motor versus oktanove cislo

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

motor versus oktanove cislo

Příspěvekod hawran » ned črc 11, 2010 11:33:27

nemate nekdo zkusenosti s vysim ok.cislem u babety cona to motor nepropali se pist neprehreje se a nebo staci vic mazat
Hawran
hawran
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 217
Registrován: úte čer 29, 2010 15:58:19
Bydliště: Březí u Klatov

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » úte črc 13, 2010 21:42:43

Benzín s oktánovým číslom 98 a viac do Babetty jednoznačne NIE!!!. Motor by bol náchylný na detonačné horenie, teda by trpeli ložiská. Neovoriac o tom, že by sa viac prehrieval.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod butan » úte črc 13, 2010 22:12:35

hawran píše:nemate nekdo zkusenosti s vysim ok.cislem u babety cona to motor nepropali se pist neprehreje se a nebo staci vic mazat

Benzín s vysokým oktanovým číslem by v babettě normálně shořel, ale jsou to vyhozené peníze. A nejen v babettě. Ten benzín využijou jen motory s čidlem klepání, ale skutečně ho využijou jen v některých režimech akcelerace a vysokého výkonu, kdy mohou zvednout předstih i plnění (oproti naturalu) a dostanou tak o pár procent větší účinnost spalování, a větší špičkový výkon.
U přeplňovaných motorů je mezní výkon hlídán elektronikou (kvůli životnosti kliky atd.) takže tam se asi výkon nezvedne, snad jen spotřeba při maximálním výkonu trochu klesne.

Vysokooktanové benzíny často obsahují i jiná aditiva než oktanová, u nich nelze vyloučit že budou zvýšenou měrou rozkládat olej, ale mohou i snižovat tření ve válci, těžko říct.

Pokud by někomu šlo jen o oktany, a chtěl by si hrát, a přizpůsobit tomu motor (zvýšit kompresi snížením hlavy a pod.) (A myslím nějaký větší motor, na babettě to nemá cenu) tak vysoké oktanové číslo, přez 100 má LPG, a navíc je levnější než benzín.
V praxi se vysoké oktanové číslo plynu i využívá. Třeba v Táboře jezdí autobusy hromadné dopravy na plyn. Mají vznětové motory, předělané na zážehové, ale kompresní poměr zůstal původní dýzlový. V takovém motoru nemá žádný benzín šanci, ale na LPG běží dobře, a mají lepší účinnost než benzínové zážehové motory.

Lubor
http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-oktanove-cislo-test/
Naposledy upravil butan dne stř črc 14, 2010 12:27:26, celkově upraveno 6
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » úte črc 13, 2010 22:18:46

Nezdá sa mi že by zhorel normálne. Mám taký dojem, že by horel o niečo dlhšie, teda že by horel ešte vo výfuku. To je dosť nežiaduce.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod Fajn-Tom » stř črc 14, 2010 11:59:41

martin110r píše:Benzín s oktánovým číslom 98 a viac do Babetty jednoznačne NIE!!!. Motor by bol náchylný na detonačné horenie, teda by trpeli ložiská. Neovoriac o tom, že by sa viac prehrieval.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » stř črc 14, 2010 12:02:03

Pointa?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod butan » stř črc 14, 2010 13:49:44

Budu tlumočit.
Tom říká, že je to dobrý vtip.
Teď mně napadl i jeden z Cimrmanovým vtipů pro chemiky, H2SO5
Lubor
Naposledy upravil butan dne stř črc 14, 2010 15:08:42, celkově upraveno 2
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » stř črc 14, 2010 14:05:55

Neviem no. Len raz som skúsil na Slovnafte natankovať 98 oktánový benzín. Motor klepal. Bol som rád, že som ho vyjazdil. Po natankovaní N95 problémy prestali. Takže vravím zo svojej skúsenosti. Prečo tomu tak je, to neviem. Nemusíte ma presviedčať, že benzín s vyšším oktánovým číslom je odolnejší voči klepaniu. To viem. Ale vysvetlite to tej Babette.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod hawran » čtv črc 15, 2010 10:39:54

klepani tomu verim jinej benzin jinej predstih me spis zajima jestli nemuzu propalit pist
Hawran
hawran
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 217
Registrován: úte čer 29, 2010 15:58:19
Bydliště: Březí u Klatov

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod Matrix » čtv črc 15, 2010 15:57:34

[quote="martin110r"Mám taký dojem, že by horel o niečo dlhšie, teda že by horel ešte vo výfuku.[/quote]

Já myslím že čím vyšší oktanové číslo, tím rychleji taky ten benzín hoří. Proto měly některý auta možnost změny předstihu na nižší, při použití OČ 95 oproti 91.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » čtv črc 15, 2010 16:07:22

Jaj ták, takže preto mi motor klepal keď som tam mal 98 benzín. Lebo som mal nestavený predstih na 95. A to ja sa divil, že vyššie oktánové číslo znamená vyššiu odolnosť voči klepaniu a mne klepal.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod hawran » čtv črc 15, 2010 20:56:54

Naposledy upravil hawran dne čtv črc 15, 2010 21:29:45, celkově upraveno 1
Hawran
hawran
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 217
Registrován: úte čer 29, 2010 15:58:19
Bydliště: Březí u Klatov

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod martin110r » čtv črc 15, 2010 21:11:50

Stačilo dať odkaz na Wikipédiu. Netreba románmi zahltiť pol strany, pokiaľ sú už na inom webe.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod hawran » čtv črc 15, 2010 21:27:48

ok pro priste a uz jsem to napravil
Hawran
hawran
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 217
Registrován: úte čer 29, 2010 15:58:19
Bydliště: Březí u Klatov

Re: motor versus oktanove cislo

Příspěvekod butan » čtv črc 22, 2010 7:01:28

hawran píše:klepani tomu verim jinej benzin jinej predstih me spis zajima jestli nemuzu propalit pist

Předstih v pracovních otáčkách u babetty vždy bude malý. Takže propálení pístu nehrozí. Na volnoběhu píst nepropálíš.

Ještě k problematice vysokooktanových benzínů. Na menší rychlost hoření nevěřím, ale je možné že tyto benzíny potřebují větší energii jiskry kterou babetta prostě nemá, a nespalují se dobře. Kdyby to někdo chtěl ověřit, stačilo by si vyrobit referenční zapalování s větším kondenzátorem, popřípadě s násobičem, a přehazovat je. Případně zapalování napájené z baterky 12V. Případnému zájemci schéma zapojení dodám.
Doporučuji si přečíst zatím jediný příspěvek od FERSO. Pěkně popisuje příznaky slabé jiskry.

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků