Vysoká spotreba

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Vysoká spotreba

Příspěvekod Stenlix » ned črc 18, 2010 20:35:41

Zdravím odposledni projizdky kdy mi dosel benzin a musel sem peknou streku slapat pesky sem se zacal zajimat kolik takova babča 207 muze vlastne na 100km žrát me to pravdepodobne zere tak 3 - 3.5 litru dit to neni normalni
-nevite nekdo cim se da ovlivnit spotreba ?
-co vsechno skontroloval abych vedel ze babeta funguje sprave

jako je fakt ze vetsinou jezdim skoro pod plnym a treba 25 km v kuse

-jinak tankuju 95 a redim to znackovim olejem stihl ale pro vysokootackove motory ma to take nejaky vyznam ? dekuji za odpovedi
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod martin110r » ned črc 18, 2010 21:14:32

Stenlix píše:jako je fakt ze vetsinou jezdim skoro pod plnym a treba 25 km v kuse

Ešte sa ti asi nehryzol motor a nerozmlátil si si zobák. Ale tak pokiaľ máš potrebu vlastnou hubou pozametať cestu, tak jazdi aj naďalej 25 km v kuse na plný plyn.

Bližšie k tvojmu problému. Spotreba 3,5 litra? Okamžite, ako sa začneš krotiť a nebudeš na Babette jazdiť ako na MOTO GP, tak ti spotreba klesne na 2 litre. Keď poriadne poladíš karburátor, nastavíš správnu výšku hladiny, tak ti pôjde pod 1,8 litra.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Cittron » ned črc 18, 2010 22:09:02

Taky mám podobný problém,newím kolik mi babettka žere na sto,ale když natankuju plnou až pod víčko...jezdím najezdím za tři dny třeba 60km,tak pak kouknu do nádrže a vidím značnej pokles benzínu.A že bych jezdil jako kolega pořád na plný plyn to ani náhodou (dvourychlostu bys pořád přetáčel),ale bude to asi tím,že jsi neustále hraju s polohou rukojeti plynu,vždycky na jedničku jsi chci užít ten tah:D a na dvoju to taky trošičku musíš rozjet žejo:D no a pak už to držím jenom na ani ne čtvrt plynu aby mi ta rychlost vydržela,ani nepřidávám ani neubírám,jelikož ale vetšinou jezdím ve městě občas nějakou tu malinkou rovinku,tak rukojet plynu nezustane dlouho na stejným místě.Ale vysoká spotřeba může způsobovat víc přičin,např:málo nahuštěný pneumatiky,hmotnost řidiče,odpor vzduchu apod. je toho hodně no.
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Bzuk » úte črc 27, 2010 12:31:54

Já mam babu 210 a na celou nádrž teda těch 3,5 litru najezdím 220 km. A na rezervu ještě dojedu 26 km. Takže součet 246 km na 3,5 litru benzínu leju tam Speciál a olej dávám NSF na vysokootáčkový motory je pravda že bábu moc nehoním že se snažím jezdit průměrnou rychlostí 45 km/hod. Někdy jí dám taky trošku počoudit, ale docela se snažím jí moc nepřetáčet, a je docela pravda že váha vodiče má na spotřebu rapidní rozdí já vážim okolo 75kg. A známej váží skoro o 35 kg víc a na nádrž najede necelých 200 km :mrgreen:
Přemýšlím o výbrusu tak sem zvědavý jestli spotřeba zůstane a nebo se zvýší :shock:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Graun » úte črc 27, 2010 14:13:31

2Bzuk: Tak jestli Ti počítá tachometr správně, tak je to krásná spotřeba (1,43l/100km). Jen nějak nechápu, proč chceš dělat výbrus.
S tou váhou to máš pravdu, ale spíše to odpovídá i jizdním podmínkám (terén - kopcovitý, rovina, povětrnostní podmínky,...).

Btw známý by měl zhubnout. Babeta je stavěná na 90kg :lol: :wink:
Babeta 210, ročník 1984, momentálně po GO motoru, takže zajíždím
Graun
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob črc 24, 2010 11:49:08
Bydliště: Šenov u Nového Jičína

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Bzuk » stř srp 04, 2010 14:56:21

Tak teď už výbrus musím udělat v životě sem to neviděl ale normálně mi prasknul píst až to vycuknu tak dám foto :?:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Dave842 » stř dub 27, 2011 12:01:24

Je to už starší téma, tak ho obnovím. Mám prográmek Quick Moto a průměrná spotřeba mi vychází 2,83l/100km. Mylím že je to trochu moc. Jezdím dost kopcovitý terén s nerovnostmi, takže neustálé brždění, rozjíždění..Vzdálenosti nic moc, většinou okolo 25km. Mám převod 14/51 a vážím asi 85kg. Přesto si myslím, že by mohla být spotřeba menší. Pneumatiky mám správně nahuštěný podle manuálu a řetěz taky dobrej. Myslíte že by se to dalo nějak zlepšit, snížit??
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod Pavel » stř dub 27, 2011 16:38:17

Nedá mi to a musím taky přidat něco ze svých zkušeností.

Já to honím při dálkových cestách téměř pořád na plný plyn a to třeba i 150km a žádný držkopád se nikdy nekonal a to už mám nalítáno přes 8000km za poslední roky. Spotřeba teď o víkendu při 370km výletu byla 2.3L/100, na vrchovatou nádrž, div že nevytékal benzín z víčka, jsem najel 180km. Jenže já také vážím 105kg a vozím si ssebou spoustu ND, nářadí a oblečení, jídlo, pití, tak připočteme dejme tomu dalších 15kg k mé váze a Babča veze 120kg. Kvůli této váze taky musím mít olejové tlumiče na zadku, jinak bych byl pořád na doraz, dále perfektně seřízené brzdy a mimojiné i tvrdé pneu, abych nesjel zadmí pneu po 2000km (např. Mitas M06 se mi osvědčily). Jede mi to na plný plyn těch 43-45km/h po rovince dle GPS (mám 14zubové kolečko) a do kopce to tahá 22km/h. Maximální spokojenost.

Předtím to žralo víc, až k 3L/100, takže jsem ujel sotva 130km na plnou nádrž, ale to byla kombinace mírně ucpaného výfuku, dílů z druhovýroby (píst, válec, řadící čelisti) a prostě jste už na první pohled cítili, že to nejede, jak má. Navíc se Babča přehřívala v každém kopečku. Nyní vyjedu na plný plyn 10km stoupání (převýšení 600m) a nic se nepřehřívá, žádné zadírání se nekoná.

Moje zkušenost je okamžitě spravit jakoukoliv sebemenší závadu a udržovat si stroj neustále v dokonalém technickém stavu. Když se hlavně na pohyblivé části vykašlete a řeknete si, ještě chvíli s tím pojezdím, tak se pak nemůžete divit, že se někde vymelete nečekaně nebo se vám tam něco vysype.

Pokud to máte v dobrém stavu, tak se na těch 1.8L/100 dostanete s váhou jezdce 80kg. 1.4L se mi nechce věřit, to leda tak s převodem ještě těžším a na oválu při 30km/h a větrem v zádech:)

Pro Dave842.
Snížení spotřeby dosáhneš hlavně tím, že budeš mít motor v dobrém stavu, tzn. kompresi, dobře seřízený karbec, předstih (mám nastavené 1.6mm, větší předstih mi líp táhne), dále dokonale vyčištěné díly výfuku a koleno výfuku, dále jsem zjistil, že mi klesla spotřeba, když jsem zkrátil koleno výfuku (šlo to líp do otáček), jak tady na fórech psali a v neposlední řadě stavem řadících čelistí (lepší je originál než druhovýroba), vnější díly převodovky nesmí být omlácené, ať to nevibruje a neztrácíš tím výkon. Vím o čem mluvím, vloni mi Babetta jela sotva 40km/h, teď mi valí i 55km/h, když chytne druhý dech :) Chce to ale fakt mít jako koníček a pořád experimentovat a hlavně hodně jezdit, ať víš, která úprava přinesla snížení spotřeby.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1356
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod tuningrob » čtv čer 13, 2013 9:16:15

Tak moje spotřeba je vesmírná.Mám 85km a co jsem se díval do nádrže, už chytám hadicou vzduch, takže další nastartování musim přepnut na rezervu.

Výfuk, sání čištěno, nove těsnění(u příruby výfukové u hlavy mi prosakuje nespalené palivo(černý maglajl, tvoří se tam kapky ktere malinko stékají po koleni dolu) je tam nové těsnění i vyfuk. pastu sem tam dal(asi je přiruba skřivená) ale neodfukuje tam nic.

