Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod martin110r » stř črc 07, 2010 16:24:34

Ako tak dlhšiu dobu sledujem príspevky na tomto fóre, všímam si, že viac ľudí sa sťažuje na pridreté ložisko na kľukovke, ktoré je vpravo, teda na strane alternátoru. Myslím, že je veľmi málo takých, ktorým sa pridrelo ľavé ložisko a pravé ostalo bez poškodenia. Mám taký dojem, že tu niekto spomínal, že pravé je nejako horšie mazané.

Pýtam sa preto, ako je možné, že je pravé ložisko horšie mazané? Je to nejaká chyba, technicky nedomyslený detail pri konštruovaní motoru? Dá sa táto závada odstrániť v domácich podmienkach bez toho, aby som motoru nejako uškodil? Okrem pridávania väčšieho množstva oleja. To nie je riešenie, že musím riediť 1:33, hoci je motor stavaný na 1:50.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod butan » stř črc 07, 2010 19:42:25

Za levým ložiskem je větší dutina, takže během chodu motoru skrz něj víc profukuje směs, maže se líp.
Ale měl jsem zanedbaný motor s velkou vůlí v kroužcích. V karteru byl karbon, a dostal se i do levého ložiska které šlo ztuha.
Takže ona je to výhoda i nevýhoda, asi nemá cenu se snažit o vyrovnání rozdílu mezi ložisky.
Lubor
Naposledy upravil butan dne stř črc 07, 2010 20:40:52, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod martin110r » stř črc 07, 2010 20:24:22

Aha no tak to naozaj v domácich podmienkach neupravím. Kašlem na to. Díky za objasnenie danej problematiky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod Starec » čtv črc 08, 2010 21:35:15

Tak tu si pozrite ako je to mazanie zmesou na ľavej a pravej strane.
Pri vkladaní obrázku blbol server, tak si to pozrite z môjho.
Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod butan » pát črc 09, 2010 18:56:21

Ještě mně tak napadá, když už Martin toto vlákno založil, proč některé motory mají v karteru karbon (černé stěny) a jiné (a hodně staré babetty) ne. Není to daň za použití moderních olejů které karbon rozpouštějí? Není pro životnost ložisek lepší M2T?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

Příspěvekod martin110r » pát črc 09, 2010 19:14:15

Osobne si skôr myslím, že M2T odzvonilo. Dá sa s ním mazať, Babettu to nezadrie, ale keď vidím to množstvo karbónu...hnus velebnosti :lol: . Dnes už sú omnoho lepšie a kvalitnejšie oleje, než je M2T. Keď už ale chceme použiť do Babetty nejaký novodobý olej, tak jednoznačne minerálny olej (klasifikácia API TC, JASO FB/FC). Nie syntetiku. Syntetika nie je určená pre tieto staršie motory.

Dovolím si porovnať jeden "zážitok". Mal som možnosť jazdiť aj na M2T, čiže minerál a na Valvoline Durablend 2T (syntetika). Fakt je, že s minerálnym olejom bol motor tichší, než so syntetikou. Prečo asi? Po generálke motoru idem prejsť na minerál. Syntetika je skutočne dobrá do skútrov a moderných motoriek.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků