Stránka 1 z 1

Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: stř črc 07, 2010 16:24:34
od martin110r
Ako tak dlhšiu dobu sledujem príspevky na tomto fóre, všímam si, že viac ľudí sa sťažuje na pridreté ložisko na kľukovke, ktoré je vpravo, teda na strane alternátoru. Myslím, že je veľmi málo takých, ktorým sa pridrelo ľavé ložisko a pravé ostalo bez poškodenia. Mám taký dojem, že tu niekto spomínal, že pravé je nejako horšie mazané.

Pýtam sa preto, ako je možné, že je pravé ložisko horšie mazané? Je to nejaká chyba, technicky nedomyslený detail pri konštruovaní motoru? Dá sa táto závada odstrániť v domácich podmienkach bez toho, aby som motoru nejako uškodil? Okrem pridávania väčšieho množstva oleja. To nie je riešenie, že musím riediť 1:33, hoci je motor stavaný na 1:50.

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: stř črc 07, 2010 19:42:25
od butan
Za levým ložiskem je větší dutina, takže během chodu motoru skrz něj víc profukuje směs, maže se líp.
Ale měl jsem zanedbaný motor s velkou vůlí v kroužcích. V karteru byl karbon, a dostal se i do levého ložiska které šlo ztuha.
Takže ona je to výhoda i nevýhoda, asi nemá cenu se snažit o vyrovnání rozdílu mezi ložisky.
Lubor

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: stř črc 07, 2010 20:24:22
od martin110r
Aha no tak to naozaj v domácich podmienkach neupravím. Kašlem na to. Díky za objasnenie danej problematiky.

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: čtv črc 08, 2010 21:35:15
od Starec
Tak tu si pozrite ako je to mazanie zmesou na ľavej a pravej strane.
Pri vkladaní obrázku blbol server, tak si to pozrite z môjho.
Obrázek

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 18:56:21
od butan
Ještě mně tak napadá, když už Martin toto vlákno založil, proč některé motory mají v karteru karbon (černé stěny) a jiné (a hodně staré babetty) ne. Není to daň za použití moderních olejů které karbon rozpouštějí? Není pro životnost ložisek lepší M2T?
Lubor

Re: Pridrie sa ložisko na strane alternátoru - prečo?

PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 19:14:15
od martin110r
Osobne si skôr myslím, že M2T odzvonilo. Dá sa s ním mazať, Babettu to nezadrie, ale keď vidím to množstvo karbónu...hnus velebnosti :lol: . Dnes už sú omnoho lepšie a kvalitnejšie oleje, než je M2T. Keď už ale chceme použiť do Babetty nejaký novodobý olej, tak jednoznačne minerálny olej (klasifikácia API TC, JASO FB/FC). Nie syntetiku. Syntetika nie je určená pre tieto staršie motory.

Dovolím si porovnať jeden "zážitok". Mal som možnosť jazdiť aj na M2T, čiže minerál a na Valvoline Durablend 2T (syntetika). Fakt je, že s minerálnym olejom bol motor tichší, než so syntetikou. Prečo asi? Po generálke motoru idem prejsť na minerál. Syntetika je skutočne dobrá do skútrov a moderných motoriek.