vše je originál, pouze vyfuk zkrácen o 4cm

- babettu mam týden(najeto 150km)
bývalý majitel pravil spotřebu 2,2 -2,5, nechal dělat vybrus, nový píst, ložiska, gufera
-Jezdím trasy kolem 8-15 km(někdy sem tam přestávka s kamoši)
- Svíčka několikráte po jízdach kontrolovaná, cihlově hnědá
- cestovní rychlost 30-35km/h skutečných(tachových jezdím o něco vice)
- při studeném startu nechavám běžet 2 minuty minimálně na stojanu a první kilometr max 25km/h pak pomalu přidávam
- akceleruju pokud možno se šlapatkama a plynem, davam pul plynu dokud skočí dvojka a pak zrychluju
- za studena viditelně kouří, při jízdě minimálně, po jízdě je spodní část tlumiče od černeho maglajzu
- když sem cokoliv měnil nebo montoval tak sem to projížděl(samozřejmě klasicky zahřat, pomalu a pak vyzkoušet režimy jizdy zda to tahne,výkon atd)
- když už tomu naložím na rovince na plný tak max 10 sekund ani to ne. Maximálka tachových na rovince 47cca
- olej http://prislusenstvi-pro-pily.heureka.c ... y-olej-1l/ 1:50
- za studena chyta na drnc, nemá sytič(byvalý majitel ho ztratil, jezdím bez něj, před par dny sem misto sytiče ucpal gumou(foukalo to kolem)
- Když přijíždím na křižovatku za tepla, tak musím par krat malinko přidat plyn a nezdechne to. Kdybych přijel, zabrzdil tak to chcipne.
- mám 73kg, vercajku plný šuplík, kola nafoukaná

Píst a spalovák byl od karbonu, viz. fotky v tématu Robertová babetta
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod martin110r » čtv čer 13, 2013 17:58:39

No farba sviečky je pekná vec, pokiaľ máš sviečku takú aká má byť - myslím tepelnú hodnotu. Kľudne môžeš mať tehlovočervenú sviečku aj pri bohatej zmesi, pokiaľ bude vyššia tepelná hodnota, než predpisuje výrobca.

Takže ešte kukni aký typ sviečky máš.

Inak všetko nasvedčuje bohatej zmesi. Napríklad vysokej hladine v karburátore. Každá cudzia Babetta čo som "vzal do ruky" mala hladinu vysokú-prečo do toho ľudia hrabú netuším. To vtedy Babetta krásne chytá za studena na drc, aj bez sytiča a za tepla sa jej musí pomáhať plynom.

Samozrejme nemusí to byť len hladina. Inak povedané môže byť rozladený celý karburátor. Iné trysky, šroba bohatosti zmesi rozladená, ihla v karburátore na inom záreze než má byť.

V prvom rade ale kukni ten typ sviečky, potom pozeraj karburátor.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod tuningrob » čtv čer 13, 2013 22:43:26

Byvalý majitel určitě plovak ohybal ale ukapava malinko při zapnutém benzinu.

Svíčka Brisk N15C 1330
Trysky origo, jehla 2 zářez

Dnes sem kontroloval tu jehlu a asi sem něco udělal špatně, protože při nastartování se to při plynu dusilo, a pak to už nechtěl pořádně chytnout ale mohlo to byt i malo benzinu, ale i na rezervu to dělalo. Prostě šlapal sem jak oživot, šlo slyšet že to malinko spaluje a nic. Naštval jsem se a od nadrže,hadice karbece vše rozebral a čistil. Pouze plovák a jehlový ventil sem neměl venku. V nadrži na dně ventilu byla rez a bordel.Karbec jakš takš, plovaková komora byla takasi zoxidovaná. Po složení to chytlo na převalení a vše Ok. Měl sem tam 1.3L cca a najel sem asi 30km a ještě par deci tam je. Zitra to vyleju nebo vyjezdím klasickou rychlostí a mužu spočitat. Ale i tak, na nádrž sotva 100km. Ovšem s origo nastavení karbece sem měl černější svíčku. A dnes večer mi to asi taky chytalo vzduch,

přepnu na rezervu a zase to škubalo ->
Nastartuju, vysoký volnoběh, přidam plyn a dusí se, pustím plyn, otačky o něco stoupnou. Když to rozšlapu z kopce a držím pul plynu tak se to dusí ale jak naberu otáčky tak to jde za plynem dobře ale pak to zase chcípa. svička černá. benzinu dost. Pak zase a už se to spravilo. Opět ochotně za plynem, najezdil sem par km po ulici, svíčka už cihlová ALE o pul otačky meně než obvykle.

Sání, výfuk čištěn. Mam sakra velké obavy že píst byl špatně zajetý a za chvílí se ozve. Majitel mi není schopný říct kdy to dělal a jak dlouho jezdil na 1:33 nebo na jaky poměr se zajíždí vybrus...
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod martin110r » čtv čer 13, 2013 23:02:13

Tak za prvé, sviečka Brisk N15C je na Babettu moc studená. Daj tam Brisk N17C. Ekvivalent k tomu napríklad NGK B7HS.

Za ďalšie netuším, ako máš nastavený karburátor. Upravil si tú hladinu ako má byť? Ak nie, učiň tak.

