh,ale není to ono.Mám motor po výbrusu.Je možné,že že se to mění?Že si tzv. "motor sedá".Mám upravit bohatost směsi?

Dík za rady.
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Jenda » úte čer 29, 2010 20:48:05

1. Někdy se to stává, že palivový kohout netěsní. Dělalo mi to u starý Babetty 207-čky. Pokud se to nezlepší, kohout opravit, přetěsnit, pokud to jde, nebo vyměnit.
2. Po výbrusu se to může stát. Rozhodně na tom po výbrusu nelítej, motor se musí opět zaběhnout, zacházej s ním jako s novým motorem. Tedy prvních 500 km jezdit opatrně a moc to netočit, také více oleje do směsi, jako při normálním záběhu.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Mitch72 » úte čer 29, 2010 21:00:47

Jendo moc dík za rady.Myslíš si,že mám jezdit tak 20-30km??? Dlouho mi trvá než to přeřadí na dvojku.Kolem 25km se to přeřadí na dvojku.Souvisí to nějak s výbrusem?
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Waverley » úte čer 29, 2010 21:16:15

Pokud vím, tak 20-25km/h je ideální doba k řazení z 1. -> 2. stupeň rychlosti.
Světle zelená Babetta 210, r. výroby 1989
Zatím jí dávám dohromady,
...ale časem jí čeká převinutí cívek na 12V, zapojení tlum./dál. světel, brzdové světlo a klakson.
Doufám, že to nezmrvím :)
Uživatelský avatar
Waverley
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř čer 23, 2010 21:07:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Jenda » stř čer 30, 2010 1:31:18

Mitch72 píše:Dlouho mi trvá než to přeřadí na dvojku.Kolem 25km se to přeřadí na dvojku.Souvisí to nějak s výbrusem?


Pokud byl rozebíranej motor, což u výbrusu pochopitelně byl, bude trvat chvilku než si spojky sednou. Otázka rychlosti při záběhu po výbrusu; je nutno jezdit, jako bys zabíhal motor nový, tedy do těch 30km/h a více mazat. Je to spruz, ale vyplatí se to. Kvalitním chodem a výdrží motoru.
Uvedu příklad: Loni jsem měl čopříka v servisu, dávali mi tam kit na 110ccm, tedy novou hlavu, vačky, ventily, píst, válec a taky kliku s ojnicí, protože kitovej set je již na jinej zdvih. Kroutil jsem tedy znova záběh poctivě 1000 km, jako novej motor. To znamená max 5000 RPM, piánko a žádný divočiny. Uběhlo to jako voda a na loňský Vápenky jsem jí už dal občas čočku. CErin mne dojel až u Kyjova:-)
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Starec » stř čer 30, 2010 6:15:11

Jenda píše:
Mitch72 píše:Dlouho mi trvá než to přeřadí na dvojku.Kolem 25km se to přeřadí na dvojku.Souvisí to nějak s výbrusem?


Pokud byl rozebíranej motor, což u výbrusu pochopitelně byl, bude trvat chvilku než si spojky sednou.


Čo napíše admin malo by byť sveté, ale sorry Jenda, musím ti oponovať a uviesť to na správnu mieru. Ak sa robí výbrus, tak motor sa pochopitelně nerozoberá. Zhodí sa hlava, karburátor, odpojí koleno výfuku, sundá valec, vymení piest, pochopiteľne aj krúžky a to je vše. Zo spojkami to nemá nič spoločné, na ne netreba ani šahnuť. Verím, že to vieš, len ti to akosi ušlo. Ovšem výbrus predsa má aj zo spojkami niečo spoločné. Motor zo začiatku nemá taký výkon a preradenie trvá o niečo dlhšie ako obvykle, postupne ako motor bude naberať na výkone aj to preradenie sa skráti. Myslím, že preradenie na 2 v 25 km/h rýchlosti po výbruse nie je zlé, postupne to bude klesať a preradenie na 2 v takej 22 km/h je už ideál, ktorý by mal dosiahnuť približne po 250 km zábehu.
Čo sa tíka toho zdochýnania motora, to má tiež na svedomí výbrus. Totiž karburátor pred výbrusom bol ináč nastavení a po výbruse už toto nastavenie nemusí vyhovovať, takže bolo by ho znova prestaviť, zvlášť bohatosť zmesi. Tento úkon bude treba počas zábehu i viac kráť opakovať, aby postupne ako motor bude naberať na svižnosti, aby mal stále ideálny pomer. Tak odporúčam sa trocha pohrať zo vzduchom.
Ešte by som chcel upozorniť na odkarbonovanie celého výfuku, prípadne urezať z kolena ak to ešte nemáš. Okamžite sa o niečo výkon zvýši a tým aj doba preradenia klesne.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Jenda » stř čer 30, 2010 20:05:05

Starče, máš pravdu fakt jsem napsal úplnou kravinu. Tedy ne tak docela. S tím záběhem to jo, ale to rozebírání byl úlet. Nějak jsem to nevychytal. To mám z toho programování:-) Omlouvám se, sorry.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Mitch72 » stř čer 30, 2010 20:54:27

Moc díky všem.Ještě zkusím vyčistit výfuk.Měj jsem ho dole,ale raději ,abych něco nezpackal,tak jsem jej nasadil zpět.Měl jsem venku to víčko s dírkama a dáj jsem se nechtěl pouštět.To samé i se zkracováním(uříznutím výfuku).Trochu se toho bojím.
Jinak moc díky za radu kamarádi :lol: .

PS:To Starec-myslíš pohrát si se vzduchem znamená upravit bohatost směsi???
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Starec » čtv črc 01, 2010 18:08:15

Mitch72 píše:PS:To Starec-myslíš pohrát si se vzduchem znamená upravit bohatost směsi???

Presne na to som narážal. To vieš ja po Slovensky, ty po Česky a nakoniec sa nerozumieme. No co už nadeláš.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Pár dotazů

Příspěvekod Mitch72 » čtv črc 01, 2010 20:05:32

To Starec-:-)))

Jak poznám,že je bohatost dobrá?Asi štelováním po zahřátí....Musím se s tím pohrát.Furt to není ono.Pokaždé to je jiné...... :cry: :cry: :cry:
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 55 návštevníků