hawran píše:nemate nekdo zkusenosti s vysim ok.cislem u babety cona to motor nepropali se pist neprehreje se a nebo staci vic mazat
Benzín s vysokým oktanovým číslem by v babettě normálně shořel, ale jsou to vyhozené peníze. A nejen v babettě. Ten benzín využijou jen motory s čidlem klepání, ale skutečně ho využijou jen v některých režimech akcelerace a vysokého výkonu, kdy mohou zvednout předstih i plnění (oproti naturalu) a dostanou tak o pár procent větší účinnost spalování, a větší špičkový výkon.
U přeplňovaných motorů je mezní výkon hlídán elektronikou (kvůli životnosti kliky atd.) takže tam se asi výkon nezvedne, snad jen spotřeba při maximálním výkonu trochu klesne.
Vysokooktanové benzíny často obsahují i jiná aditiva než oktanová, u nich nelze vyloučit že budou zvýšenou měrou rozkládat olej, ale mohou i snižovat tření ve válci, těžko říct.
Pokud by někomu šlo jen o oktany, a chtěl by si hrát, a přizpůsobit tomu motor (zvýšit kompresi snížením hlavy a pod.) (A myslím nějaký větší motor, na babettě to nemá cenu) tak vysoké oktanové číslo, přez 100 má LPG, a navíc je levnější než benzín.
V praxi se vysoké oktanové číslo plynu i využívá. Třeba v Táboře jezdí autobusy hromadné dopravy na plyn. Mají vznětové motory, předělané na zážehové, ale kompresní poměr zůstal původní dýzlový. V takovém motoru nemá žádný benzín šanci, ale na LPG běží dobře, a mají lepší účinnost než benzínové zážehové motory.
Lubor
http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-oktanove-cislo-test/