A ešte jedna vec-podľa toho čo popisuješ sa ten motor chová moc nevypočítateľne. Raz to nejde, potom tomu letia otáčky nahor, raz je sviečka červená, inokedy čierna atď, atď, atď. Preventívne by som vymenil guferá na klukovke. Už či dáš do toho o 30 Kč viac alebo menej ťa nezabije a budeš mať istotu že to neprisáva falošný vzduch. Keď je motor dokonalo tesný, hneď sa ľahšie odhaľujú ďalšie príčiny.

Inak v zábehu sa dáva pomer 1:33 po zábehu 1:50. No ja mám rád zlatý stred a aj kvalitnú polosyntetiku riedim po zábehu v pomere 1:40. Nekarbonuje toľko ako staré M2T a ani nedymí. Proste mám ten motor rád tak mu doprajem o pár kvapiek oleja naviac. Tak isto ako na aute mám predpísaný interval výmeny oleja každých 20 000 a nedodržujem ho-mením každých 8 - 10 000 km, tak aj na Babette nedodržujem 1:50, ale riedim 1:40. No keď dáš 1:50 tak sa nič nestane. Však to doporučuje výrobca a nestrelil to len tak z brucha.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod tuningrob » čtv čer 13, 2013 23:18:48

Ok, svíčku seženu, ale i zde ji několik lidi užívalo a v pohodě podle příspěvku co jsem dohledal.

Gufera byly měněné a ložiska byly měněné s GO. Osobně nemám vůbec šajn jak je vyměnit. Babetu mam týden a zatím se učím. Každý den mě naučí něco nového :)

Já mam 1:50 a za studena mam celý dvorek od dýmu. Po zahřátí a ujetí 1 km vše v normě.

EDIT : u spojek nikde nic neteče, sucho jak...nevím kde :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod martin110r » čtv čer 13, 2013 23:43:31

Záleží aký olej dávaš. Cca 10 dní späť som susedovi robil Babettu. Že mu neštartuje. Tak som sa s tým hral a nastavoval a meral v zavretej dielni ako to mám vo zvyku a až mi to po čase naštartovalo. Skoro mi okná na dielni vytlačilo čo sa z toho vyvalil za dym. Som nevedel či v tom páli naftu a trafo olej v pomere 1:10 alebo čo :lol: . Keď som mu to povedal tak mi vraví že riedi 1:40. Tak som mu ukázal ako (ne)dymí moja s pomerom 1:40 a chlap nechápal. Myslel si že v tom mám naliaty čistý benzín bez oleja :).

Inak že boli guferá menené pred GO. To chlap len povedal alebo ich naozaj vymenil? Spomínal si že chlap nevie kedy robil výbrus tak preto ma zaujímajú guferá.

Aj keď máš Babettu krátko, sám priznávaš že sa v tom zdokonaľuješ. To je bežná vec. Ja keď som s Babettou začínal tak tiež som iba vedel ako otočiť kohútik aby bola rezerva, ako zapnúť a vypnúť sytič a kde sa púšťajú svetlá. Inak nič. A dnes čo? Predvčerom mi nechcela naštartovať, okamžite som vedel že sú v háji guferá (dlhšie ma už hnevala s tým štartovaním). Zo šuplíka som vytiahol nové, bleskovo ich "na počkanie" prehodil a za 15 minút už som vrčal s novými a štartuje na prvý raz. Takže ona ťa to Babetta časom všetko naučí sama, len sa v tom vrtaj a ako pomôcku si stiahni dielenskú príručku. Neviem či sú odkazy na stiahnutie ešte funkčné, ak nie tak daj vedieť, uploadnem ju.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Vysoká spotreba

Příspěvekod tuningrob » pát čer 14, 2013 0:02:46

Pomucky mam, jen mi pomuže odost líp když to vidím ,viz video se spojkama na youtube.

Byv. majitel ví kdy byla G.O ale byla to G.O stylem : Vzal sem válec s pístem a odvezl sem mu to tam a pak si pro to přijel. Ale ted s byv. majitelem nejsem v kontaktu tak mi to ještě nenapsal. Jako zdálo se mi že to nechal dělat před par měsici, ale to určitě nenajel 700km aby už jezdil na 1:50, ale sám mi říkal že jezdil na 1:25 když to zajížděl, kdo ví jak dlouho.

Olej : http://www.mall.cz/prislusenstvi-retezo ... 2t-olej-1l

Sám si nedovedu představit že bych na nádrž měl najet 200 km :D

Jo a na plovák sem nesahal(neohybal jinak). Bych to ještě domrvil.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron